3 טיפים קריטיים שחובה ליישם בכל אתר מכירות להגברת ושיפור יחס ההמרה

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

אתה מחפש דרכים מוכחות מחקרית על-מנת 'להמיר' קונים פוטנציאליים לכסף ועוסק כרגע בשיווק דיגיטלי להגברת התנועה באתר המכירות שלך?
כלומר לוודא שאותם קונים פוטנציאליים יגיעו לדף התשלום – יזינו את פרטיהם האישיים, פרטי כרטיס האשראי שלהם ויגיעו לדף שמציג להם אישור הזמנה = לקוח 'מומר'.

אם אתה עדיין בשלב המחקר לפני בניית החנות האינטרנטית שלך אני ממליץ לך לקרוא את המדריך שכתבתי.

הנעה לפעולה היא המפתח בכל אתר מכירות

הנעות חזקות לפעולה הן בקרב האלמנטים הכי חשובים בכל דף נחיתה באשר הוא, וכשאני אומר דף נחיתה זה לא משנה באיזה דף הגולש נמצא, בין אם הוא בדף הבית או בדף הפריט, ונחזור לנושא העיקרי – אני יכול לומר שלא ראיתי שחקן גדול שמנהל חנות וירטואלית מג'נטו והאלמנטים להנעה פעולה בדף הנחיתה שלו ממוקמים במקומות הנכונים – ולא ניכנס לנושא גודל וצבע האלמנט…

על פי מחקר שפורסם – 70% מהחנויות הוירטואליות שמשרתות עסקים קטנים לא כוללות כלל הנעה לפעולה, בעוד הרבה עסקים קטנים אחרים לא מבצעים הנעה לפעולה חזקה מספיק כדי לעמוד ביעדי ההמרה שלהם, הכוונה היא שבעל עסק מקוון חנות אינטרנטית לא מנצל את מלוא פוטנציאל החנות שלו וכך לא מגיע לרווחים להם הוא מצפה (או במקרה הרע לא יודע עליהם אפילו).

אם אתה מחויב להעלאת שיעורי ההמרה שלך, אתה פשוט צריך ללמוד כיצד ליצור אלמנטים הכוללים הנעה לפעולה בצורה משכנעת כדי לגרום לאותם גולשים פוטנציאליים באתר שלך לרכוש ולא סתם לסקור מוצרים ולצאת מהאתר.

כל עסק מתמודד עם מציאות קשה בזמן שהם מוכרים מוצרים באינטרנט, הגולשים חסרי סבלנות ומסרבים לבצע רכישות, אתה חייב לשכנע אותם!
כפי שאציין בהמשך, אל תהיה אגרסיבי מבחינה שיווקית אבל כן תיצור זרימה מסוימת לדף התשלום, הסר מכשולים שהגולש עלול להיתקע בהם ולהפריע לתהליך הרכישה.

המנכ"ל של Chartbeat טוני ייל פרסם מאמר המראה שמעל למחצית מהמבקרים עוזבים את הדף תוך פחות מ 15 שניות (!) וזאת אחת הסיבות ששיעורי ההמרה לעתים-קרובות כל כך נמוכים. אם אתה רוצה ליצור שיעורי המרה גבוהים, אתה צריך לתפוס את תשומת הלב בחלון הזמן הקצר הזה.
כתוצאה מכך, ההנעה לפעולה שלך באתר המכירות צריכה לשכנע מבקרים לנקוט בפעולה כלשהי באופן מידי ולא משנה כמה היא קטנה.

מהירות האתר היא פרמטר חשוב בחווית המשתמש של הגולש,אם כך חשוב לבחור חברת אחסון אתרי מג'נטו בעלת מוניטין שתספק ביצועים וזמני טעינה מהירים.

כל העקרונות הבאים יעזרו לך להפוך את ההנעות לפעולה בחנות המקוונת שלך לחזקה ככל הניתן ובכך יעזרו לך למנף את התנועה לכסף, בעצם ליצור הגברת מכירות שכל עסק מקוון שיש לו אתר מכירות מייחל.

