5 סודות שחובה לדעת לפני הקמת חנות וירטואלית מצליחה

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

קיימים הרבה יזמים שהרצון הכי גדול שלהם הוא לבנות עסק (חלקם מקוון) שמאפשר להם לחיות אורח חיים לפי בחירתם ולהריץ אותו פחות או יותר על טייס אוטומטי. בניית חנות וירטואלית בעצם נועדה כדי ליישם את הרצונות והשאיפות הללו.

עם זאת, אם אתה רוצה להפוך את החנות האינטרנטית  שלך לעסק גדול עם הכנסות 'יפות', הדבר היחיד שעומד לך בדרך הוא אתה, הפוטנציאל תמיד קיים שם ואתה צריך לקחת את ההחלטה ולהשקיע את הזמן והמאמץ הדרוש כדי לגדול ולבנות עסק מקוון בעולם הסחר האלקטרוני עם גרעין לקוחות חוזר שירכוש ממך שוב ושוב.Store, Online, Ecommerce, Shopping, E-Commerce, Shop

התייחס לאתר המכירות שלך כאילו היה עסק לא מקוון ומשגשג

כיצד אתה מתייחס לעסק החנות הוירטואלית שלך? האם אתה רואה בו כתחביב? משהו כיפי להעביר איתו את הזמן הפנוי שלך?

יותר פשוט לראות את זה ככה, במיוחד אם אתה לא מרוויח מיליונים עדיין. בכל זאת, אם באמת יש לך את הרצון להפוך לעסק ענק, אתה צריך לפעול כאילו הוא כבר גדול – הכל בחשיבה.

"החנות הוירטואלית שלך היא עסק אמיתי וצריך להתייחס אליה באותו הכבוד שמנהלים בעלי מאות חברות מתייחסים לשלהם" כך אומר אנטון קרלי מ DropShipLifestyle.

זה נחמד שיש עסק עם אורח חיים אבל יש להבין שאתה יכול ליצור אפילו עושר גדול יותר על ידי התמקדות בצמיחה המתמשכת של העסק שלך. אל תמתין עד שהמיזם שלך ירגיש כמו עסק גדול, חשוב על ההחלטות שאתה לוקח כאילו כבר הפכת אותו לעסק גדול!

מצא את הפלטפורמה הנכונה לפני בניית החנות

כבעל עסק, אתה צריך שיהיה לך עומק בראייה של בעיות פוטנציאליות לפני שהן אפילו עולות.
עבור הרבה בעלי עסקים שמנהלים חנויות וירטואליות, פלטפורמה היא משהו שצריך להתייחס אליו ולהעריכו על בסיס מתמשך מפני שזה באמת הבסיס והתשתית להרצה של החנות.

בעיות אבטחה, מדרגיות, כלי שיווק וגורמים אחרים שצריך לקחת בחשבון כאשר אתה מחפש את הפלטפורמה הנכונה שתוכל להסתמך עליה.

המערכת צריכה להיות מדרגית, מאובטחת, ידידותית למשתמש ובעלת סט כלי שיווק עשיר תכונות הכולל מאות תוספים מורכבים שיספקו לדרישות העסק שלך מענה מקצועי ראוי.

גלה היכן קהל היעד הפוטנציאלי שלך נמצא

חובה עליך לדעת מי קהל היעד שלך ולהבין היכן הם אוהבים לבלות. הרבה בעלי עסקים לא לוקחים את הצעד הזה ברצינות ומסיימים בכך שהם מבזבזים הרבה מהזמן והמשאבים שלהם על שיווק דיגיטלי וקידום ממומן שלא ממיר לקוחות לכסף.

"התחלנו לקדם את אתר המכירות שלנו במדיה החברתית וזה לא הוביל אותנו לשום מקום, לאחר שישה חודשים בעסק חברנו לאדם באתר של דילים והרצנו את הדיל הראשון שלנו וזו הייתה הצלחה כבירה", אומרת ג'סיקה גייאר מ Raw Generation.
"אחרי שביליתי חודש שלם בחיפושים אחר כל אתר דילים שקיים, הצלחתי למצוא אתר דילים טוב. זה היה הדבר שהאיץ את ההצלחה המוקדמת שלנו ואין לי ספק בכך שזו הסיבה שאנחנו עדיין כאן".

כמובן שזה לא בהכרח אומר שאתה צריך ללכת אחר אתר דילים גם. זה תלוי מאוד במה העסק שלך מתרכז, איזה מוצרים אתה מציע ומי קהל היעד שלך.

למרות זאת, אתה לא צריך לקחת את העיקרון הזה ברצינות. אם אתה יכול להבין היכן כספי השיווק שלך הולכים ולהפיק את ההחזר הכי טוב עבור ההשקעה, יהיה לך יותר קל להביא זרם יציב של לידים.

