63 עובדות מדהימות לגבי עגלות נטושות בחנות המג'נטו שלך! – חלק 1

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

במידה ותפחית את מספר העגלות הנטושות בחנות שלך ותשפר את יחס ההמרה, ההכנסה שלך תעלה באופן משמעותי.
אולם, כדי להיות מסוגל לעשות, עליך לדעת אילו סיבות גורמות לעגלות נטושות וכמובן כיצד לטפל בהן.
מאמר זה מתייחס לכל מנהלי חנויות וירטואליות ולא רק למנהלי חנויות וירטואליות מסוג מג'נטו.

אמנם כדי להגביר את המכירות ולשפר את היחס ההמרה עליך לבצע אופטימיזציה מלאה ושדרוג לחנות מג'נטו בידי חברה לבניית חנויות מג'נטו המתמחה בביצוע אופטימיזציה, גם אם לא תעשה זאת אמנה כרגע עובדות שגורמת לעגלות נטושות.

אסקור את הנושאים הבאים:

  • מה זה עגלה נטושה?
  • מה שוויה של עגלה נטושה?
  • למה קונים נוטשים את עגלת הקניות שלהם?
  • מספרים שאתה צריך להכיר
    • זה לא בגלל המחיר
    • נטישת עגלת קניות והיבטים גיאוגרפיים
    • עגלות נטושות, תעשיות שונות
  • מידע והמרה
    • הצג את כל המידע החשוב בזמן
      • למה זה כל כך קריטי?
    • יכול להיות שההתקשרות מול הלקוח לא נכונה?
    • האם משלוח חינם הוא פרמטר כל כך חשוב?
  • שדרוג חנות מג'נטו
    • ניווט מורכב
    • תהליך התשלום מורכב?
    • אסור לבקש הרשמה כתנאי להמשך קניות
    • תשומת לב להתקשרות מול הלקוח
    • "מצאתי את זה במקום אחר במחיר טוב יותר"
  • Remarketing & retargeting
    • מעקב אחר לקוח פוטנציאלי
    • Remarketing באימייל
      • מה לכתוב בדוא"ל?
    • השקת תכנית נקודות
  • עגלות נטושות במובייל
    • למה משתמש הסמארטפון קופץ?
    • שימור לקוחות בעולם המובייל
    • אפליקציה יכולה לשמש ככלי להגברת המכירות!
    • חשוב בקפידה לאילו לקוחות לשלוח push notifications
    • התזמון המושלם
  • "אם רק סל מלוכלך אחד חסר…"

 

מה זה עגלה נטושה? / סל קניות נטוש?

עגלה נטושה היא אחת מהבעיות הנפוצות והכי חמורות עבור בעלי חנויות וירטואליות, אז סביר מאוד להניח גם שתתמודד עם הבעיה הזו מדי יום.

ההגדרה היא פשוטה: כאשר מבקר באתר המכירות שלך מוסיף פריטים לעגלת הקניות שלו ולא מתבצעת רכישה בסופו של דבר.
מכיוון שבהחלט אין אף תוצאה שלילית כתוצאה מנטישת עגלת הקניות במהלך תהליך רכישה באינטרנט ועזיבת החנות שלך, שיעור העגלות הנטושות הוא גבוה מאוד.
הרבה מסתכלים על זה בדאגה ותוהים מתוך מחשב שהקונה הפוטנציאלי כבר הביע נטייה לרכוש את המוצר על ידי הוספתו לעגלת הקניות, אם כך למה הוא לא מסיים את תהליך הרכישה?

באופן בסיסי: יכולות להיות הרבה סיבות, אבל מה שמנהלי חנויות וירטואליות לא רואים זה:
נטישת עגלת הקניות היא לא בהכרח בעיה, אלא הזדמנות ענקית.

מה שוויה של עגלה נטושה בחנויות וירטואליות?

מבט כללי על הסטטיסטיקה יכול לתת לנו מושג. למזלנו, זה תחום שנבדק היטב ולכן אין צורך לעשות מאמץ רב כדי למצוא נתונים רלוונטיים שיכולים להיות לנו לעזר.
למרות זאת, ישנם הבדלים התלויים במקור עליו אתה מתבסס.

