9 סיבות לכך שלקוחות פוטנציאליים נוטשים את החנות הוירטואלית שלך!

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

במאמר זה אנחנו נעיף מבט מקרוב כיצד ומדוע שיעור הנטישה גדל בקרב כל בעל עסק מקוון שמנהל חנות וירטואלית.

אלמד אתכם כיצד להתמודד עם נושאים אלה ואסביר מדוע חשוב לייעל את האתר ולבצע אופטימיזציה באופן תמידי (בעיקר בדפי הנחיתה).
(המספרים מראים את אחוז המבקרים שעוזבים את האתר ללא כל פעילות ולא נחשבים להמרות).


לאתר שלכם כבר יש תוכן מעניין, העיצוב מתאים לטרנדים האחרונים, הפיתוחים והפונקציונליות של החנות עומדים בסטנדרטים עולמיים ויש לכם תמונות פנטסטיות שמציגות את המוצרים שלכם בצורה המיטבית, התנועה החלה לעלות, האם שאלתם את עצמכם את השאלה: מדוע מרבית המבקרים שלכם ממשיכים לנטוש את החנות שלכם מבלי לבצע שום רכישה? למה שיעור הנטישה גדל מיום ליום? למה רק חלק קטן מהמבקרים שלכם מייצרים לידים והופכים ללקוחות שלכם?
בעיות כאלו מתרחשות על בסיס יומי לשחקני ה Ecommerce הגדולים בתחום. ישנה אמירה: "אם תבנה את זה, הם יבואו".
למרבה הצער, כאשר אנחנו רוצים להמיר מבקרים, העבודה לא כל כך פשוטה, אנחנו חייבים לשקול הרבה גורמים ייחודיים כשזה נוגע להמרות מקוונות – כמו אופטימיזציה נכונה.
שמת לב שהמבקרים באתר שלך ממשיכים לעזוב את האתר מבלי לעשות המרה כלשהי? האמת היא שיש הרבה מקום לטעויות שאתה חייב לשים לב אליהן אם אתה לא רוצה לאבד המרות. אם ענית על השאלות מעלה "כן", זה הזמן לבחון אם עשית את הטעויות שמצוינות במאמר זה, טעויות אלו מובילות להגדלת שיעור הנטישה מהאתר.

אספתי 9 סיבות שיכולות לגרום להגדלת שיעור הנטישה. אם נשים לב אליהן, נתקן אותן או נשתמש בהן אז יהיה ניתן להימנע מהן ותוכל לשמור על המבקרים שצברת בעזרת זמן וכסף שבזבזת כדי להשיג את המטרות שלך.

במאמר זה אסקור את הנושאים הבאים:

  • התוכן קשה לקריאה והעיצוב ישן ולא מושך את העין
  • יותר מדי מודעות ואפשרויות עבור מנויים בניוזלטר
  • הפעלה אוטומטית
  • חנות המג'נטו איטית להחריד
  • החנות לא מגיבה (ביצועים איטיים)
  • לא הפכת את היתרונות של המוצרים שלך לברורים מספיק
  • משהו לא בסדר עם הפניית התנועה לדף הנחיתה
  • הניווט בחנות שלך קשה
  • חוסר בקריאה לפעולה – CTA
  • סיכום דברי הגורו

 

 התוכן קשה לקריאה והעיצוב מיושן

הרושם הראשוני מבוסס על עיצוב חכם ומושך, אם בחנות שלך יש עדיין אלמנטים של עיצוב בגרסה הראשונה של האתר ללא אופטימיזציה, זה הזמן לעשות שינוי משמעותי!
אנחנו לא מדברים רק על צבעים, אלמנטים של גרפיקה ותמונות.
גופנים, צבעי הטקסט והרקע שלהם הם גם חלקים חשובים של העיצוב. כל הגורמים הללו משפיעים על יכולת הקריאה 'וקבלת' התוכן של החנות.
תוכן קשה לקריאה יכול להוביל לגידול בשיעור הנטישה מהחנות האינטרנטית שלך.
מלבד הפונט Comic Sans, אתם יכולים להשתמש בכל גופן, אין באמת כללים לזה, הפונט המומלץ הינו ALEF.
אתם יכולים להגיע לתוצאות הרצויות על ידי שימוש בצבעים מנוגדים ונקיים, גופני Sans לא מורכבים או גופני Serif.
טיפים: מספר רעיונות ועזרה קטנה על מנת להפוך את הגופן הנבחר למתאים לשיווק שלכם ולזהות המותג בצורה יותר קלה: כשזה נוגע לגודל, אנחנו תמיד משתמשים בגופן גדול יותר. זה יכול לספק חוויית משתמש הרבה יותר טובה עבור המבקרים שלכם בגרסת הדסקטופ או בגרסת המובייל. עבור כותרות, גודל הגופן צריך להיות 22 פיקסלים יותר מכך ועבור אלמנט ה Body (החלק המרכזי של הטקסט בחנות) מומלץ להגדיר את הפונט ל 14 פיקסלים או מעבר לכך.