 

ויזואליות

אני יודע שאני אומר כאן את המובן מאליו אבל ההנעה לפעולה שלך היא חסרת תועלת לחלוטין אם אף אחד לא קורא או שם לב אליה. שים לב לטיפים הבאים כדי להפוך אותה ליותר בולטת וממירה:

מומחים רבים טוענים שההנעה לפעולה בחנות אונליין צריכה להיות ממוקמת בחלקו העליון של הדף, מכיוון ש 80% מהמבקרים אף פעם לא גוללים מטה. עם זאת, ניסוי שנערך לאחרונה מצא כי הצבה של הכפתור בחלק התחתון לצד מידע תומך (הסברה) הניב עלייה של 304% בשיעור ההמרה, דבר אשר מדגים שיש למקם את ההנעה לפעולה במקום שתומך הכי טוב בתהליך קבלת ההחלטות.

מבקרים לא ישימו לב לכפתור ההנעה לפעולה שלך אם הוא משתלב עם אלמנטים אחרים של דף הנחיתה ולכן תשקול להשתמש בצבעים שונים מאשר אותם צבעים שניתן למצוא בחלקים האחרים של הדף, צור בידול.

כפתורים עגולים או כפתורים להנעה לפעולה נוטים לבלוט הכי טוב ובכך מגדילים את מספר המבקרים אשר נוקט את הפעולה הרצויה שאתה מעוניין שיבצעו.

גודל הוא גורם חשוב ליעילות ההנעה לפעולה אבל בחירת הגודל הנכון עלולה להיות מורכבת.
הרבה מעצבי אתרים ומומחי חווית משתמש מאמינים כי שימוש בהנעה לפעולה גדולה יותר מעלה את שיעורי ההמרה אבל ניסויים עצמאיים אחרים מצאו כי שימוש בכפתור גדול יותר גרם לירידה של 10% בשיעור ההמרה, כנראה משום שהמבקרים הרגישו לחוצים כדי לנקוט בפעולה.
בסך הכל, ההנעה לפעולה שלך צריכה להיות גדולה מספיק כדי שישימו לב אליה אבל קטנה מספיק כדי שאנשים לא יינטשו.

הדרך היחידה למצוא את האיזון המושלם בחנות אינטרנטית באשר היא – שימוש בבדיקות A/B או בדיקות מרובות משתנות כדי לבחון גדלים שונים של כפתורים ולראות מה הסדר המסוים שלפיו מתבצעות הכי הרבה הנעות לפעולה באתר שלך, לבצע אנליזה על תנועת הגולשים ולראות מה באמת גרם להכי הרבה המרות מוצלחות.

 

מסר ברור ומשכנע

הבעיה השנייה הגדולה ביותר המשפיעה על היעילות של כפתורי ההנעה לפעולה נמצאת במסר עצמו. אם ההנעה לפעולה שלך חלשה, לגולשים לא תהיה מוטיבציה ללכת בעקבותיו. אבל אם הוא אגרסיבית מידי, הם יכעסו על כך שהם צריכים לפעול בניגוד לרצונם.

במקום זאת, כל הנעה לפעולה צריכה לענות במהירות על שתי שאלות עבור המבקרים שלך:

1) מה אתה רוצה מהגולש ולמה הוא צריך לעשות את מה שאתה חושב שהוא הנעה לפעולה?

כדי לעמוד ביעדי הביצועים של האתר שלך, להנעה לפעולה שלך צריך להיות מסר ברור אשר יגרום לתחושה של דחיפות. ניסויים אשר בוצעו על ידי בעלי חנויות וירטואליות מצאו כי הדברים הבאים יכולים להיות מועילים:

הימנע משימוש בהוראות כלליות כמו "שלח" או קנה עכשיו" מפני שהם לא מצליחים להעביר את היתרונות של יעדי ההמרה.