לאחר עבודה שנמשכה שנה במהלכה סרקתי מעל 40 מקורות אמינים במטרה לאסוף מידע ולבסס נקודת מבט יותר חדה אודות נושא העגלות הנטושות לאלו המעוניינים במידע לפני שהם פונים לחברות לבניית אתרי מסחר, התוצאות הן:

השיעור הגלובלי הממוצע של עגלות נטושות הוא 69-75%! שים לב שהמספר הזה מחושב לפי נתונים שונים שנאספו במשך שנה.

בקצב הזה שעולה משנה לשנה, מומחים צופים כי המספר הזה יגיע עד ל- 90% בשנים הבאות. מחקרים מצביעים על כך שקונים באינטרנט עוזבים מוצרים בשווי של כ-4 טריליון דולר בשנה.

KEEP IN MIND – אל תתייחס לאחוז העגלות הנטושות כהפסד, אלא כהזדמנות מטורפת לצמוח ולהגביר את המכירות בחנות הMagento שלך.

אנחנו נראה שאחת הסיבות המרכזיות לנטישת סלי קניה היא שמשתמש "שומר את המוצר למועד מאוחר יותר", יוצר רשימת קניות ובמועד מאוחר יותר חוזר ומבצע את הרכישה.
במקרים אחרים, הם פשוט קונים את אותו המוצר במקום אחר – הם לא מבטלים את הרכישה מפני שהם רוצים לבחור הצעה שונה מאתר מכירות שונה.

נטישות לא יוצרות הפסדים, אלא מספקות הזדמנויות.

מאתרי מכירות של מותגים גדולים ועד חנויות וירטואליות קטנות, כולן מתמודדות עם נושא העגלות הנטושות, אך רק מעטים למעשה נוקטים פעולה כדי לשכנע את הקונים המהססים לבצע את הרכישה, הקמת אתר מכירות לא מתבססת רק על בנייה אלא גם בחלקה הגדול והמכריע בדרך ההנגשה ללקוחות, הלא היא פרסום ושיווק דיגיטלי של החנות שלך.

למה קונים נוטשים את עגלת הקניות שלהם?

התשובה הראשונה אשר נראית מאוד הגיונית היא שהם "שינו את דעתם". לעומת זאת, סטטיסטיקות מראות מספר סיבות שגורמות לנטישת עגלת הקניות:

  • 61% – עלויות נוספות גבוהות מידי
  • 35% – נדרשת הרשמה במהלך הקנייה
  • 27% – תהליך תשלום מורכב מידי
  • 24% – אין סיכום ביניים של סל הקניות
  • 22% – לאתר יש תקלות או שהוא לא עבר אופטימיזציה
  • 18% – לא סומכים על אתר שמבקש פרטי כרטיס אשראי
  • 16% – שיטות המשלוח איטיות ולא מציעות דואר אקספרס
  • 10% – לא מרוצים ממדיניות החזרת המוצרים
  • 8% – לא קיימות מספיק שיטות תשלום
  • 5% – כרטיס האשראי נדחה

לא תוכל לפתור את כל הבעיות הללו באמצעות מענה על אחת מהן, אולם תוכל לבצע אופטימיזציה ושדרוג לאט לאט. בהמשך אסקור את כל הסיבות לחוסר השלמה של תהליך הרכישה אחת אחרי השנייה ונציע פתרונות בהתאם.

מספרים שחובה לדעת

זה לא בגלל המחיר

זה גם נראה הגיוני להגיד שככל שהמחיר גבוה יותר, כך מספר הלקוחות יפרשו מתהליך הרכישה.

אבל זה לא נכון.

האמת היא למעשה ההפך עם טוויסט קטן.
שיעור הנטישה הגבוה ביותר העומד על כ-85% הוא עבור מוצרים בטווח מחירים נמוכים הנעים בין 1-100₪, ולאחר מכן נופל ל-58% עבור מוצרים בטווח מחירים 240₪ ועולה מעלה לאזור ה-77% בטווח מחירים של 400₪. במחיר מעל 400₪ הסיכוי לנטישת סל הקניות צונח באופן משמעותי, במחירים של 500₪+ שיעור הנטישה הוא בסביבות ה-40%.
לכן קיים גבול פסיכולוגי או נקודה באזור ה 250-400₪ שכדאי לזכור אותה.
זה יכול להיות גם מפני שפשוט יותר לנמק סיבה עבור רכישות גדולות יותר, השוואה של מוצרים יקרים היא בדרך כלל יותר קשה מפני שהם בדרך כלל מוצרים יותר מורכבים.