 

יותר מדי מודעות ואפשרויות עבור מנויים בניוזלטר

אם אתר המכירות שלך מקבל הכנסה מהמודעות שמוצגות בו (המודל העסקי הוא להרוויח מפרסומות) אז המודעות חייבות להישאר. אבל העובדה שאתם צריכים מודעות לא אומרת שכל סנטימטר מהאתר שלכם צריך להיות מכוסה בהן! להפך! חלק בסיסי להשגת המרות הוא אמון אז יהיה עדיף להגביל את מספר המודעות והמקומות בהם הן מוצגות. עדיף אם המודעות לא יהיו הדבר הראשון שמבקרים רואים והן לא צריכות להיות בולטות יותר מהתוכן הרלוונטי.
הדבר מצביע על כך שהאופטימיזציה של החנות היא בעלת חשיבות עליונה.
פתרון לכך יכול להיות תבנית של מודעות חינמיות או חנות וירטואלית בהתאמה אישית. המבקרים רוצים לראות את התוכן בעל הערך ולהימנע מדברים מסיחי דעת כמו:

  • פרסומות קופצות וטקסטים
  • תמונות פלאש

מומלץ להימנע מלהציג מודעות הרשמה לניוזלטר בצורה פולשנית או נדחפת. תשקלו כמה מודעות אתם צריכים והיכן להטמיע אותן בחנות שלכם! אקספדיה הפופולרית חסכה 12 מיליון דולר על מחיקת שדה אחד!

 

הפעלה אוטומטית

אם לומר את האמת, אנחנו חושבים על מספר דברים נוספים שיותר מעצבנים כשזה נוגע לחנות Magento שהסרטונים בה מופעלים באופן אוטומטי ללא לחיצה של המשתמש. זה גורם לנו לרצות לסגור את הדף באופן מידי.
כיום, לקוחות מקוונים הרוויחו את הזכות להחליט מתי ואיך הם צורכים תוכן מקוון. אם אתם מציפים אותם בתוכן שהם לא צריכים, אתם תאבדו אותם כלקוחות פוטנציאליים מהר מאוד – במיוחד אם הם עדיין לא רכשו דבר.
חנות מג'נטו בהתאמה אישית יכולה לעזור לך להגביר מכירות ולשמר את הלקוחות בצורה המיטבית.

 

החנות האינטרנטית איטית להחריד

זמן הטעינה של אתר מכירות הינו פרמטר משמעותי מאוד בנוגע לאופטימיזציה של החנות והביצועים שלה.
כמה עובדות פשוטות:

  • זהו דבר בסיסי עבור 47% מהלקוחות כאשר הדף נטען תוך 2 שניות.
  •  אם זמן הטעינה עולה על 3 שניות אז 40% מהמבקרים ינטשו את החנות.
  • לאחר 3 שניות של המתנה, שביעות הרצון של הלקוח יורדת ב-16%.
    האם אתה מסכים שאופטימיזציה לחנות מג'נטו צריכה להיות בעדיפות הראשונה שלך? ובנוסף, יש לציין שאם זמן טעינת הדף שלך קטן, גוגל יאהבו את זה יותר. זה ידוע שדפים בעלי זמני טעינה מהירים מופיעים ראשונים ברשימת תוצאות החיפוש, וזה אומר:
  • מבקרים נשארים זמן ממושך יותר בחנות.
  • הם צופים ביותר דפים.
  • שיעור הנטישה בחנות קטן.

אלו הגורמים הראשונים שתורמים לחנות האונליין להתקדם במעלה רשימות תוצאות החיפוש בגוגל.

 

 החנות לא מגיבה

אחרי שגוגל עדכנו את האלגוריתם של המכשירים הניידים שלהם, אף אתר בעל גישה למכשירים ניידים לא נשאר מאחור ברשימת החיפוש האורגנית.
יותר מכך, נעשה מחקר שהראה: אם אתר המכירות שלכם לא מותאם למכשירים ניידים אז אתם תאבדו הרבה לקוחות: לפי סקר, אצל 30% מהאנשים שרוכשים דברים בעזרת המכשיר הנייד, התהליך משתבש כאשר הם מבינים שהאתר לא ידידותי למכשירים ניידים.
הפיכת החנות לכזו ש'מגיבה' אולי נראה לא נוח בתחילה אבל אתם לא יכולים לתת לתנועה ולמכירות שלכם לרדת בגלל זה. תחשבו על זה: יותר ויותר אנשים קונים באמצעות המכשירים הניידים שלהם כדי לחסוך בזמן.

