39 טיפים קריטיים שהכרחי ליישם לפני בניית חנות אינטרנטית

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

לאחר שעברת את שלב בניית חנות אינטרנטית אני מאמין שאם יש לך אתר מכירות טוב אתה בטח משקיע את מירב כספך בפרסום ממומן בתחום השיווק הדיגיטלי במטרה להגביר את המכירות על-ידי הגברת התנועה לאתר מערוצי השיווק השונים – וזה נהדר! אבל – תנועה 'לא מומרת', היא כמעט חסרת תועלת, חשוב לי להדגיש שהטיפים שאציג מיועדים לכל החנויות הוירטואליות באשר הן.

במידה ועדיין לא התחלת לבנות את החנות שלך אמליץ לקרוא את חמשת הסודות שחובה לדעת לפני הקמת חנות וירטואלית.
מתלבט באיזו פלטפורמה לבחור? כנס לקטגוריית סקירת מערכות בה אני משווה בין חנות מג'נטו לפלטפורמות אחרות.

מאמר מומלץ הוא Manento Open Source או Magento Commerce?

המרת גולשים ומכירות בחנות אינטרנטית

הכוונה היא שלקוח פוטנציאלי נכנס אליך לחנות וגולש להנאתו, סוקר את המוצרים והמחירים אך בסופו של דבר הוא לא מגיע לדף התשלום! הלקוח הפוטנציאלי לא 'מומר' לכסף! זה נקרא 'המרה'.

במאמר זה אציין 39 טיפים שימושיים מוכחים ומגובים במחקרים ובדיקות שמישות שיגרמו לגולשים הפוטנציאליים שלך לנקוט בפעולה, בין אם זה למלא טופס, למסור את כתובת הדואר האלקטרוני שלהם או לבצע רכישה, הדבר הכי חשוב בחנות וירטואלית זה חווית המשתמש שנקרא בעגה המקצועית UX, הפירוש: User Experience .

 

אז בוא נתחיל…

  1. כלול כמה שפחות שדות

כאשר אתה מבקש מידע בתצורת דואר אלקטרוני, הזנת פרטים וכו' תבקש כמה שפחות מידע כך שהלקוח יצטרך לנקוט בכמה שפחות פעולות.

 

  1. הצג אחריות

אתה חייב להציע ולהציג במקום בולט לעין בחנות מדיניות החזרים ללא שאלות עבור כל הרכישות שמבוצעות דרך האתר, זה מפחית את הסיכון ברכישה מאתר אינטרנט ומגביר את המכירות בצורה דרמטית.

 

  1. שימוש בפעלים מוחשיים

כאשר אתה בוחן קריאות שונות לפעולה, תנסה להשתמש בשפת פעולה אשר מניעה מבקרים לנקוט פעולה.

לדוגמה: כשאתה מבקש מהגולש בדף התשלום להזין כתובת אל תרשום בשדה 'כתובת' וזהו, תסביר עבור מה זה משמש.
השימוש הנכון יהיה: 'כתובת למשלוח החבילה', במקום 'דואר אלקטרוני' תרשום 'אימייל לשליחת החשבונית' ועוד.

 

  1. שימוש בהמלצות וחוות דעת גולשים אמיתיות

הצגת המלצות וחוות דעת בדף הפריט מפחית את הסיכון ברכישה אונליין ומספק הוכחה חברתית בדמות חוות דעת חיוביות ושליליות, כמובן שאמליץ להשתמש בפונקציה זו אך כל חוות דעת תהיה חייבת לעבור אישור המנהל כדי שתבדוק שהיא לא פוגעת באמינות האתר אלא תורמת.

אמליץ להציג את חוות הדעת בדפי המוצר וגם בדף הנחיתה להצטרפות רשימת הניוזלטר.

 

  1. הדגשת יתרונות המוצר

רשימת מאפייני המוצר המוצע למכירה היא אכן חשובה אבל אפילו יותר חשוב הוא לספר ולהדגיש ללקוחות הפוטנציאליים כיצד המוצר שלך יעזור להם או יפתור את הבעיה שלהם.