בואו נעשה השוואה בין שמלה לבין טלוויזיה:
שמלה: אני יכול למנות מספר תכונות בודדות לפיהן ניתן להשוות בין שמלות שונות כגון צבע, סוג בד מותג וכו'… בעוד לטלוויזיה יש לא מעט תכונות כגון: גודל מסך, מותג, צבע, איכות צפייה וכו… (תכונות מוצר מורכבות הן פונקציה שכיחה בקרב צרכני Magento).

זה גם סביר שהמחויבות כלפי מוצר יקר יותר יכולה להיות חזקה יותר, מאחורי נטיית קנייה רצינית כנראה עומדת דחיפות כלשהי.
זה תמיד קל לוותר על קנייה של מוצר זול יותר: אתה יכול לעזוב מחזיק מפתחות או ספל בחנות ללא דאגה, אבל שואב אבק או מקרר המתאים לציפיות שלך הרבה יותר קשה לוותר.

מי יודע מתי תגיע הזדמנות נוספת לקנות את זה? (ד"א עבור סוג כזה של תובנת לקוח, אתה יכול להחיל טכניקת מכירות בצורה יעילה, כלים שיווקים Build-in מוצעים למשתמשי Magento 2).

נטישת עגלת קניות והיבטים גיאוגרפיים

הסטטיסטיקות הגלובליות לנטישת סל הקניות הן די אחידות, אך ניתן גם לציין שיכולים להיות הבדלים משמעותיים בהתבסס אזורים גיאוגרפיים שונים.

המפה הגלובלית של שיעור נטישת סל הקניות נראית כך:

  • 74% בצפון אמריקה
  • 75.3% באמריקה הלטינית
  • 70.9% באירופה
  • 76.3% באזור אסיה-פסיפיק
  • 76.1% באפריקה והמזרח התיכון

קיימים הבדלים נוספים יוצאי דופן כגון הבדלי תרבות ומזג אוויר שיכולים להיות מנוצלים בחכמה על ידי בעלי חנויות וירטואליות, הקמת חנות באינטרנט תלויה בלא מעט הבדלי תרבות שונים, להלן אסקור כמה הבדלי תרבות מהעולם:

דוגמה: חוקרים אומרים שבאזור הפסיפיק יותר קונים נוטים לנטוש את עגלת הקניות שלהם אך הם פחות רגישים לעלויות המשלוח או אפשרויות התשלום.
בצפון אמריקה, משלוח חינם הוא בעל חשיבות עליונה, כמעט ציפייה בסיסית כאשר מזמינים באינטרנט. מחצית מהלקוחות נוטשים את סלי הקנייה שלהם באופן מידי אם הם רואים עלות כלשהי עבור משלוח המוצרים.

בנוסף, בדומה לאירופה, שיעור הנטישה של עגלת הקניות נמוך יותר מפני שהלקוחות יותר ממוקדי מטרה, הם לא נוטים לשכוח לסיים את תהליך הרכישה.
נראה שדרום אמריקנים לא מסיימים את תהליך הרכישה באינטרנט אבל אכפת להם משיטות התשלום המוצעות בחנות – אלו אשר רוצים לכבוש את השוק הזה יצטרכו להציע מספר שיטות תשלום שונות.

כפי שאנחנו יכולים לראות, יש הרבה מאפיינים שונים וזה אומר שלא קיימים פתרונות כלליים לנטישת עגלת הקניות. בהתבסס על המחקר והניסיון שלך, אתה יכול לזהות מספר בעיות, אבל אסור לך לשכוח שעדיין קיימות מספר בעיות שבגללן לקוחותיך נוטשים את עגלת הקניות שלהם, מענה על כל אחת מהן יבטיח לך להגביר מכירות ולשפר את יחס ההמרה.

שיעור נטישת עגלת הקניות שונה משוק לשוק:

  • השיעור הכי גבוה נמצא בתעשיית התיירות ועומד על 80%!.
  • הסקטור הפיננסי בעל שיעור דומה ועומד על 79%!
  • הקמעונאי נשאר מעט מתחת לשיעור הנטישה הכללי 69-75%.
  • משחקים ברשת אפילו נמוך יותר ועומד על 70%.
  • ולסיום, האופנה כאחת מבעלות הביצועים הטובים ביותר ועומדת על 69%.

