מהן 4 השאלות שעליך לשאול לפני הקמת חנות וירטואלית?

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

עולם המסחר האלקטרוני שינה את פני המסחר לנצח, במאמר זה אתייחס לשאלות שחובה עליך לשאול חברה לבניית חנויות וירטואליות לפני בניית חנות וירטואלית

E-Commerce, Shopping, Online, Buy, Store, Shop

לפני עשר שנים, מי היה מצליח לחזות אילו שינויים מסיביים המכשירים הניידים יעשו בעולם ה Ecommerce? האם מישהו אי פעם חשב או העלה על דעתו שרוב התכנות הארגוניות ירוצו בטכנולוגיית ענן מתישהו?
החנויות הוירטואליות כיום עוסקות במהותן בחווית המשתמש המיטבית שאפשר להעניק על-מנת להגביר מכירות, לשמר לקוחות וכן הלאה. המתודות החדשות שרוב החברות הגדולות לבניית אתרים מורכבים ומותאמים אישית מתמקדות היום הן:

  • גילוי צרכים חדשים
  • חיבור הלקוח לצורך
  • אינטימיות הלקוח מול בית העסק

ויותר מזה, כל העניין הוא לחשוף צרכים חדשים של קהלי יעד שונים ופיתוח תוספים ופלטפורמות עצמתיות וגמישות שאף אחד בעולם עדיין לא חשב עליהן.

דוגמה:  מהי אסטרטגיית החנות הוירטואלית שלכם? מתי תריצו את החווית החברתית הראשונה של החנות הוירטואלית שלכם? החברות המובילות בתעשייה עובדות על האתגרים הללו במרץ ויותר מכך.
הן יודעות שהמטרה שלהן תלויה במסוגלות למלא מקום מרכזי במהירות, לנצל נקודות מגע וטכנולוגיות ברגע שהן מגיעות לכך. השאלה היא באיזו פלטפורמה של חנות וירטואלית עליהן לבחור?
מהניסיון שלי, ישנן ארבע שאלות מפתח, שמעט שיפרתי את הניסוח שלהן:

  1. האם העסק שלך דורש בידול מתמשך? הקמת חנות וירטואלית דורשת בידול משאר המתחרים?

אתה בטח תוהה מה הכוונה במילה 'בידול', האם החברה שלך צריכה להבדיל את עצמה באופן מתמשך מאחרים באמצעות חווית משתמש עצמתית וידידותית יותר?
חלק מהעסקים מתחרים על המחיר ואחרים מתמקדים בתפיסת קהל היעד שלהם על בסיס המיקום הגיאוגרפי.
סוגי העסקים הללו לא תמיד דורשים בידול מתמשך, אך אם החברה שלך מובילה בתחום בו אתה עוסק – בידול של מותג באמצעות חוויות המשתמש אמור להיות הגורם הראשון שעליו אתה אמור לחשוב.
לאחר שתסקור את המערכות השונות הקיימות בשוק בחר את פלטפורמת הסחר האלקטרוני בה אתה מעוניין שהחנות הוירטואלית שלך 'תרוץ עליה' ולאחר מכן תוכל למנף את המערכת תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות – כאלה שבעלות יכולת הסתגלות וניתנות לשדרוג וביצוע אופטימיזציה מתמדת, אשר מציעות אפשרויות מורכבות המותאמות לבעלי עסקים בינוניים וגדולים בעולם ה Ecommerce.

  1. All-in-one  מערכת קוד סגור? או מערכת קוד פתוח?


אלו עדיין זמנים מוקדמים במושגים של בגרות פלטפורמות החנויות הוירטואליות הקיימות כיום בשוק. טכנולוגיות חדשות באופן רציף מנסות למשוך את תשומת לב הקמעונאים השונים.
All-in-one – זה אמנם נשמע קל ומוכן לשימוש עבור כל חנות וירטואלית באשר היא, אך פתרונות All-in-one לא יאפשרו לך לנצל בקלות יתרה את יתרון השימוש במערכת קוד פתוח שבתדירות גבוהה משיקה טכנולוגיות, תכונות ואפליקציות חדשות בתחום המסחר אונליין.
וגרוע מכך, הן עלולות שלא להיות גמישות מספיק כדי לעמוד באסטרטגיה העסקית המתפתחת שלך לאורך זמן.
הטכנולוגיות שלהם סגורות באופן בסיסי, דרישות יקרות, פרויקטים של אינטגרציה מתמשכים או מוגבלים ליישומי משנה צד ג' נחשבים כמעט כ-לא ברי השגה.

