האם עיצוב חנות וירטואלית גרוע עלול להזיק למכירות החנות?

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

האם עיצוב חנות גרוע עלול להזיק למכירות?

במהלך בניית חנות וירטואלית אין צורך להאיץ את תהליך ההקמה כדי להתחיל למכור – וכמה שיותר מהר.

מסתבר שהעבודה המואצת שלך תוביל ליותר לקוחות סקפטיים מאשר לקוחות שמחים לפי נתונים חדשים.
אז נכון… יכול להיות שבחרת את פלטפורמת אתר המכירות הטובה ביותר שקיימת בשוק (על זה ועוד תוכל לקרוא בקטגוריית סקירת מערכות), אך האם עיצוב חנות מג'נטו משפיע על החלטת הקונים במהלך חווית הרכישה שלהם?

חברה בחו"ל ערכה סקר של כ 1,800 צרכנים בנוגע לתגובותיהם במהלך רכישת פריטים מאתרי מכירות שונים.

מהי התוצאה אתה שואל את עצמך? הסקר חשף באופן כללי כי צרכנים בעלי רושם שלילי מבחינת עיצוב החנות יגרום לעגלה נטושה, מה זה עגלה נטושה ואיך תוכל להמנע מלהגיע למצב שיש לך עגלות נטושות באתר?.

במידה ואתה עדיין בשלבים שלפני בניית אתר המכירות ועדיין בשלב סקר השוק מבחינת חברות לבניית חנויות וירטואליות, אמליץ לך דבר ראשון לבחור את פלטפורמת הסחר האלקטרוני הטובה ביותר עבורך כמובן תוך התחשבות בצרכיך.

 

ההשפעה של אתרים המעוצבים בצורה גרועה

באופן ספציפי, צרכנים לא מעריכים אתר מכוער ולא מקצועי, משמע, פחות מכירות = אין הכנסות.

הסקר מצא ש 42% מהצרכנים "מאוד לא מעוניינים" לקנות מאתר לא מקצועי או מכוער. 21% נוספים ממשתתפי הסקר אמרו ש"לא סביר כלל" שהם יקנו מאתר לא מקצועי ושמעוצב בצורה גרועה.

ואם אתה חושב שהלקוחות יוותרו לך כי אתה עסק קטן, תחשוב שנית.
ללקוחות שרוכשים פריטים באינטרנט לא אכפת מהיכן המוצר שלהם מגיע כמו שאכפת להם אם הם יכולים לסמוך על הסוחר.

 

מה לעשות כדי להמנע מהפסדים בחנות?

קודם כל, אם אתר המכירות שלך עדיין לא הושק, אל תזרז את הדברים. אם האתר מלא בשגיאות, באגים או פירוט לקוי הנובע מאפיון גרוע או למעשה חברה לבניית חנויות וירטואליות לא עיצבה מוקאפים לפני תחילת העבודה (דבר הכרחי כדי למנוע אי הבנות לאחר עיצוב ופיתוח החנות!), עצור ועבור עם מומחה UX/UI בעל ניסיון בעולם ה Ecommerce וגבש מסמך אפיון מסודר הכולל הערות עיצוביות וכאלו שיכולות לשפר את חווית המשתמש והצג זאת לחברה שבנתה לך את החנות.

לפי הנתונים ומניסיון אישי שלנו מול לקוחות שמגיעים ממתחרים – רוב הסיכויים שיהיו לך לא מעט עגלות נטושות.
בנוסף, תחשוב מעבר לעיצוב החנות, במאמר הקודם הזכרתי את החשיבות של תחזוקת בלוג בחנות וירטואלית כדי לשפר את הקידום האורגני של החנות המקוונת שלך, בדקת האם הבלוג מעוצב לפי השפה המיתוגית של העסק? מעבר לעיצוב… האם הוא פונקציונלי ופועל כראוי? הוא מושך מספיק? הוא בנוי טוב? אתר מסורבל ולא ידידותי יציג אותך באור שלילי בעיני המבקרים שהם בעצם לקוחות פוטנציאליים.

לפני שתעלה לרשת את החנות שלך, תקפיד שהדברים הללו טופלו על הצד הטוב ביותר.
במידה והאתר שלך כבר באוויר ואתה לא רואה שום מכירות אלא רק עגלות נטושות, אמליץ לעבור לקרוא את המאמר שכתבתי ובו סקרתי טיפים מוכחים להגברת מכירות.