בעוד, ניסוי אחר מצא כי שינוי שם כפתור ה"שלח" ל"תמיכה בהאיטי" באתר שעוסק בהאיטי, העלה את שיעורי ההמרה בקרוב ל 16% וניסוי אחר מצא כי הטקסט "מצא את מכון הכושר שלך והצטרף כחבר" השיג שיעור המרה של 213% גבוה יותר מאשר הטקסט "הצטרף כחבר".

יצירת תחושת דחיפות היא דרך טובה לעודד מבקרים לקחת פעולה מידית. שימוש במונחים הרגישים לזמן כמו "עכשיו" או "היום" מובילים באופן כללי לשיעורי מעקב גבוהים יותר.

דרך אחת פשוטה לקבוע אם ההנעה לפעולה באתר המכירות שלך פוגעת בנקודת התורפה היא להסתכל עליה בצורה אובייקטיבית ולשאול עת עצמך כיצד אתה היית מגיב אם הייתה מוצגת לך הנעה לפעולה דומה בחנות וירטואלית.

אם יש סיכוי שלא תנקוט פעולה, בין אם זה בגלל שהמסר לא היה חזק מספיק או מפני שהרגשת לחוץ מידי מכדי לפעול – תמשיך את הבדיקות אשר ישוו אפשרויות פוטנציאליות חזקות יותר ויסייעו לך למצוא אלטרנטיבה טובה יותר.

 

בחירת אלמנטים תומכים

לסיום, עליך להיות מודע לשימוש בתמונות ואלמנטים תומכים אחרים ליד ההנעה לפעולה בחנויות וירטואליות אשר יכולים להעלות את שיעורי ההמרה שלך, אבל יש להשתמש בהם בזהירות, לדוגמא:

שימוש בהמלצות, מחקרי בוחן והוכחה חברתית ליד כפתור ההנעה שלך יכולים להגדיל את שיעור ההמרה ב 68.7%, אבל כל אלמנט שתכלול צריך להיות אמין ומרשים. אל תלחץ עם ההמלצות רק כדי לפנות לקוראים שלך!

תשתמש בתמונות באיכות גבוהה כדי לתמוך במטרה של ההנעה לפעולה שלך. הימנע משימוש בתמונות לא נחוצות ואלמנטים אחרים ובמיוחד כאלה אשר מתחרים על תשומת הלב של ההנעה לפעולה שלך, דף פריט בחנות אינטרנטית מקבל נקודות זכות כאשר הוא מכיל תמונות באיכות גבוהה, דבר המעיד על מותג שבאמת מתחזק את האתר ומשקיע במידע שמוצג לגולש.

ההנעה לפעולה צריכה להיות בעלת ניגוד צבעים גבוהה יותר מאשר אלמנטים אחרים בדף כאילו שזה הדבר החשוב ביותר שאתה מעוניין שהמבקרים ישימו לב אליו. אם ההנעה לפעולה שלך משתלבת יותר מידי, יש סיכוי טוב שהקוראים לא יראו אותה או ינקטו בפעולה הנדרשת כפי שכבר ציינתי.

 

סיכום

למרבה הצער, הרלוונטיות והערך של כל אלמנט תומך יכול להשתנות על בסיס ייחודית עיצוב החנות האינטרנטית, התעשייה וקהל היעד שלך.

הדרך היחידה לקבוע בוודאות איזה שילוב של אלמנטים עובד בצורה הכי טובה הוא לבצע מספר בדיקות אשר יתנו לך הוכחה חותכת להנעות לפעולה הכי יעילות עבור אתר המכירות שלך.

זה עלול להישמע כמו מאמץ נוסף, אבל כשזה מגיע לזה, שיעורי ההמרה המשופרים והביצועים הכלליים של החנות שתראה שווים את הזמן שלך וכמובן שיניבו לך רווחים ללא ספק!

מעוניין שנעזור לך למכור יותר באינטרנט? צור איתנו קשר – יעוץ חינם!

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

חושב שמאמר זה עזר לך? חכה עד שתדבר איתנו!