63 עובדות מדהימות לגבי עגלות נטושות בחנות הוירטואלית שלך! – חלק 2

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

אופטימיזציה ושדרוג חנות וירטואלית קיימת

ישנם הרבה אנשים שנוטשים את סל הקניות שלהם בגלל תהליך קנייה או תשלום מורכב בחנות הוירטואלית
דוגמה: תדמיין שאתה נמצא בסופרמרקט ואתה לא מוצא את הקופה, אתה צריך לעמוד בתור ארוך ולדבר עם נציגים שונים בשירות לקוחות על-מנת שבסופו של דבר תקבל את המוצר שאתה רוצה לקנות.
ועכשיו תדמיין שבכל כמה מטרים יש יציאה לסופר אחר שמציע לך את המוצר שאתה רוצה לקנות ללא הבעיות שמניתי מעלה.
זה המצב בחנות וירטואלית עם ניווט מורכב וכמו שאתה יודע זה מאוד פשוט עבור הלקוח הפוטנציאלי באתר מכירות לעבור בכל רגע לחנות וירטואלית אחרת שבה הוא יקבל חווית משתמש הרבה יותר טובה עם ניווט קל ותהליך תשלום פשוט.

Internet, Laptop, Computer, Notebook, Monitor, Screen

לאחר שהבנו מה הבעיה, בוא ונסקור את הבעיות הכי נפוצות הנוגעות למורכבות הקנייה וקשיים בחוויית המשתמש אשר ניתן לטפל בהן באמצעות אופטימיזציה ושדרוג החנות הן באמצעות התקנת תוספי מג'נטו המאפשרים להרחיב את פונקציונליות המערכת והן באמצעות רמת הקוד.

 

ניווט מורכב

ניווט מורכב יכולה להיות הסיבה להפסקת תהליך הרכישה,
ניווט הוא משהו די אינטואיטיבי – השלב הבא צריך להיות ברור למדי בתהליך, אל תצפה ליצור תהליך ניווט מושלם כבר בהתחלה, סביר שהדבר ידרוש בדיקות ממושכות לפני שתוכל לייעל את האתר שלך כדי להתאים  את חנות המג'נטו לצרכים המדויקים של קהל היעד שלך, גם כאן פשטות יכולה להיות יתרון נהדר!

תהליך תשלום מורכב

פישוט תהליך התשלום הוא אחת המשימות הכי חשובות שלך בתהליך שדרוג חנות וירטואלית חוקרים הסיקו לאחר 7 שנים שניתן להגביר ב 35.26% את יחס ההמרה בממוצע באמצעות עיצוב דף תשלום שעבר אופטימיזציה.

כיצד ניתן לפשט את תהליך התשלום?

  • מספר שלבים מועט ככל שניתן
  • כמה שפחות פעולות מצד הלקוח
  • לעולם אל תדרוש הרשמה כתנאי להמשך תשלום

אל תציף את הלקוחות שלך בדרישות, וודא שלאחר שהלקוח מספק לך את פרטיו הוא יוכל לבצע את תהליך התשלום באופן חלק וללא דרישות נוספות מצדך.

תהליך התשלום האידאלי יהיה מורכב מ 14-12 אלמנטים – עדיין, השלבים בחנות וירטואלית ממוצעת בארצות הברית הוא כפול. (אלמנט הוא לא דף, אלא פיסת מידע שהמשתמש נדרש לתת/להזין, כגון: שם מלא, תאריך לידה, כתובת דואר אלקטרוני וכדומה.)

וכאן צפה דילמת אבטחה מעניינת: נטישת הסל יכולה להתרחש באותה מידה בגלל "בדיקות אבטחה מוגזמות בנוגע לתשלום" (18% מכלל הגולשים) וכן גם בגלל "דאגות בנוגע לאבטחת התשלום" (17% מכלל הגולשים).