 

 לא הפכתם את היתרונות של המוצרים שלכם לברורים מספיק

על מנת לעזור ללקוחות שלכם, אתם חייבים לספק מידע ברור לגבי המוצר ולציין מדוע המוצר הזה הוא הטוב ביותר.
לדוגמא נראה את המקרה של האייפוד המקורי של אפל. אנחנו נראה שתי אפשרויות של איך האייפוד יכול להיות מתואר בחנות הוירטואלית:
עבור הקונים הראשונים של אפל, זה היה חשוב שיהיו להם 1000 שירים לכל מקום שהם הלכו אליו ואחסון של 1 ג'יגה בפורמט של MP3 היו רק הגורמים המשניים.
פונקציות של מוצרים לעיתים נעלמות מאחורי יתרונות שכאלה. זה מאוד חשוב להבין ולעבוד עם זה וכדי לעשות זאת, אתם צריכים לזהות את בעיות ההמרה בחנות האונליין שלכם.

 

משהו לא בסדר עם הפניית התנועה לדף הנחיתה

חברות בעלות דף נחיתה אחד או שניים צברו פחות מנויים בהשוואה לאלו בעלי מספר דפי נחיתה.
דף נחיתה הוא אחת מהדרכים הבטוחות לבניית רשימת דואר אלקטרוני מפני ש:

  • הוא מתמקד בבעיה אחת
  • נקי וללא קישוטים מיותרים
  • הוא מציע משהו בעל ערך למבקרים בתמורה לכתובת הדואר האלקטרוני שלהם ללא תשלום, משהו שהמבקר יהיה אפילו מוכן לשלם עליו.
    זה חשוב מאוד עבור חברה שתהיה בעלת מספר דפי נחיתה מפני שזה מסווג לקוחות פוטנציאלים על בסיס תחומי העניין שלהם בצורה יותר פשוטה. כתוצאה מכך, אתם יכולים להציע לכולם בדיוק מה שהם רוצים.

 

איך אני יכול להחליט מי רוצה מה?

בצורה פשוטה, מפני שיש ברשותכם את המידע הבא ואתם יודעים על מה המבקר הקליק:

  • איזה לינק
  • איזו מודעה
  • לאיזה דף נחיתה הוא הגיע

פשוט כמו שזה.

אם הם נמצאים ב elegant.com אז אלגנטיות זה הדבר הכי חשוב עבורם.
אם הם נמצאים בדפי הנחיתה של sport.com אז העדיפות שלהם היא בגדי ספורט.
זה לא אומר שהם מעוניינים רק בדבר אחד אבל זה הדבר הכי חשוב עבורם ולכן זה מה שאתם צריכים לציין בעמוד הנחיתה. על זה תהיה הכותרת, התמונה הראשית, היתרון הראשי וכו'.
בעיה נוספת שאתם צריכים לשים אליה לב: בפוסט בבלוג "הביצה המשוגעת", הכותב מתאר את חוויותיו מביקור באתר www.nissan.com.
אתם עלולים לחשוב שהקלדת כתובת האתר לדפדפן שלכם תוביל לאתר של מותג המכונית ניסאן, לא כך?
במקום זאת, זה מעביר אותנו לאתר של עסק משפחתי קטן שמוכר חלקי מחשב קטנים. במקרה, שם המשפחה של המנהל הוא ניסאן.
שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: אם אתם מחפשים מכונית חדשה באינטרנט אבל מוצאים את עצמכם בחנות אונליין שמוכרת חלקי מחשב, האם עדיין תתעקשו על המותג שבחרתם או שתרחיבו את תחומי העניין שלכם? כמובן שלא, אתם תעדיפו להמשיך לחפש.

מה קורה כאשר אנחנו שוברים את ההבטחה שלנו ומובילים את המבקרים למקום אחר?

המבקרים מתרגשים ולרגע הם מאמינים שמצאו את הפתרון הכי טוב שיספק את צרכיהם! אולם, כאשר הם מגיעים לעמוד הנחיתה, הם מבינים שהמידע שהם מחפשים לא זמין עבורם, הדף זקוק לאופטימיזציה. מה הם עושים עכשיו? מובן מאליו שהם יעזבו את הדף ובכך יגדילו את שיעור הנטישה מהחנות.
אם להיות כנים, איבדתם אותם לנצח כלקוחות פוטנציאלים מפני שמספיקה רק פעם אחת לנצל את האמון שלהם בכם.
לעולם אל תבטיחו דבר שהוא לא בהתאם למציאות או משהו שאתם לא יכולים לקיים מפני שזה רק יגרום ל:

  • הגדלת שיעור הנטישה מהחנות
  • שיעור המרה נמוך
  • מספר המבקרים לא יהיה רלוונטי מפני שאנשים יכנסו ויצאו באופן מידי כי הם לא קיבלו את המידע שהיו זקוקים לו.

