איפה המשרדים שלנו?

המנוף 2, רחובות

ראשון - חמישי 07:00-19:00

לחץ כאן להתחלת שיחה

073-3744110

מה ההשפעות של חנות וירטואלית על רשתות חברתיות וכיצד הם מקדמים

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

אם יש לך חשבון באחת מהרשתות החברתיות, אתה כנראה כבר יודע כמה השפעה יש להן על הצרכן הממוצע  על הרשתות החברתיות הפכו עם השנים לאחת מפלטפורמות השיווק האלקטרוני המשפיעות ביותר,כל חברה או עסק רציניים חייבים שתהיה להם נוכחות במדיה החברתית, אם הם רוצים להצליח לשרוד בשוק המסחר האלקטרוני התחרותי. 

הרשתות החברתיות שינו את כללי המשחק בכל הקשור לשיווק אינטרנטי ויש לכך מספר סיבות-

  • פתח לקהל יעד עצום- בכל רשת חברתית שחברה בוחרת פעול בה, היא בעצם חושפת את המותג שלה להמון לקוחות פוטנציאליים חדשים, בכל רשת חברתית במיוחד ברשתות המרכזיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר יש עשרות מיליונים של משתמשים שיכולים להפוך בעזרת השיווק הנכון ללקוחות זה הצעד הראשון לאחר בניית אתר מכירות.
  • שיווק ממוקד-הרשתות החברתיות בהיותן פלטפורמות לשיתוף תוכן, בעצם יוצרות בסיס נתונים עצום הכולל המון מידע על כל משתמש, המידע הזה אם משתמשים בו נכון, יכול להיות מנוצל על מנת לתכנן קמפיין שיווק יותר ממוקד ואפקטיבי,הרשת החברתית מאפשרת יצירת מודעות פרסום מותאמות אישית לפי המידע שמפרסמים המשתמשים שלה.
  • כלי לתקשורת ישירה עם הלקוחות-בעבר, אחד החסרונות של הקניות המקוונות היה חוסר התקשורת, אנשים אוהבים שיש להם עם מי לדבר ושיש פנים לעסק ולכן כאשר פונים לפתיחת חנות אינטרנטית צריך להכין את הפנים של האתר בצורה שתגרום אמון לרוכש .
  • לפני ההתפתחות של הרשתות החברתיות, הרבה גולשים באינטרנט העדיפו שלא לקנות בחנויות הווירטואליות מכיוון שהחוויה לא אפשרה הרבה תקשורת ואפשרות לשאול שאלות ולקבל מידע.

היום כל צרכן ממוצע שרוצה לקנות מוצר באינטרנט הולך קודם כל לבדוק מה ההמלצות ברשתות החברתיות, ואם יש לו שאלות לגבי המוצר הוא יכול כמובן לגשת לחשבונות של העסק או החברה בהם הוא מתעניין ולברר.

“השיעור הגלובלי הממוצע של עגלות נטושות הוא 69-75%! שים לב שהמספר הזה מחושב לפי נתונים שונים שנאספו במשך שנה” רוצים לדעת איך למנוע נטישת עגלות כנס ולמד >

הרשתות החברתיות מאפשרות לחברה או לעסק, לתקשר עם הלקוחות שלהן באופן ישיר דרך האינטרנט. העסק יכול להעלות מידע על המוצרים או השירותים שלו ולענות על שאלות ישירות מהלקוחות,אפשרות זאת נותנת לאנשים הרבה יותר ביטחון והם מרגישים יותר נוח לקנות מעסק שיש אליו גישה במדיה החברתית.

כלי לשיתוף תוכן

הרשתות החברתיות מאפשרות לחברה או לעסק, להגדיל את החשיפה אליו בעזרת העלאת תכנים שונים כמו תמונות, הודעות וכו’ על מנת לפרסם את העסק על ידי הגדלת מספר העוקבים. 

פרסום ממומן

היום בהרבה מאוד מהרשתות החברתיות יש אפשרות לפרסום בתשלום. אתה יכול לפרסם מודעה לעסק שלך שתופיע אצל אנשים בדף הפרטי שלהם. 

בנוסף, הרשתות החברתיות מאפשרות לך לבצע את הקמפיינים הממומנים האלו בצורה הרבה יותר ממוקדת. אתה יכול למקד אותם לאזור דמוגרפי, או לפי תחביבים, תחומי עניין וכו’. 

כך אתה יכול להתאים את סוג המודעה והתוכן שלה לקהלי יעד שונים.

