כיצד עונת הקיץ משפיעה על מכירה באינטרנט

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

חורף, אביב, קיץ וסתיו-תקופת החגים ועונת החזרה לבתי הספר,  במהלך השנה הצרכנים לא רק צריכים להתמודד עם השיאים והמורדות בארבע העונות, אלא גם עם חגים, אירועים ועונות רבות אחרות שממלאות את לוחות השנה שלהם ומנקזות את חשבונות הבנק שלהם, מכיוון שהחיים יקרים יהיו זמנים שבהם בסיס הלקוחות המושלם שלך פשוט מוציא פחות ממה שהיית רוצה, למרבה הצער אין מנוס מזה.

כצרכן, רכבת ההרים הזו של ההוצאות בדרך כלל נתפסת כחלק נורמלי בחיים ,אולם כבעל עסק המעוניין להתחבר לדמוגרפיה העיקרית של הקונים, אי וודאות זו יכולה להקשות מאוד על תכנון התקציבים החודשיים שלך, ליצור יעדים סבירים (ומדידים) ולצפות את צרכי הצרכנים, אתה לא יכול לבלות תשעה חודשים מכל השנה בציפייה לתקופת החגים כאשר הצרכנים קופצים על ההזדמנות להוציא אלפי שקלים תוך שבועות.  יש לך שנה שלמה לחשוב על תכנית לצמיחת העסק שלך מהרגע של הקמת אתר מכירות ועד מכירות בפועל ועל דרכים לספק את הלקוחות, על ידי השקעת מאמץ נוסף להתאמת אסטרטגיות שיווק התוכן שלך לעונות השנה הספציפיות, אתה יכול לאסוף ביעילות לקוחות חדשים, להגדיל את ההכרה של המותג שלך ולשפר את המכירות כל השנה.

זה כבר זמן רב ידוע בקרב קמעונאים כי מזג האוויר משפיע באופן בולט על המכירות, השינויים העונתיים, כמו גם התנודות היומיות במזג האוויר מעצבים את הביקוש למוצרי צריכה ושירותים, תנודות אלה מעצבות לא רק את המוצרים הנמכרים – אלא גם את אפיקי המכירה המשמשים לביצוע הרכישה, פתיחת חנות אינטרנטית עבור בעלי עסקים עם חנויות פיזיות משתלם הרבה יותר הם גם תוספים את הגולשים האינטרנטים ברשת ומזג אוויר נאה מקדם עסקים – יותר אנשים נמצאים ברחוב הראשי, וזה בתורו מתורגם למכירות מוגבהות.

אבל איזו השפעה יש למזג האוויר על חנויות וירטואליות? כאשר לרוב הקמעונאים יש נוכחות מקוונת, הבנת ההשפעה שיש למזג האוויר על תנועת אתרי הסחר האלקטרוני  והמרות היא המפתח ליצירת אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מצליחה,לאחר שקמעונאים מבינים בסיסית את השפעת מזג האוויר על מכירותיהם המקוונות והלא מקוונות, כלומר לאחר הקמת אתר Magento הם יכולים לתכנן פרסום רספונסיבי למזג האוויר כדי לנצל מגמות המונעות על ידי מזג האוויר.

בניית חנות וירטואלית

הבנת הקשר בין שינוי עונתי והרגלי קנייה של צרכנים

לאורך השנה, לצרכנים שלך יהיו תקופות בהן הם נוטים יותר להוציא יותר כסף, וזמנים שבהם הם פשוט לא יעשו זאת. עם זאת זכור כי העסק שלך הוא רב-גוני, ושיעורי ההמרה של הצרכן שלך הם רק חלק אחד מהפאזל, השתמש בעונות המתחלפות בצורה אסטרטגית כדי לספק לצרכנים שלך מערכת שיווק מקיפה וממוקדת, המשפרת את כל ההיבטים בעסק שלך.

שינוי אסטרטגיות השיווק שלך עם העונות יכול להיות דרך נהדרת לשמור על מאמצי שיווק התוכן שלך רעננים ומקוריים לאורך כל השנה, הרגלי הקנייה של אנשים משתנים לאורך השנה, מכיוון שמזג האוויר העונתי יכול לעתים להכתיב כיצד ועל מה אנשים מוציאים את כספם, נצל את הידע הזה על ידי התאמת ההודעות שלך לצרכי הצרכנים שלך בכל עונה.

