למה אתה חייב לתחזק בלוג בחנות הוירטואלית שלך?

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

הסיבות שבגללן אתם חייבים לתחזק בלוג בחנות הוירטואלית שלך

חייב להיות לכם בלוג כאשר בבעלותכם חנות וירטואלית, אתם אולי חושבים שזאת הצהרה נועזת אבל זו עובדה פשוטה: אם אין לכם בלוג, אתם תפגרו מאחור. הבלוג היה בגדר חידוש לפני 15 שנים והיום הוא אחד מהפרמטרים הכי חשובים ובלתי מנוצחים שעליכם לקחת בחשבון לפני שאתם חושבים על הקמת חנות וירטואלית.
סביר להניח שהמתחרים שלכם כבר מתחזקים בלוג במשך תקופה ארוכה והקידום האורגני שלהם בגוגל נוסק בימים אלה ומביא להגברת מכירות בחנות האונליין שלהם, אז אם אתם עדיין חושבים או אפילו מהססים כיצד להתחיל להשתמש בזה, אנחנו כאן כדי לעזור לכם עם מידע רב ערך במטרה להעשיר את הידע שלכם עד כמה שאפשר.

למה אתה חייב לתחזק בלוג בחנות הוירטואלית שלך? 1

אז ככה, אנחנו נשכנע אתכם עם מספרים

האם משתלם לנהל בלוג? מה אתם יכולים להשיג כאשר אתם מעלים טקסט ארוך באתר שלא צריך להיות כלל טקסט מכיוון שהמטרה היא להוביל את המבקרים למוצרים, לגרום להם לעבור המרה ולא לגרום להם לקרוא! הכל נכון אם אתם מכירים אפילו מעט את השיווק הדיגיטלי, אתם יודעים שאחד מהכלים הטובים ביותר למשוך מבקרים חדשים הוא התוכן, וכמו שכולם אומרים 'התוכן הוא המלך', עובדה…. הנה אתם קוראים את המאמר שלי והגעתם אלי באופן אורגני מבלי שאשלם שקל לגוגל ואפרסם באופן ממומן. במקום שבו פרסומות ישירות נכשלות, תוכן יכול להגיע להרבה מאוד אנשים חדשים שמחפשים את המידע שלך, לפני שאתה חושב על פתיחת חנות וירטואלית והקמת אתר מכירות מקצועי אמליץ להמשיך ולקרוא את המאמר, להבין מהם היתרונות ומהם החסרונות שבדבר.

 

מבקרים

בדרך כלל 80% מהמבקרים אשר מגיעים לבלוג מגיעים אליו בפעם הראשונה – זה אומר שאתם מקבלים כלי נהדר ללכוד את אותם אנשים אשר לא מכירים אתכם עדיין. השגת לקוחות חדשים היא תמיד יותר קשה (ויותר יקרה) מאשר לשמור על הלקוחות הקיימים. על ידי מתן תוכן בעל ערך עבורם אתם כבר עשיתם את הצעד הראשון.

זו לא עובדה זניחה שחנות אינטרנטית המכילה בלוג מושכת 55% יותר מבקרים לעומת שאר המתחרים שלא מתחזקים בלוג. המשתמשים מחפשים מידע ותוכן מעניין תופס את תשומת הלב שלהם, הם שמחים לקרוא את הטקסטים שרלוונטיים להם שרוב הסיכויים יובילו אותם לחנות עצמה.

 

קישורים

איך בלוג משפיע על בניית הקישור? בצורה מאוד יעילה. חברות בעלות בלוג קבוע יכולות להשיג ממוצע של 97% יותר לינקים נכנסים מאשר המתחרים שלהם ללא בלוג. זה אפילו יותר טוב אם אתם יוצרים סרטונים ומשתפים אותם בבלוג של החברה מפני שפוסטים המכילים סרטונים משיגים פי שלוש יותר קישור מאלה שלא כוללים כלל. זה גם יעיל מנקודת מבט של           SEO (קידום אורגני) שככל שאתם מפרסמים יותר פוסטים כך יותר בקלות ניתן למצוא אתכם מכיוון שהחשיפה היא הרבה יותר גבוהה. אם תפרסמו תוכן איכותי שמשתמשים קוראים ומשתפים, יותר ויותר אתרים שלכם ידורגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.