 

  1. התאמת הכותרת לתוכן הדף

הכותרת שתגדיר לדף היא בין האלמנטים הכי חשובים בכל דף נחיתה.
תחשוב על לפחות עשרה אפשרויות לפני שאתה בוחר את הטובה מביניהן, כותרת זו תעזור לקידום האורגני של החנות, לחץ כאן כדי ללמוד עוד אודות קידום אורגני לחנות וירטואלית.

 

  1. הטמעת אלמנט ההמרה ב Header

תיבות ואלמנטים אחרים של המרה צריכים להיות בחלק העליון בשביל תוצאות אופטימליות, וזאת מכיוון שהגולש הממוצע נוטה לבדוק את החלק העליון של הדף במהלך הגלישה, זאת אומרת – הטמעת אייקונים בראש הדף יגרמו לתחושת ביטחון אצל הקונה.

 

  1. שימוש בסרטון כדי להפוך את המותג שלך לאנושי

במידה ותכלול סרטון פשוט עבור כל פריט או בדף הבית כדי לספר מה ומי עומד מאחורי המותג יציג לגולשים שיש אדם וצוות אמיתי שעומד מאחורי המותג.

 

  1. יצירת דפי נחיתה ייעודיים עבור מודעות פרסום ממומן

אם אתה משתמש בגוגל אדוורדס או סוג אחר של מודעות באופן ממומן, הקפד לשלוח את המבקרים לדפי נחיתה ייעודיים (לא דף הבית שלך).

 

  1. הצגת מונה לייקים מהרשתות החברתיות

בדיוק כמו בסעיף 4 בו דיברנו על הכללת חוות דעת והמלצות בדפי האתר, הכללת הוכחה מאנשים שאוהבים את דף המותג שלך ברשתות החברתיות תפחית את הסיכון מרכישה דרך האינטרנט ותגדיל את ההמרות בכל חנות מקוונת.

 

  1. שילוב הנעה חזקה לפעולה

תן לקוראים שלך לדעת בדיוק מה הדבר הבא שאתה רוצה מהם, בין אם זה לחיצה על כפתור, קריאה של פוסט בבלוג או מילוי טופס.

 

  1. המלצה על מוצרים קשורים

הטמעת קישורים לתוכן או מוצרים קשורים לאותו הפריט/קטגוריה כדי להציג היצע רחב ואחוז המרה גבוה יותר.

 

  1. הצגת המלאי

אם ברשותך מוצר מוחשי, הצג את מספר המלאי הנותר בתיאור בדף הפריט.

אפשר לעשות זאת בצורה אחרת, בשילוב משפט שיווקי המניע לפעולה.
לדוגמה: הזמן עכשיו.. נותרו רק שלושה פריטים במלאי!.

 

  1. הימנע משיווק פרסומי

אל תדחוף ללקוח מוצר מול הפרצוף, הצג לו מספיק מידע כדי לקבל את ההחלטה בעצמו ולא תוך כדי שימוש בכתיבת תוכן שיווקי שעלול לבלבל אותו.

 

  1. בדיקת כפתורי הנעה לפעולה

כפתור "קנה עכשיו" או "הזמן עכשיו" יכול לפעול בצורה מעט שונה וזאת בהתאם למיקום, הצבע והגודל שלו.
בדוק וריאציות שונות כדי לראות איזו מהן פועלת בצורה הכי טובה.

 

  1. הבהר לגולשים מה בדיוק הם יקבלו

ספק למבקרים כל מה שהם צריכים לדעת ולהכיר לגבי המוצר שלך. מה הם המאפיינים והיתרונות של המוצר? כיצד הוא נראה? מה השימושים האפשריים שלו? מי ירוויח ממנו הכי הרבה? כיצד הוא יימסר? מה כלול בחבילה? וכו'…

 

  1. הצע ערך מוסף ברור

הצג לקונים הפוטנציאליים מה מיוחד במוצר שלך, מה הוא שונה מכל אתר מכירות מתחרה אחר ולמה אין דומה לו בשוק.

 

  1. הסר מכשולים

כאשר אתה בונה דף נחיתה, הסר כל דבר שיכול באופן פוטנציאלי להסיח את דעתם של המבקרים שלך, כמו סרגל ניווט או הנעות אחרות לפעולה. מטרת דף הנחיתה שלך הוא הוא לגרום למבקרים שלך לבצע פעולה אחת ספציפית.