לדוגמה, אם אתה בעל חברת דשא ועיצוב נוף אשר מעוניינת להישאר בת קיימא בחודשי החורף, שקול להתאים את מאמצי שיווק התוכן שלך לצרכי הצרכנים שלך לשמור על מדשאותיהם בריאות ומטופחות, אפילו בחודשים הקרים ביותר. התחבר לקהל שלך באמצעות סקרים כדי לקבוע תחומים אחרים שבהם אתה יכול להרחיב את העסק שלך ולהשאיר את הדלתות שלך פתוחות, אפילו כאשר הלקוחות שלך אינם זקוקים למדשאות ירוקות או לערוגות שלהם.

השפעת עונת הקיץ

  • חודשי הקיץ יכולים לעתים קרובות להיות זמן איטי לעסקים, צרכנים בדרך כלל מבלים יותר בחיק הטבע או בחופשה ופחות זמן בקניות, הרגלי הקנייה, סדרי העדיפויות ולוחות הזמנים שלהם נראים אחרת בין מאי לאוגוסט. אלא אם כן אתה בענף התיירות, אתה עלול לחשוש מחודשי הקיץ. 
  • מצד שני, לפעמים ניתן לראות עלייה במכירות במהלך החודשים האלו במיוחד בעסקים שמוצריהם מיועדים לעונה הזאת. בנוסף, יש אנשים שמעדיפים לבזבז יותר זמן על קניות שהן לא הספיקו לערוך בזמן הפנוי שלהם בחודשים אלו.
  • חפש הזדמנויות לייעל את החשיפה של העסק שלך אל בסיס הלקוחות שלך, האם יש דרכים לקדם את העסק שלך בפסטיבלי קיץ ובאירועים ברחבי הקהילה?עונת הקיץ כוללת גם את החופש הגדול, הרבה בני נוער עם הרבה זמן פנוי יוצאים יותר ומבזבזים יותר ואתה יכול לנצל זאת לטובת העסק שלך.

 לדוגמה-

נתינת חסות לאירוע חברתי יכולה לעזור לך לפרסם את העסק שלך בדיוק בתקופה זאת.

“בעזרת קמפיינים של ריטרגטינג, בעזרתה אתה יכול לגרום ללקוחות הנוכחיים שלך לרכוש אפילו יותר ובעצם להגביר מכירות בחנות.” רוצה לקרוא עוד בנושא? לחץ כאן.

כדאי להבין את הפרטים הקטנים של עונות השיא ועונות השפל כדי לקבל תובנה נוספת לגבי הרגלי הקנייה של הצרכנים שלך, על הנייר זה אולי נראה מובן מאליו, כמה חודשים אתה מרוויח יותר מאשר בכמה חודשים אחרים, אבל, למרות שאתה עשוי לראות פחות תנועה בחנות הפיזית, האם אתה חווה תנועה מוגברת באתר שלך? 

האם ניתוח הנתונים מהחנות הווירטואלית שלך מסביר במה הקהל שלך מעוניין? השתמש במידע זה כדי לתת לאנשים על מה לדבר לא בעונות השיא, בעזרת המידע הזה תוכל להיעזר בפתרונות שיווק שיכולים לעזור לך בעונות השפל, כמו הכרזה על מבצעים מיוחדים ומבצעים עונתיים, תגמול נאמנות לקוחות בעונות השפל ועוד.

לסיכום

אף פעם לא מוקדם להתחיל לתכנן קדימה, במהלך החודשים האיטיים, התחל לחשוב איך נראות תוכניות השיווק הקרובות שלך על מנת להיערך לקראת הפרסום או המכירה הגדולה הבאה, הזמן עובר ואתה לא רוצה להישאר מאחור ולנסות להדביק את הקצב עם מאמצי שיווק ברגע האחרון שלא מצליחים להגיע למלוא הפוטנציאל שלהם, נצל כל הזדמנות כדי לספק לקהל היעד שלך את המידע החשוב ביותר שהם זקוקים לו בעונה בה הם נמצאים.

רוצים לדעת יותר על מכירות באינטרנט ? צור איתנו קשר יעוץ ראשוני בחינם !

קובי אגאי
קובי אגאי
מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.
60 שניות על חנות וירטואלית
טופס יצירת קשר מהיר
מאמרים לבניית חנות
עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!
אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)
פתאום כולם רוצים למכור באינטרנט!

בניית חנות וירטואלית בתוך 5 ימי עסקים – הנחה של 40% עקב המצב.

רוצה לשמוע עוד? הזן פרטיך ותכף נתקשר
או התקשר אלינו
קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!