 

לידים

אבל כיצד כל זה יכניס לכם כסף? ובכן, לפי הסטטיסטיקות, חברת B2B שכותבת בלוג משיגה 67% יותר לידים מאשר חברה ללא בלוג.

שני שליש מרשימות הבלוגים המקצועיים בשיווק דיגיטלי הם בקרב חמשת הכלים הכי יעילים של השגת לידים ו 68% מהם תכננו ב 2015 להגביר את פעולות הבלוג שלהם מבחינת תדירות פרסום ופרמטרים נוספים. האם ציינו שהמומחים לשיווק דיגיטלי שמגבירים את פעילות הבלוג שלהם, סביר להניח שירוויחו פי 13 פעמים יותר כתוצאה מהחזר השקעה חיובי (מה שנקרא בעגה המקצועית ROI)? לפני שאתם בכלל חושבים על בניית חנות וירטואלית, אציע לכם לחשוב טוב טוב איך תתחזקו את הבלוג שלכם (או מי בחברה יעשה זאת), עליכם להבין את חשיבות התוכן שתפרסמו, קהל היעד שלכם מחפש תשובות באינטרנט ועל ידי קריאת המאמר שלכם (שעליו להיות שיווקי ולהניע למכירה ולקשר לדף פריט) תהיה המרה מוצלחת.

למה אתה חייב לתחזק בלוג בחנות הוירטואלית שלך? 2

 

מה לרשום וכיצד לרשום?

היתרון של חברת בעלות בלוג בחנות וירטואלית הוא ללא מחיר: אתם מקבלים ערוץ שיווקי משלכם שבו אתם יכולים לתקשר עם החדשות התעשייתיות הכי חשובות, לבנות את המותג שלכם, לענות בתדירות גבוהה על שאלות, מקום שבו ניתן לכתוב טקסטים מועילים ורלוונטיים למוצרים שלכם (אשר יכולים לשכנע לקוחות רבים שכדאי לבזבז את הכסף אצלכם) ללא "דחיפה" של מכירה, אלא באופן 'טבעי'. אתם יכולים גם להשתמש בזה כסוג של פלטפורמת של שירות לקוחות: אתם יכולים לפרסם תגובות חיוביות והמלצות אשר יעזרו לכם להיראות יותר אמינים. אתם יכולים לטפל בטענות, תלונות באופן פומבי, ליצור הזדהות באמצעות שקיפות ובאותו הזמן לחסל ספקות של לקוחות חדשים פוטנציאליים שמודאגים מהחברה או מהמוצר שאתם רוצים למכור להם בחנות המקוונת שלכם. אתם לא רק תתקשרו בצורה פשוטה עם הלקוחות בעזרת הבלוג, אם תכתבו בדרך מעניינת, אתם יכולים לבנות קהל שיחזור רק כדי לקרוא את התוכן שלכם – ללא קשר לכך שהם מעוניינים לרכוש מכם!.

 

כיצד למצוא את הנושאים הנכונים לכתיבה?

לפני שאתם מתחילים לכתוב בבלוג, משתלם לעשות מדגם של קהל היעד שלכם. קודם כל תעיפו מבט באילו שאלות, ביטויים ומילות מפתח הקהל שלכם מחפש כאשר הוא משתמש במנועי חיפוש – בדרך זו תמצאו באופן מיידי הרבה נושאים שאולי ראויים לעיבוד וכתיבה.

מצאו את הקבוצות הרלוונטיות במדיה החברתית ושימו לב על מה שהמשתמשים מדברים לגביו. באיזה נושא הם מבקשים עזרה בפורומים? אילו שאלות עולות בתדירות יחסית גבוהה? אתם יכולים להפוך פוסטים בצורה יסודית ומפורטת כדי לענות על הדברים הללו, זה לא רק יחזק אתכם מנקודת מבט של SEO, אלא על ידי מתן תשובות רלוונטיות ובעלות ערך המעמד שלכם גם יתחזק בעיני קהל היעד כמומחים בתחום.