חברות רבות אשר נמנות ברשימת ה Fortune 1000 נוטלות את הגישה הזאת כדי להבטיח שהן יציעו חווית חנות וירטואלית במלוא מובן המילה כמו שאף אחת ממתחרותיה לא עושה, וזה לא פשוט מפני שפונקציונליות חדשה מגיעה לתעשייה ובסופו של דבר כולן משיגות אותה.

דוגמה: זוכרים כאשר לאף אחד לא היה הצעות בדף המוצר? כגון "אנשים אשר קנו את הפריט הזה גם קנו את הפריט זה"?
עכשיו כמעט בכל אתר קמעונאי יש את הפונקציה הזו. בנוסף, תמחור דינמי הוחל באתרים של חברות התעופה, בתעשיית התקשורת והבידור גם כן, תעשיות אחרות לא מפגרות הרבה מאחור.

ישנו צפי כי עד שנת 2018 חצי מהפתרונות של החנויות הוירטואליות החדשות ינצלו לא פחות מ 15 אפליקציות ותוספים שונים למכירה!
אולם, כאשר הרבה מהטובות ביותר לא הומצאו עדיין…. אז איך זה יכול להיות נכון? אם פלטפורמה של חנות וירטואלית לא מבוססת API משמע היא לא תהיה מסוגלת לאמץ את הטכנולוגיות החדשות בצורה מהירה.

  1. האם הארגון שלך מחפש לשנות את המודל העסקי שלו? האם בניית אתרי מסחר דורשים אסטרטגיה?

הכלכלה הדיגיטלית הופיעה עם מודלים עסקיים הרסניים ביותר.
אם אתה מחפש לשנות את המודל העסקי שלך אז פלטפורמת קוד פתוח לחנות וירטואלית המבוססת על API היא הימור בטוח לעתיד. חנות וירטואלית המבוססת על API מאפשרת למערכת שלכם להתחבר בקלות לכל אפליקציות השיווק או טכנולוגיות חדשות, הן לעתים בנויות על JAVA ומשתמשות במערכת קוד פתוח שגמישה מספיק לבצע אינטגרציה עם מערכות בעתיד.
מה שהכי חשוב הוא הדרך שבה API עובד. API בהיפרמדיה מאפשר למפתחים ליצור התממשקות למכשירים וטכנולוגיות חדשות הרבה יותר בקלות באמצעות החשבת המשאבים כקישורים פשוטים ההופכים את זה לפשוט יותר לפתח ניסיון עסקי.

  1. הקמת אתר מכירות ואחסונו בטכנולוגיית ענן, או לא?

המעבר לטכנולוגיית אחסון בענן מאובטח מפחית בצורה דרמטית את העלויות.
לדוגמה: הרצנו את המספרים בנתיב האלסטי בענן המסחרי של AWS. ואציין שההרצה בענן חסכה לנו 90% מעלויות תשתית המחשוב. זה כולל שרתים, תוכנות ואחזקה.
במקרה זה, עליכם לבחור בהקמת אתר מכירות שרץ על פלטפורמת סחר אלקטרוני חזקה, אך תזכרו שבבוא העת תצטרכו אפשרות להעביר את החנות הוירטואלית שלכם לאחסון ענן מאובטח.

תודה רבה שקראת את המאמר, מקווה שעזרתי ואשמח לשמוע את דעתך בעניין – בתגובות מטה, בהצלחה!

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

טופס יצירת קשר מהיר

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!