 

  1. כלול הצהרת פרטיות בטופס ההצטרפות

מדיניות הפרטיות שלך יכולה להיות בעלת השפעה גדולה על המרות בדואר האלקטרוני.
מחקר מראה ששינוי קטן בניסוח הביא לגידול של 19% בשיעור ההמרה!

 

  1. רגש את הגולשים!

השתמש בשפה טעונה ברגשות וסיפורים מדהימים כדי לעודד ולרגש את המבקרים שלך להשתמש ולרכוש את המוצר שלך.

 

  1. דאג ששדות הקלט יהיו בגדר אופציה

אם אתה חייב לבקש מילוי של מידע בשדות רבים, תשמור על כמה שיותר שדות כאופציונליים ולא כשדות חובה להזנה, וזאת על מנת להגדיל את הסבירות שהמבקרים שלך ישלימו את הטופס. אתה תמיד יכול לבקש מידע נוסף במועד מאוחר יותר.

 

  1. עמידה בציפיות של מבקרים מפרסום ממומן

אם המבקרים שלך מגיעים לדף הנחיתה שלך באמצעות מודעה ממומנת, תקפיד שתוכן המודעה שלך תואם לתוכן דף הנחיתה שיוצג ללקוחות ברגע שיכנסו אליו. המודעה שלך צריכה לומר להם מה בדיוק הם ימצאו ברגע שהם ילחצו ויגיעו לחנות המקוונת שלך.

 

  1. הצע מספר אפשרויות תשלום

תאמין או לא, לא כולם רוצים להשתמש ב Paypal. תשקול להציע שיטות תשלום שונות כדי לספק את ההעדפות של כל הלקוחות הפוטנציאליים שלך, במידה והחנות האינטרנטית שלך כבר באוויר זמן מה – בדוק אילו שיטות תשלום הלקוחות מעדיפים והגדר אותה כברירת מחדל בדף התשלום.

 

  1. הצג סקירות של צרכנים

אין בכלל ספק שסקירות צרכנים מאוד משפיעות בכך שהן עוזרות לאנשים לבצע החלטות רכישה.
למעשה, לפי מחקר, 88% ממשתתפי הסקר אמרו שהחלטות הקניה שלהם הושפעו על ידי סקירות חיוביות ושליליות.

 

  1. בדוק אילו צבעים 'ממירים' הכי הרבה

צבעים שונים יכולים לסמן דברים שונים לאנשים שונים.

לדוגמה: כחול בהיר יכול להיות מרגיע, בעוד שאדום יכול לעורר רגשות של לחץ ואפילו כעס.
בדוק מגוון של אפשרויות כדי לראות איזו מהן מניבה את שיעורי ההמרה האופטימליים.

 

  1. שימוש בתמונות באיכות גבוהה

שימוש בתמונות כלליות ומפוקסלות יכול להעביר את המסר הלא נכון לגבי המותג שלך. השתדל להשתמש בתמונות מקצועיות באיכות גבוהה בכל מקום בו יש צורך בזנת תוכן גרפי.

 

  1. שימוש בכפתורים יותר מקישורים

צור עדיפות להצגת כפתורים יותר מאשר לינקים בתצורת טקסט, כשאתה משתמש בכפתורים המניעים לפעולה הם נראים יותר ברורים ולוחצים עליהם יותר, במיוחד כאשר הלקוחות גולשים באמצעות המכשירים הניידים.

 

  1. צ'אט זמן אמת

על-מנת להציע שירות לקוחות טוב יותר מאשר המתחרים, הצג צ'אט בתחתית המסך (לא בתחתית הדף), שיעזור לענות על שאלות ולהסיר כל דאגה פוטנציאלית שללקוח עלולה להיות.

 

  1. היעזר באלמנטים ויז'ואליים

משוך את תשומת לב המבקרים לאלמנט הכי חשוב בדף באמצעות חצים או רמזים ויז'ואליים. רק תיזהר שהכל יהיה בגבול הטעם הטוב – חצים אדומים בולטים בדרך כלל לא עובדים בניגוד למה שאתה חושב!

 

  1. תנסה פריסה של עמודה אחת

מחקרים מראים גידול של 681% באחוז ההמרה כאשר שתי עמודות הומרו לכדי עמודה אחת.