אתם יכולים למצוא נושאים מצוינים אם תסקרו דפים שנבנו במיוחד בפורמט של שאלות-תשובות, לדוגמה, הרבה מומחים ברחבי העולם מבקרים באתרי שאלות ותשובות איכותיים. באופן אידיאלי, לעולם לא יגמרו לכם הנושאים אבל אתם יכולים להפוך את התהליך לפשוט יותר. לעולם אל תחפשו רק נושא אחד בכל חיפוש, אלא תריסר על מנת להתכונן היטב מראש. בדרך זו יהיה לכם יותר זמן לאסוף מקורות ומידע על מנת להעלות פוסטים עצמאיים. השתמשו ביומן פרסום: תגדירו שבועיים מראש מתי ומה יהיה הנושא ומתי הפוסטים שלכם יפורסמו בבלוג.

למה אתה חייב לתחזק בלוג בחנות הוירטואלית שלך? 3

בניית חנות מג'נטו

במידה ואתם חושבים לבנות חנות וירטואלית מג'נטו, ארחיב ואומר שהגרסה האחרונה (נכון לכתיבת מאמר זה הגרסה האחרונה היא Magento 2.3) תומכת בבלוג אינפורמטיבי בעל פונקציונליות גבוהה יותר מאשר מג'נטו גרסת 1.9.
המערכת מאפשרת לנהל בלוג לקידום האורגני של החנות ולרשות האדמין עומדים הכלים כדי לבצע אופטימיזציה מלאה, חוץ מזה הפלטפורמה מאפשרת לבצע קידום אורגני לכל דף בחנות, לדף הבית, דף קטגוריה, דף פריט וכו'…

במידה ואתם תוהים איזו פלטפורמה הכי טובה לחנות וירטואלית? תוכלו להיכנס לקטגוריית סקירת מערכות ולקרוא את המאמרים בהם סקרנו בהרחבה את כל מערכות הסחר האלקטרוני הפופולריות בשוק.

 

סטייל, טון

זה תלוי בכם איזה סגנון תשתמשו בו כדי לתקשר – בין אם אתם רוצים לבנות עניין אנושי, מותג ידידותי או שאתם רוצים להראות תדמית יותר מרוחקת ולא אישית? תגדירו את זה והיצמדו לזה אפילו לטווח הרחוק. אל תשנו את הסגנון שלכם בכל פוסט: המטרה היא ליצור תדמית קבועה שלכם לאנשים שקוראים באופן קבוע ומתרגלים לזהות אתכם. זה גם חשוב שהסגנון יהיה בקו ישיר עם התמונות שאתם מעבירים באמצעות ערוצים אחרים. תנסו לתקשר בצורה דומה בדואר האלקטרוני, במדיה החברתית וגם בבלוג שלכם.

לגבי הכתיבה

זה לא פשוט לכתוב בצורה טובה. הרבה חברות מעדיפות להעסיק כותבים מקצועיים (קופירייטרים בעגה המקצועית) שיכתבו בבלוג שלהם מפני שתשוקה לא תמיד מפצה על אלפי שעות של ניסיון.

באותו הזמן אתם יכולים לכתוב טקסטים מהנים עבורכם תוך שימוש במספר עקרונות פשוטים. במקרים מסוימים זה עשוי להיות יתרון אם לא תעשו אאוטסורסינג לכתיבה – במקרה של פוסטים הנוגעים לקשרי לקוחות, טיפול בתלונות או במקרים של מצגת מאוד יסודית של מוצרים, זה יכול להיות מועיל אם זה שכותב את הבלוג צובר ניסיון ממקור ראשון.

תקפידו על כתיבת טקסט מהנה: אל תשתמשו בפסקאות רחבות, תתחילו פסקאות חדשות אחרי מספר שורות. תשמשו בהרבה מאוד כותרות משנה קצרות שמעלות את תשומת הלב בעיקר השתמשו בהן להציג שאלה.

