עובדות שאתה חייב לדעת לפני בניית חנות אלקטרונית

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

יותר ויותר בעלי עסקים וחנויות במציאות, חושבים גם לפתוח חנות אלקטרונית ובצדק. עם נתוני מכירה כמו של ענקיות הרשת איביי, אמאזון, עלי אקספרס ועוד מאות אלפי חנויות קונספט בכל העולם, איך אפשר לעמוד מהצד ולא להבין שההזדמנות, התנאים והמספרים מעידים רק על דבר אחד- אין דבר יותר משתלם היום מחנות אלקטרונית. השאלה הבאה תהיה כמובן, איזה סוג של חנות אתם רוצים, האם יש לכם מה למכור בנישה שלכם ובעיקר-  האם אתם מאלה שמאמינים שמה שאתם משקיעים אתם מקבלים חזרה, או שאתם חולמים על אקזיט בתחום הזה.

צר לנו להודיע לכם שהאינטרנט עובד ממש כמו במציאות. תקימו חנות אלקטרונית טובה, שיווקית ומושכת- תמכרו, תוותרו לעצמכם, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יוותרו עליכם וזה יתבטא יפה מאוד בקופה.

Cart, Ecommerce, Online, Buy, Internet, Shop

אז למה קוראים לזה חנות אלקטרונית!

לכאורה חנות אלקטרונית זה שיבוש שפתי כי אין דבר כזה, אבל יש דבר כזה. בחוקים של גוגל יש. גולשים רבים שמתעניינים בפתיחת חנות אלקטרונית מחפשים בשאילתות בגוגל "חנות אלקטרונית" ולכן כדי שהמאמר הזה יעלה אצלכם, נשתמש באותו מינוח.

האם יש לכם קונספט חנות וירטואלית?

כדי שלא יקרה לכם מה שקורה לחצי מהפיצוציות במדינת ישראל, או שהן נפתחות מול 4 פיצוציות אחרות, או שהן מנסות להפריח אזור תעשיה שאיש לא עובר בו…כדאי שתחשבו טוב טוב, אם אתם באמת צריכים חנות אלקטרונית און ליין וגם תסבירו לעצמכם למה (תשתדלו להיות משכנעים).

הנה כמה מהסיבות הנכונות להקמת חנות אינטרנטית:

  • המצאתם משהו, פיתחתם משהו, יש לכם מוצר בלעדי ומנצח ביד, בדקתם ברשת אין עוד מוצר כמו שלכם.
  • אתם כבר אחרי קבוצת מיקוד, מיתוג ולפני השקה.
  • יש לכם עוד משפחות מוצרים הקשורות למוצר הנישה, למשל המוצר שלכם הוא מנעול אזעקה לאופניים, ואתם מתכוונים למכור בחנות האון ליין שלכם, את כל קשת המוצרים הקשורים לרכיבה על אופניים כמו ביגוד, נעליים, קסדות, ציוד קמפינג ועוד.
  • אתם יכולים להשקיע בפיתוח חנות אלקטרונית טובה.
  • אתם ערוכים מבחינת הגשה כלומר: יש לכם צלם וקופירייטר שילוו את העלאת המוצרים באופן מקצועי.

חנויות אלקטרוניות קונספט – ברורות יותר לגולשים

 

להבדיל מחנות אלקטרונית של מוצרי מזון, כדאי לשים לב כי חנות ברשת לא עובדת כמו חנות במציאות. אנשים לא מטיילים ברשת, אנשים גולשים ומכוונים את עצמם לאתרים מסוימים. אם הם מחפשים מנעול חזק לאופניים, הם יגלשו לאתרים שמציעים סוגי מנעולים ועוד. אם הם מחפשים ארון הזזה, הם יפנו לחנות אלקטרונית של ריהוט.

רוצה לומר- הדבר הכי חשוב בשיווק און ליין הוא הסדר, ההיגיון של האתר, הקלות בה ניתן לנווט בתוכו, לדפדף להגיע למוצרים, כאשר הגולש אמור להבין ממש בתוך 6 השניות שיש לכל אתר היום- אם הוא הגיע למקום הנכון או שהוא נוטש.

צילומים, תצוגה, קופי

 

כיוון שהגולשים לא יכולים להריח, למשש ולבדוק את המוצרים פיזית בחנות אלקטרונית, אתם יכולים לגרום להם לקנות רק אם תעלו לאתר את התמונות הכי טובות שיש ביכולתם לייצר עבור המוצרים שלכם. אלה יכולות להיות תמונות מכמה זוויות, כאשר גם הן מספקות מידע חשוב על המוצר.

הקופירייטינג של המוצרים– השם, דברי ההסבר עליהם, השימושיות והתפקוד שלהם, חייבים להיות ברורים לכל צרכן פוטנציאלי, כי בניגוד לשהייה בחנות פיזית, אין לו את מי לשאול, ולכן חובה עליכם לספק לו מראש תשובות שיתנו לו את כל התמונה על המוצר מכל הזוויות.

  • המלצה שלנו: חובה בכל חנות אלקטרונית להכניס קטגוריה של שאלות ותשובות עפ"י תסריטים ידועים מראש של גולשים מתלבטים, מתנדנדים, טרחנים, מתעניינים, סקרנים וכאלה שבאמת רוצים לדעת הכל.
קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

טופס יצירת קשר מהיר

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!