אין ספק שהתכנה שמריצה את האתר היא אחד הפרמטרים החשובים הן מבחינת הגולש והן מבחינת גוגל, אנחנו מציעים את מערכת Magento שמספקת סט כלים שיווקים וביצועים מהגבוהים בתחום הסחר האלקטרוני, הקמעונאים הגדולים בעולם ובישראל משתמשים בה.

תמונות חדות וברורות

תצלם תחת תאורה באיכות מקצועית כדי לקבל את התמונות הטובות ביותר של המוצרים שלך.
תצלם את המוצרים מכל הזוויות ותעלה אותם לדפי המוצרים שלך. לקוחות רוצים לראות כמה שיותר פרטים לגבי המוצר וכמובן יותר מוחשיות תגרום להגברת מכירות.

 

תיאורים ברורים

אל תחסוך במילים בתיאורי המוצר שלך וכמובן שאל תבלבל את הלקוחות שלך בין אם מדובר במידע מיותר שאין צורך לציין או לספק תיאור שהוא לא בדיוק 'קולע' למוצר אותו אתה מנסה למכור.

 

הגדרת מדיניות

עליך להגדיר מדיניות ברורה של החזרת מוצרים והחזרים כספיים. תקפיד שהדפים הללו גלויים לעין הלקוחות, אני ממליץ להטמיע לינק ב FOOTER של האתר שיפנה לדף פנימי שמספק את המידע המלא הנחוץ לגולש פוטנציאלי, בנוסף אמליץ ליצור אייקונים גרפיים ולהטמיע אותם ב HEADER של האתר בנוסף חובה להטמיע אותם בדף הפריט.

 

עמוד "אודות"

תמיד תצא מנקודת הנחה שלקוחות לא מכירים את המותג שלך ועליך לספק להם סיפור על מי ומה עומד מאחורי האתר, מה הקונספט של העסק ומה היתרונות של העסק כך שתוכל לספק לגולש ערך מוסף על העסק שלך.
תסביר מי אתה ומה החברה שלך עושה בעמוד "עלינו" שניתן לגשת אליו בקלות מכל דף באתר שלך.

 

עיצוב

אם אתה לא מומחה לעיצוב חנויות וירטואליות, תשכור אחד כזה.
בקש ממנו לספק לך הערות לגבי הדפים החשובים של האתר, שהם: דף ההתחברות וההרשמה, דף הבית, דף הקטגוריה, דף הפריט וכמובן כמובן דף התשלום.

חשוב: אציין שלקוחות פוטנציאליים שכבר הוסיפו מוצרים לעגלת הקניות נוטים לנטוש אתרי מכירות כשהם מגיעים לדף התשלום, האחוז בממוצע כיום עומד על 67#! במידה ודף התשלום לא בנוי בצורה מאוד ידידותית בלי לבקש מהלקוח לנקוט בהרבה פעולות כגון הזנת פרטים לא נחוצים וכו' אתה צפוי לאבד לקוח, לתשומת לבך.

 

ניווט קל ונח בחנות לכל גולש

תתקן קישורים שבורים, אתה לא יכול למכור מוצרים אם דפי הפריטים לא זמינים ללקוחות שלך, ברגע שלקוחות יגיעו לאתר שלך ויגלו שיש לך באתר לינקים שבורים, הם ייעלמו לתמיד, והלקוח הזה יהיה 'שרוף', מה הכוונה? הוא לא יחזור אליך בחיים גם אם תציע את המוצר ב50% הנחה, עליך להציג את העסק בצורה מאוד מקצועית, לקוח שרוצה לקנות מוצר באינטרנט מחנות מקוונת מוודא שהעסק אכן אמין והוא יקבל את המוצר בזמן, לא רק זה… הוא גם רוצה לדעת שאתה תחזיר לו את הכסף במידה ויבקש, שעומד לרשותו מוקד שירות לקוחות לכל שאלה.

 

סיכום

כדי לבנות חנות וירטואלית מצליחה באינטרנט צריך להתחשב בלא מעט פרמטרים שמשפיעים על דעת הגולש, הפסקאות המוסברות מעלה הן החשובות ביניהן מבחינה עיצובית אך כמובן יש רשימה שלמה של דברים קריטיים שחייבים ליישם בכל אתר מכירות.

מעוניין בייעוץ מקצועי? צור איתנו קשר – יעוץ חינם!

 

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

חושב שמאמר זה עזר לך? חכה עד שתדבר איתנו!