המטרה של זה הוא לגרום לקוראים לעבור על הטקסט בצורה יותר פשוטה כדי למצוא מה שהם מתעניינים בו. לדוגמא, אם אתם כותבים על סוג של מוצר מסוים, סביר להניח שאנשים יתעניינו בנושא מסוים אחד או שניים אז כדאי לערוך את הטקסט בדרך שהם כבר שמו לב לכך במהלך הרפרוף של הטקסט. תמיד תדגישו את המסרים המרכזיים וזה לא יזיק אם תשתמשו באיורים או אפילו באנרים פרסומיים.

יותר מכך, קבוצות משתמשים מסוימות מעדיפות לצפות בסרטונים אינפורמטיביים של מספר דקות מאשר לקרוא טקסטים מקצועיים ארוכים.

למה אתה חייב לתחזק בלוג בחנות הוירטואלית שלך? 4

 

מוטציה של התוכן!

ברגע שאתם כותבים בבלוג, אתם משתמשים בפיסות שונות של תוכן בפלטפורמות שונות ובצורות שונות. אתם יכולים ליצור צורה אינפוגרפית ממאמר מקצועי שכתוב היטב, אתם יכולים לערוך ספר אלקטרוני שניתן להורדה על ידי הרכבה של הכתבים שלכם בעלי נושאים דומים. אתם יכולים לעבוד מספר פעמים בצורות שונות על נושא שאהוב על ידי הקהל. יתר על כן, זה הכרחי.

אפילו הבלוגים הטובים ביותר חוזרים על עצמם וזה מסיבה מסוימת: אתם יכולים להתייחס לזה כסוג של AB TESTING שבו אתם יכולים להתמקד בקונים שונים בעלי תוכן שונה או שאתם יכולים להשיג הצלחה גדולה יותר עם הקהל הקיים.
הפיצו את התוכן שלכם בכל מקום שניתן

הקפידו לשתף כל אחד מהמאמרים שלכם בפלטפורמות רבות ככל הניתן. דף הפייסבוק לדוגמא הוא אידיאלי עבור זה: אתם יכולים לפרסם את המאמרים הכי טובים שלכם פעם אחר פעם מעת לעת.
אתם יכולים לגלות עם מעט ניסוי וטעייה מהם הערוצים הכי טובים עבורכם – זה גם יכול להיות שהפלטפורמה הכי טובה עבורכם לא תהיה פייסבוק, אלא לינקדין או אינסטגרם לצורך העניין.

אל תפרסמו רק באתרים שלכם: תשתפו את הפוסטים שלכם בקבוצות שונות ופורומים שונים היכן שקהל היעד שלכם ימצא אותם בדרך אורגנית, כמו שכבר אמרתי – חנות אינטרנטית זו פלטפורמה למכירת הסחורה שלכם, על-מנת ליצור אינטראקציה ראשונית עם לקוח פוטנציאלי עומדות בפניכם שתי אפשרויות: לשלם כסף או לא לשלם כסף, הסבר קצר…

 

מה הכוונה ב'לשלם כסף?'

השיטה הזו נקראת PPC (PAY PER CLICK) תשלום עבור כל קליק על המודעה שלכם בגוגל או בפייסבוק, במידה ויש לכם ידע בשיווק דיגיטלי אתם יכולים ליצור קמפיינים ב GOOGLE ADWORDS  או בפייסבוק ולהריץ אותם, תוך דקות ספורות גולשים פוטנציאליים יוכלו לראות את המודעות ולהיכנס אליכם לאתר, במידה וגולש לוחץ על המודעה אתם תחוייבו, כמה? זה תלוי בערך מילת החיפוש שהגולש חיפוש (זהו מחיר שמחושב על-פי פרמטרים מסויימים וכך גוגל מתמחרים) כדי לדעת כמה מילת החיפוש עולה, גוגל הנגישו ממשק שנקרא מתכנן מילות המפתח שיעזור לכם לדעת אילו מילים יכולות לעזור לכם וכמה הן עולות.