שוב, פשטות יכולה להיות הפתרון: אם תוכל לוודא זאת ותשתמש בכמה שפחות דרישות שבהם המשתמש צריך לנקוט בפעולה מסוימת תזכה לראות הרבה פחות סלי קניות נטושים מבעבר.
בנוסף,  אתה גם יכול להסיר את ספקות הלקוח בנוגע לאבטחת האתר והרכישה בכך שתציג אישורי אבטחה על גבי הדף ובמקומות נראים לעין בחנות, תראה ללקוח משובים וסקירות אשר מוכיחים כי בחנות שלך מבקרים באופן קבוע הרבה לקוחות מרוצים.

אל תבקש הרשמה כתנאי להמשך קנייה

עבור מרבית הגולשים תהליך הרשמה = כאב ראש.
אם נדרשת הרשמה של משתמש כדי לבצע רכישה, זה מאריך את תהליך הקניה שלא לצורך במספר צעדים נוספים.
אם החנות שלך מצריכה הרשמה, הסיכוי הוא שתחווה שיעור גבוה של עגלות נטושות ומספר מועט של רכישות.
 הלקוחות בימינו יודעים שברגע שהם נכנסים לאתר מכירות כדי לקנות מוצר או אפילו סתם לבדוק מחירים – הם יהיו חשופים לקמפיינים פרסומיים ומעקב אחריהם בעזרת שיווק דיגיטלי דוגמת Remarketing באתרים שהם גולשים ביום-יום, ובפייסבוק בעזרת ה Pixel הידוע, כל זה נלקח בחשבון לפני שהם מבקרים בחנות ה האינטרנטית שלך, לכן המעט שתוכל לעשות זה להקל עליהם את הביקור בחנות ולנסות לשפר את החוויה והדרך בה יזכרו את החנות שלך במקרה הצורך.

אז זה ברור: הרשמה תמיד צריכה להיות אופציונלית! לכן עליך להציע גלישה וקנייה כאורח/ת, אל תדאג אני יודע שאתה חושב לעצמך 'רגע אבל אני רוצה את הפרטים שלהם כדי לשמר אותם כלקוחות שלי ואני רוצה את האימייל שלהם כדי להכניס אותם לרשימת הדיוור היומית שלי על-מנת שיכנסו לחנות וירכשו שוב בעתיד, אם לא אשמור את הפרטים שלהם.. כיצד אוכל ליצור איתם קשר בעתיד?', אענה, אומר ואדגיש שישנם לא מעט תוספי מג'נטו מעולים שיעזרו לך להתגבר על 'הבעיה', כך שתוכל לאפשר ללקוח רכישה כאורח ובנוסף תקבל את הפרטים שלו בסוף התהליך.

תהפוך את ההרשמה לאטרקטיבית בכך שתציע נקודות קרדיט לנרשמים ואף מבצעים שלא ניתן לעמוד בפניהם, תוכל להתקין הרחבות למג'נטו כדי שיאפשרו לבצע זאת.
אני לא היחיד שמייעץ ללקוחותיו לוותר על תהליך ההרשמה ולאפשר רכישה כאורח, כל מחקר בשנה האחרונה מסיק שוויתור על תהליך ההרשמה יכול לשפר במידה ניכרת את יחס ההמרה בחנות שלך.
לדוגמה: לא מעט אתרי מסחר אלקטרוני מה TOP העולמי מדווחים שלאחר הפיכת ההרשמה כאופציונלית באתר המכירות שלהם הם חווים עלייה של 45% במכירות!.

תשומת לב להתקשרות מול הלקוח

קודם כל, זה כן משנה האופן בו אתה מתבטא מול הלקוח והמילים בהן אתה משתמש בעת הסברה בנוגע לאופן הניווט בחנות או סתם כשאתה מסביר משהו בנוגע לתהליך מסויים שהלקוח צריך לעבור.
דוגמה טובה לכך היא במקרה בוחן שחברת סחר אלקטרוני פופולרית ערכה: הם שינו את המילה של כפתור ההנעה לפעולה (הנקרא בעגה המקצועית CTA – Call To Action) בתהליך התשלום מ"המשך" ל"סקור הזמנה".
אתה בטח תוהה מהי התוצאה?

גידול של 8% ביחס ההמרה מ 30.5% ל 39.4%!