עגלות נטושות

תדירות חשיפה גבוהה

המדיה החברתית מאפשרת לכל עסק לקבל חשיפה בתדירות די גבוהה, רוב הגולשים באינטרנט מנצלים את רוב הזמן שלהם ברשתות החברתיות, כלומר הרשתות החברתיות הן הפלטפורמה בה השיווק שלכם מקבל הכי הרבה זמן להשפיע. 

בנוסף, לרשתות החברתיות יש פונקציה מיוחדת שהיא הלייקים והשיתופים שמאפשרים לעסק שלך להיות הרבה יותר קל לזיהוי מבעבר ולקבל פרסום יותר אישי.

  • מה הכוונה? השיתופים והלייקים מאוד דומים להמלצות של קונים שעסקים מפרסמים באתר שלהם, רק שברשתות החברתיות אותן “המלצות” מקבלות הרבה יותר חשיפה, כל שהקישור לחנות שלך מקבלת הרבה יותר חשיפה במסכים פרטיים.

הרשתות החברתיות וקידום אורגני

עדיין לא ברור לחלוטין אם הנוכחות של חברה או עסק ברשתות החברתיות אכן משפיעה על הקידום האורגני שלה ואם כן עד כמה. 

כמובן, שעם התפתחות הרשתות החברתיות וגדילת ההשפעה שלהן על תחום המסחר האלקטרוני, גוגל הכניסה קריטריונים מסוימים הקשורים לרשתות החברתיות לאלגוריתם שלה והיא גם אישרה זאת אך לא ברור בדיוק כיצד הרשתות החברתיות משפיעות על כך.

אמנם, יש הרבה חברות ובעלי עסקים שאומרים שלפי ניסיונם הם רואים שאכן יש השפעה, אל עדיין לא הצליחו למצוא באמת קשר.

לגוגל אין גישה לכל הרשתות החברתיות ולמידע בהן ובנוסף, היא רוצה להימנע מהשפעה של קישורים שקריים שהם תופעה די נפוצה ברשתות החברתיות שיכולים להשפיע על הקידום האורגני.

אך בכל מקרה, בניית המותג או העסק שלך ברשתות החברתיות עוזרת לך להשיג עוד קישור שייכנס לתוצאות החיפוש בגוגל, כלומר אם תחפש שם מותג כלשהו בגוגל הרבה פעמים תקבל מספר תוצאות חיפוש המפנות אותך לחשבונות השונים של המותג ברשתות החברתיות השונות. 

אז כיצד אפשר לקדם חנות וירטואלית דרך הרשתות החברתיות?

עבור רבים המדיה החברתית פותחת דרך חדשה לחלוטין לקידום מוצרים,הגישה יכולה להיות ישירה אישית או אסטרטגית, תוך מיקוד לקהל ייעודי, בכל זמן ובכל מקום. 

קמעונאים ומותגים רבים מנצלים את הסמכויות שקיימות במדיה החברתית מכיוון שההשפעה שיש לה על צרכנים גדולה כיום באופן משמעותי מכפי שהיתה לפני עשר שנים, בסביבה הקמעונאית של ימינו, הצרכנים מודעים יותר למה שהם רוכשים ומה הם עושים / יכולים לעשות עם האמצעים שלהם, זה המקום בו המדיה החברתית יכולה לעזור למותג או לקמעונאי. 

לדוגמה, המדיה החברתית אפשרה לסופרמרקטים ליצור תוכן נוסף שיסייע בהחלטת הקנייה של הצרכן. לדוגמה, מרבית המרכולים מפרסמים רעיונות למתכונים לצרכנים לנסות, ומראים גישות צעד אחר צעד כיצד להכין את הארוחה, הם גם משתמשים בפלטפורמות לקידום מבצעים, הנחות, קווי מוצרים חדשים וגם אינטראקציה עם אירועי לוח שנה כמו ראש השנה הסיני האחרון וכו ‘, כל זה יכול לעזור לסייע להחלטת הקנייה של הצרכן לבצע את הרכישה שלו אצלם.

לסיכום,

גדילת הרשתות החברתיות והשפעתן, שינו את האופן שבו אנו קונים ולכן הם השפיעו הרבה על החנויות המקוונות ועל אסטרטגיות השיווק האינטרנטי שלהן. ולפי התחזיות המגמה הזאת רק הולכת להתגבר.  

רוצים לדעת יותר צור איתנו קשר זה בחינם !

קובי אגאי
קובי אגאי
מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.
60 שניות על חנות וירטואלית
טופס יצירת קשר מהיר
מאמרים לבניית חנות
עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!
אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)
פתאום כולם רוצים למכור באינטרנט!

בניית חנות וירטואלית בתוך 5 ימי עסקים – הנחה של 40% עקב המצב.

רוצה לשמוע עוד? הזן פרטיך ותכף נתקשר
או התקשר אלינו
קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!