 

מה הכוונה ב'לא לשלם כסף?'

הכוונה היא לכתוב תכנים שיעניינו את קהל היעד שלכם ובתוך תקופה אתם תתחילו לראות תנועת לקוחות שנכנסת לאתר הסחר האלקטרוני שלכם מבלי לשלם כסף לגוגל, שיטה זו נקראת SEO או בעברית קידום אורגני, והפלטפורמה הנכונה לכתיבת תכנים היא תחזוק בלוג! בואו ונניח שאין לכם תקציב פרסום כמו לכל שחקן גדול במשק שמחזיק בחנות וירטואלית וחלק ניכר מהכנסותיו מיועד לפרסום ממומן, התחילו לכתוב תכנים, ומהר!

כדאי גם לשלוח ניוזלטרים אוטומטיים. תציעו פיתיון (לדוגמא ספר אלקטרוני בחינם), אתם רק מבקשים בתמורה מהמשתמש את כתובת הדואר האלקטרוני שלו. בדרך זו אתם יכולים לשלוח למשתמשים מספר פעמים בחודש את הפוסטים הכי פופולריים או אלו שהכי רלוונטיים עבורם – וכמובן שאתם יכולים להמליץ להם על המוצרים שלכם.

 

אתם לא צריכים לעבוד לבד

הבלוג שלכם ימשוך קהל גדול יותר אם תצליחו איכשהו להשפיע  על הדעה של המובילים בתחום. אלו יכולים להיות בעלי בלוגים בתחום הצרכנות, מומחים מוכרים בתחום ההתמחות שלכם או סלבריטאים מקוונים מובילים, אושיות וכו אשר רלוונטיים לחנות הוירטואלית שלכם בדרך מסוימת.

הכי טוב זה כאשר הם משתפים ומעלים קישור למאמרים שלכם. כתוצאה מכך, זה גורם לכם להיות הרבה יותר נצפים מאשר אם שיתפתם את התוכן שלכם רק באמצעות הערוצים שלכם. כעת אתם בדרך להיות ויראליים. יחד עם זאת, אתם יכולים גם להתחבר אליהם בצורה יותר ישירה, אתם יכולים להזמין אותם לכתוב מאמרים עבור הבלוג שלכם ואתם גם יכולים לשלוח פוסטים של אורחים לבלוגים פופולריים בעצמכם.

כל זה יביא לכם תנועה בחינם בעוד שזה עוזר לכם לבנות את פרופיל הקישור שלכם ובכך לחזק אותך מבחינת ה SEO.

למה אתה חייב לתחזק בלוג בחנות הוירטואלית שלך? 5

אתם צריכים להמתין להצלחה אבל זה משתלם!

בלוגים היא אסטרטגיה שלא תביא לכם תוצאות תוך מספר שבועות. זאת השקעה לטווח ארוך, מצד שני זה בהחלט ישתלם אם תשימו לב לפרטים הקטנים. זה עלול לקרות לכם כאשר תבינו מה הוא הבלוג שלכם בעצם רק לאחר כשנה.

זה גם אפשרי שאתם תתחילו במטרה לכתוב על נושא מסוים אבל זה עשוי להתברר שככל שיעבור הזמן הקהל שלכם מתעניין בדבר שונה לחלוטין. אתם אפילו עלולים לגלות כי הקהל שלכם שונה ממה שחשבתם מלכתחילה. הבלוג חייב להפוך לבוגר יותר, אתם צריכים לאסוף מספיק ניסיון ונתונים כדי להיות מסוגלים להגיד משהו וודאי בנוגע לכך.

לאחר כשנה אתם תדעו בדיוק מה הנושאים ואילו תבניות תוכן האינדיבידואלים בקהל שלכם אוהבים. אתם תדעו גם אילו פוסטים משיגים לידים ואיזה מהם מביאים לכם מבקרים או באיזה סגנון אתם צריכים לתקשר. אתם תהיו חזקים יותר מפני שיהיו לכם משתמשים חוזרים, בסיס קוראים, קישורים חדשים נכנסים אשר יחזקו את הפרופיל שלכם ואתם תהיו מוכרים ברחבי המדיה החברתית.