 

  1. כלול תצלום פנים

אל תחשוש לכלול תמונות אישיות שלך או של צוות האתר בסרגל בצד או ליד כפתורי ההנעה לפעולה, זה יפחית את תחושת החשש בכך שאתה מראה שיש אדם אמיתי מאחורי המותג כמו שכבר ציינו קודם.

 

  1. ערוב לכך שהמחירים תחרותיים

בעוד רוב האנשים לא יאמינו לכך, זה יעזור לך להעביר את המסר שאתה מודאג משמירה על מחירים תחרותיים.

 

  1. בדוק אורכים שונים של תוכן

זה מאוד תלוי בנישה, המוצר והקהל שלך, תוכן קצר עשוי לבצע את העבודה יותר טוב מאשר תוכן ארוך (או להפך, כמו שציינתי יש כמה פרמטרים חשובים).
הצג ללקוח תוכן בכמה אורכים ובדוק איזה מהם הכי משפיע על קהל היעד בצורה הכי טובה.

 

  1. השתמש בתמונות של אנשים שמחים ומחייכים

מקובל לחשוב שסוגים אלה של תמונות מניבים תוצאות של שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר, וזה מוכח!

 

  1. הצג פרטי יצירת קשר

תן ביטחון ללקוחות הפוטנציאליים שמעוניינים לרכוש מהחנות הוירטואלית שלך בכך שתציג פרטי יצירת קשר מלאים בדרך קלה ונגישה, למשל עמוד 'צור קשר' יעודי יעשה את העבודה.

 

  1. הצע הנחות בתהליך הרכישה

הצע ללקוחותיך משלוח חינם או אחוז הנחה בדמות קופון עבור הרכישה הבאה שלהם.

 

  1. אל תדרוש הרשמה כתנאי להמשך רכישה!

חלק מהחנויות הוירטואליות דורשות מהמשתמשים ליצור משתמש באתר כתנאי להמשך הרכישה באתר, אל תעשה זאת! אפשר להמשיך כאורח מבלי להירשם או להתחבר לאתר, אני מתחייב שזה אחד הטיפים היותר חשובים שאני סוקר במאמר הזה!

 

  1. התאם את רמת השפה לקהל היעד

שימוש בשפה שונה, מעורפלת או שפה פשוטה מידי עלול להרחיק חלק מהמבקרים.
בדוק שוב ושוב את התכנים שאתה מציג לגולשים באתר, זאת במטרה למנוע ממבקרים לנטוש את האתר.

 

  1. אל תבלבל את הקונה באפשרויות בחירה רבות

כאשר מתמודדים עם יותר מידי בחירות, גולשים עלולים להפוך למשותקים ולהימנע לחלוטין מלבצע משימה או לקחת החלטה שמלכתחילה הייתה פשוטה ביותר.

על מנת להתגבר על מכשול זה, עליך להיות מאוד ברור עבור מי המוצר נועד או לחלופין כדאי להציע איזה מוצר הוא הכי מתאים עבור מרבית האנשים ("הבחירה הכי פופולרית" והצג אותו כברירת המחדל, אותו הטיפ שהמלצתי בסעיף 23.

 

סיכום

טיפ בונוס: כדי להאיץ את הקידום האורגני באתר מכירות אמליץ לתחזק בלוג, אם קראת את כל המאמר הזה ועדיין לא בנית את החנות שלך אמליץ לקרוא את המאמר אודות 10 דברים שחובה לדעת לפני בניית חנות וירטואלית, ועלות בניית חנות מג'נטו.

זכור שהמפתח לשיעור המרה גבוה בחנות אונליין הוא בדיקות שמתבצעות בתדירות גבוהה, מה שעובד עבור אתר אחד, קהל או נישה אחת לא בהכרח יעבוד באתר אחר.
קשה מאוד להציע אסטרטגיה אחת שמתאימה לכולם כדי להשיג את שיעור ההמרה האופטימלי, הבן מה עובד הכי טוב עבור העסק שלך ותרוץ עם זה, תמיד תוכל לבצע אופטימיזציה מלאה לחנות.

צור איתנו קשר לקבלת יעוץ מקצועי חינם!

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

חושב שמאמר זה עזר לך? חכה עד שתדבר איתנו!