אפשר ללקוחות שלך להיות שגרירים של המותג שלך

אין שום דבר כמו המלצה טובה של לקוח מרוצה כדי להוסיף לאמינות של העסק שלך. באמצעות איסוף ושיתוף המלצות וסקירות על בסיס קבוע, אתה מגביר מכירות בעזרת מבקרי האתר שלך שהפכו ללקוחות חוזרים ומרוצים.

"הטיפ הכי טוב שאנחנו יכולים לתת כדי להגדיל את העסק שלך הוא לאפשר ללקוחות שלך להיות שגרירים של המותג שלך", אומרת מישל מיכאלאק מ Slyde Handboards.
"זה מקל על איסוף ושיתוף סקירות הלקוחות".

אתה יכול לדבר ולהאדיר את עצמך כמה שאתה רק רוצה אבל בסופו של דבר מה שאנשים אומרים על העסק שלך תהיה לו את ההשפעה הכי גבוהה על החלטות הקנייה. הלקוחות שלך הם הנכסים הכי גדולים שיש לך אז תלמד למנף אותם!

תהליך רכישה נח

אם אתה מעוניין למכור יותר מוצרים, אתה צריך להבטיח שהמבקרים שלך לא הופכים להיות מתוסכלים, נוטשים את סלי הקניות שלהם ועוזבים את האתר שלך כדי למצוא חנות אחרת שבה הם יכולים לרכוש מוצר זהה מאתר טוב יותר, כתבתי מאמר בנושא שמסביר איך ניתן למנוע עגלות נטושות מהחנות הוירטואלית שלך, כמובן שאי אפשר למנוע 100% אבל סקרתי 63 סיבות עיקריות שגורמות ללקוחות לנטוש את אתר המכירות שלך.

חיכוך וסרבול הוא אחד האתגרים הכי גדולים עבור מרבית הקמעונאים באינטרנט, במיוחד ככל שאנחנו מתקדמים אל עבר העידן הנייד. אתה חייב למצוא דרך שבה תהליך התשלום יהיה פשוט וקל וכל אחד יוכל להשתמש בו, האמת לא אתה צריך לעשות זאת אלא החברה שבונה לך את החנות צריכה לדאוג לזה.

הטיפ הכי גדול שלי להגדלת רווחיות עסק אונליין הוא למעשה הגיון בריא, לעיתים רחוקות אני רואה אתרים שלוקחים את זה ברצינות כפי שהם צריכים לעשות מלכתחילה ומסירים את הסרבול מתהליך התשלום, הידעת שאחוז ממוצע העגלות הנטושות באתרי מסחר אלקטרוני עומד על 67% מסך הלקוחות הפוטנציאליים וזה קורה בתהליך התשלום?.

ישנן מספר סיבות עיקריות שגורמות לנטישה כמו שכבר הצגתי, העליתי מאמר מאוד מקיף בנושא אבל אציג כמה מהסיבות רק כטעימה:

  • הסרת כל צורך ליצירת חשבון.
  • הפחתת מספר המסכים שהלקוח צריך לעבור בהם.
  • הקפדה שברירת המחדל אפשרות המשלוח שלך היא הזולה ביותר, אלא אם כן יש אפשרות מהירה יותר באותו המחיר.
  • שימוש במספר שדות נמוך ככל הניתן ושימוש ב"השלמה אוטומטית" היכן שאפשרי – כך שהלקוח יידרש להזין מידע רק במקומות הכרחיים.
  • שמירת מידע בנוגע לפרטי החיוב, המשלוח והתשלום כאשר זה אפשרי.
  • סיפוק מספר דרכים עבור הלקוחות שלך לתשלום עבור ההזמנה שלהם, כולל אפשרויות תשלום נפוצות כמו Paypal וחברות סליקה ישראליות או חברות סליקה מחו"ל במידה והחנות שלך מכוונת לקהל היעד שממוקם בחו"ל.

סיכום

כדי לבנות חנות ולמכור באינטרנט צריך להיות מוכן, לדעת מי קהל היעד שלך ולהתחיל לאפיין או אפילו לדמיין איך ייראה האתר ומה יכללו הדפים השונים.

תזכור ללמוד מטעויות שאחרים ביצעו כדי שלא תצטרך ללמוד בדרך הקשה והכואבת, אמליץ לך לקרוא את המאמרים שציינתי וקישרתי אליהם, כל המאמרים נכתבו לאחר מחקרים וניסיון מול לקוחות החברה ודרכם אנחנו מסיקים מסקנות ומשפרים את אותן תכונות אצל שאר לקוחות החברה.

צריך עזרה? צור איתנו קשר – יעוץ חינם!

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

טופס יצירת קשר מהיר

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!