אם אתם להוטים לחשב את ההחזר על ההשקעה רק לאחר מספר שבועות, אתם יכולים באותה מידה לשכוח לחלוטין מהבלוגים. אסטרטגיה זו מתגמלת רק מי שסבלני.

 

תשעה טיפים יעילים לתחזוקת בלוג חנות וירטואלית – על רגל אחת

  • תיצרו יומן תוכן! אבל תהיו גם גמישים: אל תפחדו לשנות את התכניות שלכם אם אתם צריכים לכתוב על אירועים או אם ההעדפות של הקהל שלכם משתנות. תעזו לשנות את התוכניות שלכם לפי הנתונים.

 

  • תגדירו אינדיקטורים יעילים! אתם חייבים לדעת מה למדוד. זה לא רלוונטי מה מספר המבקרים או הלידים, היחס של ההמרות או הלינקים המצביעים לאתר שלכם מייצגים את ההצלחה עבורכם. אתם צריכים להניח את מדדי הביצוע המרכזיים (KPI) בהתחלה.

 

  • תשתמשו באנליטיקס ותנתחו! תבדקו את מרווחי הזמן שבהם הפוסטים הללו, התבניות, התאריכים והזמנים מביאים לתוצאות טובות יותר ותתמקדו בהם!

 

  • תרשמו את הרעיונות שלכם! הרעיונות לנושאים הכי טובים מגיעים מהראש שלכם בצורה אקראית אז תקפידו לאסוף אותם במקום אחד ולא לרשום אותם על פיסות קטנות של נייר.

 

  • נגמרו לכם הנושאים? כמובן שלא. תסתכלו באתרים של מומחים ובקבוצות רלוונטיות במדיה החברתית. תשתמשו ב BuzzSumo על מנת למצוא מה הנושאים הכי פופולריים ורלוונטיים שאתם יכולים לעבוד איתם.

 

  • השתמשו בצורה הרמונית באסטרטגיות הבלוג, המדיה והדואר האלקטרוני! תעבירו את התכנים שלכם בכל הערוצים האפשריים על מנת להגיע לאנשים רבים ככל האפשר.

 

 

  • תהפכו את זה לפשוט ככל הניתן! המשתמש צריך להיות מסוגל להגיע בקלות לדף הראשי של הבלוג בלחיצה אחת מהדף הפתיחה או מכל דף אחר מהחנות הוירטואלית וגם תוכן רלוונטי מתתי העמודים של החנות.

 

  • אל תשכחו מה Seo! לעולם אל תכתבו עבור גוגל אבל תמיד תזכרו לחפש נושאים שאנשים באמת מחפשים. תנתחו מילות מפתח, תסקרו איזה סוג של ביטוי זנב ארוך הקונים שלכם מזינים במנועי החיפוש ותענו על השאלות שלהם.

 

  • אל תהיה גיבור בודד! אם אתם רוצים לעשות הכל לבד, כולל כתיבה, אנליטיקס, עיצוב, חלוקה, תכנון וארגון – אתם תקרסו תחת העומס. הציבו משימות אלו לעמיתים שמסוגלים לבצע משימות, תשכרו מומחים במידת הצורך.

 

סיכום

אל תוותר! תהיה סבלני ותפיק חומר איכותי יותר מהמתחרים, תשקיע במאמרים שאתה מפרסם – תן להם צבע, מה הכוונה? תסדר את מבנה המאמר, תכניס תמונות מעניינות שימשכו את עין הקורא, תכניס טיפה הומור ואל תעמיס על הקורא, אם צריך אז תחלק את המאמר לסדרת מאמרים בנושא מסוים.
מקווה שמאמר זה עזר לך – צור איתנו קשר אם יש לך שאלות בנושא – יעוץ חינם!

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!