בדוגמה זו, הסיבה מאחורי הגידול הקיצוני נובעת מכך שהאפשרות השנייה ('סקור הזמנה') היא יותר קונקרטית.
אם זה אפשרי, אל תשתמש במילה "המשך", במקום זה נסה להתייחס לצעדים שעל הלקוח לעבור בתהליך, המקום שבו המשתמש צריך להגיע לאחר לחיצה על הכפתור – הצעד הבא.

מאוד מומלץ לקרוא שוב ולעשות בדיקה חוזרת לכל המילים המופיעות כטקסטים על גבי הכפתורים של תיאורי המוצר.
חשוב לבחון היטב את הטקסט מכיוון שעובדתית הוא משפיע על רגשות לקוחותיך, המילים שאתה משתמש בהן אמורות לשכנע את הלקוח לקחת את הצעד הבא, להפיג את החשש ולספק לו ביטחון.

דוגמה: כיצד תציג ללקוח שלך טקסט שהוא יכול להזין את פרטיו האישיים ללא חשש?

אתה תכתוב "אנחנו לא נגנוב את הנתונים שלך!" או "אנחנו נצפין את פרטיך באופן מאובטח על גבי שרתים מאובטחים."?
האופציה הראשונה אולי נראית ישירה – אך סימפטית, הניסיון מראה כי מסרים חיוביים תמיד חזקים ומשכנעים יותר את הלקוח.

"מצאתי את זה במקום אחר במחיר טוב יותר"

אתם יכולים להתמודד עם סוג כזה של משוב בשתי דרכים.

  • ניטור מתמשך על המתחרה: אם אתה רואה שהם מתחילים לפעול במחירים נמוכים אז אתה מתחיל לפעול. זה יכול להיות מאוד יעיל לעיתים, אבל ברוב המקרים מלחמת מחירים כזאת היא הרסנית.

מדוע אסטרטגיות של מחירים נמוכים יכולה להרוס את העסק שלך?

אם אתה שומר על מחירם נמוכים כל הזמן, זה חותך את הרווחים שלך ואתה עלול להפסיד את אותם קונים שהיו מוכנים לרכוש ממך במחירים גבוהים יותר.
 הם עלולים לשאול "מדוע הפכת להיות זול יותר? המוצר שלך לא שווה את הכסף יותר? האם יכולת למכור את זה במחיר זול מההתחלה?".

ואם ההצעה המיוחדת מסתיימת, המשתמשים אשר הגיעו רק בשביל ההנחות עלולים לעזוב אותך או שהם יכולים לבחור להמתין להצעה הזולה הבאה. אבל סביר להניח שרכישות דחויות כאלה לעולם לא יתרחשו במציאות, הלקוח הישראלי רוצה כאן ועכשיו.

  •  השיטה השנייה היא הרבה יותר יעילה. למרות שזה עלול לגרום לפחות מבקרים לעזוב את האתר שלך לטובת אתרים אחרים, עדיין, אותם אנשים ימשיכו איתך לאורך זמן כך שאתה תגדיל את ערך סל הקניות.

מטרת השיטה הזאת היא לספר להם למה המחירים שלך יותר גבוהים.

אתה תצטרך מעט אסטרטגיה ויכולות קופירייטינג (כתיבת תוכן שיווקי) כדי לעשות את זה נכון.

חייבת להיות סיבה טובה כדי לדרוש מחירים גבוהים.
לדוגמה: זו יכולה להיות תמיכה מהירה יותר ואיכותית יותר או משלוח חינם בכל רכישה
.
 אתה יכול להציע חווית פרימיום, כגון: חברות עבור לקוחות נאמנים עם עסקאות בלעדיות, חברות בקבוצה מיוחדת, גישה לתוכן נוסף או שירות לקוחות מסור.

אם אתה חושב שהקונים לא באמת מוציאים יותר כסף על אותו מוצר או מוצר דומה אחר, פשוט תחשוב שנית.
כיצד מותגי הפרמיום מתפרנסים? עלויות הייצור הן אותן עלויות ייצור שיצרנים אחרים בתעשייה משלמים והן לא מצדיקות את מחירי הפרימיום
 שהמותגים מבקשים עבורם – אך עדיין… אנשים משלמים יותר עבור מותגים ולא בהכרח עבור מוצרים מסוימים.

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!