 

הניווט בחנות שלך קשה

נתקלת בבעיה הזאת בעבר, לא? הגעת לאתר וחיפשת מידע מסוים ומצאת את הדבר הבא:

  • מבוך מקוון אינסופי, בלתי חדיר שבלתי אפשרי להבין אותו

מובן מאליו שעוזבים את האתר תוך זמן קצר ומחפשים אתר אחר שבו ניתן למצוא את המידע הדרוש ומה שעבר אופטימיזציה.
אם הניווט באתרכם מורכב מידי, הוא יכול לבטל את ההשפעות החיוביות על האופטימיזציה במנועי החיפוש ואפילו לאבד לקוחות פוטנציאלים.
מה אתם יכולים לעשות במקרה כזה? הדבר הכי טוב הוא להסתכל על חנות ה Magento שלכם כאילו הגעתם אליו מבחוץ כמו אחד המבקרים:

  • אם זאת הפעם הראשונה שלכם באתר, מה הציפיות שלכם בנוגע למידע המוצג?
  • כמה זמן הייתם מבלים בניסיון למצוא את המידע שאתם זקוקים לו ותשובות לשאלות שלכם?

אם תחשבו על זה ותבינו שזה למעשה מסובך לנווט באתרכם אז זה הזמן לבנות אותו מחדש.
אולם, אם במקרה אתם לא בטוחים, זה עדיין לא בעיה כי ישנם הרבה שירותים שזמינים עבורכם כמו:

  • בדיקות משתמש
  • מיפוי חום
  • מעקב תנועות עכבר

הכלים הללו יכולים לשפר את שיעור הנטישה בחנותכם.

 

חוסר בקריאה לפעולה – CTA

לפי סקר הטרנדים של עסקים קטנים לשנת 2013, 70% מעסקים – לעסקים קטנים (B2B) לא השתמשו בקריאה לפעולה (CTA). זה מאוד מעניין מפני שנראה שהקריאה לפעולה ברורה מאליו לכולם.
אז למה הם משאירים את החלק הזה בחוץ? פשוט מפני שהם מודאגים שזה ימשוך את תשומת הלב של המבקרים מביצוע רכישות.
האמת היא שלמרות שמפתיע ככל שזה יהיה כי לקוחות יבצעו רכישות רק לעתים רחוקות (או יעשו משהו אחר) אם לא תעודדו אותם לעשות זאת דרך האופטימיזציה של האתר. זה יכול להיעשות בפוסטים בבלוג או בדף קטלוג המוצר.
תגובה: כדי להשיג את שיעור הנטישה האופטימלי, אנחנו חייבים לזכור את פרופיל החברה, קהל היעד שלה ושיעור ההמרה באתר. בלוג עם שיעור נטישה של 80% נחשב לטוב. חשוב לדעת כי בדרך כלל משתמשים במדד זה בדרך לא נכונה.
לדוגמה: הידעתם שעבור תוכנת ניתוח האתרים של גוגל אנליטיקס, פירוש שיעור הנטישה הוא יחס שיעור הביקורים בעמוד בודד בדף הנחיתה בהשוואה לסך הכולל של מספר הביקורים? כך שהשיעור צריך תמיד להימדד עם ההקשר לתתי עמודים והמרות השונות.

 

סיכום דברי הגורו

מטרת מאמר זה הייתה לאסוף את הגורמים החשובים ביותר שעלולים להוביל את המבקרים לנטוש במהירות את חנות ה Majento שלך.
זה בשום פנים ואופן לא מקיף וגם לא נכנסנו לפרטי פרטים אבל זה חשוב:

  • צריך לשפר את הכל בבת אחת ולא אחד אחד.
  • במהלך האופטימיזציה של החנות מומלץ לשקול ולתקן את הטעויות ולהפוך אותן לחלק מאסטרטגיית שיווק חכמה.
    חשיבה אסטרטגית צריכה תמיד להיות באור הזרקורים אם המטרה היא לפתח, למדוד, לנתח ולייעל את החנות הוירטואלית שלך. בדרך זו אנחנו יכולים לראות כיצד החלקים השונים מתחברים והופכים לחלק אחד שלם.

מקווה שעזרתי לך, בהצלחה!

 

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!