 

מידה והמרה

הצג את כל המידע החשוב בזמן

טיפ: זה יכול להיות הדבר הכי חשוב: לעולם אל תפתיע את הקונים שלך.
הם תמיד צריכים להיות מודעים למידע חיוני שבמידה וייחשף מאוחר יותר עלול לגרום להם לנטוש את עגלת הקניות, אתה צריך לגרום להם להרגיש כאילו שהם קונים בחנות מכולת טובה ובעלת מוניטין טוב שהם יודעים שיכולים לסמוך עליה.

למה זה כל כך חשוב?

מפני שהסיבה השכיחה ביותר לכך שקונים נוטשים את עגלת הקניות בחנות המגנטו היא חשיפה מאוחרת לעלויות בלתי צפויות בדיוק במעמד הרכישה!
אציין שזו הסיבה ש 50-60% מהלקוחות עוזבים את החנות הוירטואלית מבלי לקנות דבר.

מחיר המשלוח הוא דבר שרוב החנויות הוירטואליות "שוכחות" להציג בזמן, אך ישנם לא מעט לקוחות (32%-24%) שלא מקדישים תשומת לב מיוחדת למה שהם מוסיפים לעגלת הקניות ועוזבים כאשר הם רואים את הסכום הכולל.
במטרה להימנע מהפתעות לא נעימות כאלה ללקוחותיך, נכון יהיה להראות להם את סיכום הביניים של הרכישה, כולל כל עלות נוספת, בכל דף שהם צופים בו במהלך הקנייה.

יכול להיות שההתקשרות מול הלקוח לא נכונה?

יכול להיות שאתה לא מציג את הדברים החשובים ללקוחותיך בדרך הנכונה?
לדוגמה: יכולות להיות מספר בעיות במונחים של מיקום. אם אתה יכול להגדיר גיאוגרפית את המיקום של הקונה, על בסיס כתובת ה IP שלו אז צריך להיות די ברור שאתה צריך להציג את המחירים במטבע שלו כדי להימנע מהפתעות שליליות בהמשך תהליך הרכישה, דבר שבתעשיית התיירות לא נוטים לעשות וגורם לכך שלקוחות נוטשים את האתר ולא חוזרים אליו בנוסף ישנה המחשבה שהאתר בכוונה מציג לך מחירים שלא במטבע המקומי שלך על מנת להטעות אותך.

דוגמה נוספת: נושא המשלוחים מאוד חשוב, אם המשלוח לא בחינם חובה עליך להציג את העלות בסופו של דבר. זה יכול להשתנות בהתאם לעיר שאליו המשלוח מיועד להישלח כך שסכום המשלוח חייב להיות דינמי.

שאלת השאלות, האם משלוח חינם כל כך חשוב?

זה עלול להישמע מוזר בהתחלה אבל אנחנו בהחלט ממליצים להציע משלוח חינם בכל רכישה.
73% מהקונים אומרים שמשלוח חינם ללא תנאים הוא גורם מאוד חשוב כאשר מבצעים רכישה באינטרנט.

אתה יכול לתמחר את עלות המשלוח במחיר הסופי של המוצר המוצג באתר, הקונספט שלך יכול להיות שאמנם המוצרים יקרים אך המשלוחים בחינם.
זה יכול "לתפוס" את אלו שרוצים לעזוב את החנות שלך ובמקביל להגדיל את הערך עגלת הקניות הממוצעת.

במידה ותעביר את המסר שכל המשלוחים בחינם, הסיכוי שהלקוח אכן ישלם עבור המוצר יגדל.

עבור 20% מהקונים 'משלוח חינם' זו הסיבה המרכזית לקנייה בחנות וירטואלית מסוימת.

אתה יכול להציע משלוח חינם בתנאי מסוים, ובאמצעותו לגרום לקהל היעד שלך לבצע פעולה מסוימת באתר המכירות.
הרבה אתרי מכירות מגדירים סכום הזמנה מינימלי על מנת שהלקוח יוכל לקבל 
משלוח חינם.

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

חושב שמאמר זה עזר לך? חכה עד שתדבר איתנו!