12 טיפים מוכחים להגברת המכירות וההמרות בכל חנות אינטרנטית!

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

כיצד אתם יכולים לתפעל חנות וירטואלית בצורה מוצלחת? אם נוכל לענות על השאלה הזאת בקלות, לא יהיה צורך במומחים אשר בונים את הקריירה שלהם בתחום הזה. אבל אנחנו יכולים לתת לכם טיפים מאוד מועילים: אנחנו הולכים להראות לכם טריקים שהוכיחו את עצמם כמוצלחים בהגדלת שיעור ההמרה של הלקוח ובהכנסות החברה.Computer, Laptop, Business, Office, Technology

  •  תגרמו למבקרים שלכם להרגיש רצויים

אם מישהו מבקר באתר שלכם בפעם הראשונה, כמובן שאתם לא יכולים לברך אותו עם חיוך רחב. אבל אתם עדיין יכולים לעשות משהו מושך, אתם יכולים לברך אותם עם חלון של הודעה קופצת (הנקרא POPUP בעגה המקצועית). כאן אתם יכולים להראות להם הצעה מיוחדת באופן מיידי, הנחה קטנה או לדוגמה משלוח חינם בעת הרכישה הראשונה.
מהרגע שמשיגים את ההמרה הראשונה (שהיא הקשה ביותר) שימור הלקוחות דורש הרבה פחות מאמץ, בהחלט משתלם להשאיר את המבקרים שלכם עם חווית גלישה חיובית כבר בהתחלה. מיותר לציין שיהיה זה חכם לבקש את כתובת הדואר האלקטרוני בתמורה, מכיוון שאתם תוכלו להגיע ללקוחות החדשים שלכם מאוחר יותר באמצעות ניוזלטרים או מיילים ישירים.

  •  אל תיתנו למבקרים שלכם לעזוב אתכם!

אחד מהאתגרים המרכזיים בחנויות וירטואליות הוא אפילו אם מספר המבקרים הוא גבוה, שיעור ההמרה יכול להיות מאוד נמוך. הסיבות לכך יכולות להיות שהמבקרים פשוט נוטשים את עגלת הקניות שלהם ורק מסתכלים מבלי לקנות דבר או להכין רשימת קניות (ולא לבצע רכישות) על ידי הכנסה של מוצרים לתוך סל הקניות.
אם אתם רוצים לשמור על אלו ששוקלים לבצע רכישה, אתם צריכים מספר עצום של כלי שיווק שיעזרו לכם לעשות זאת. שיווק מחדש הוא אחת מהן. אם המשתמש צופה במוצר אבל לא קונה אותו, אתם יכולים להציע לו את אותו המוצר באמצעות אדוורדס אפילו עם הנחה.
אתם יכולים גם להראות הצעה מיוחדת למבקרים שלכם באותו רגע שהם מנסים לעזוב את החנות שלכם. זו יכולה להיות הנחה חד פעמית מושכת בחלון של הודעה קופצת. זאת הדרך הטובה ביותר כאשר אתם מעבירים את המסר, בהתמקדות על מוצר מסוים או קטגוריה שהמבקר הרגע צפה בה.

  • תפשטו את תהליך התשלום

הרבה מקרי בוחן מציינים כי הרבה לקוחות נוטשים את עגלת הקניות שלהם ברגע האחרון, ממש לפני שהם עומדים לשלם על המוצרים. יכולות להיות מספר סיבות לכך. תהליך תשלום מורכב הוא מקרה שכיח.
אם קיימים יותר מדי קליקים למעבר לדפים אחרים שהם הכרחיים או צורך ביותר מידי פרטים של הלקוח שהוא צריך לתת, הסיכוי לדחייה מצד הלקוח הוא די גבוה. אל תהפכו את ההרשמה להכרחית עבור הלקוח אם הוא מעוניין לבצע רכישה, החכמים שבינינו אפילו יחשבו לאפשר קנייה כאורח ולא כלקוח רשום.
אתם יכולים לעודד אותו לעשות יותר באמצעות עסקאות או הנחות אבל אל תהפכו את זה לחובה. תמזערו את מספר הצעדים כך שתהליך ההרשמה ידרוש רק מספר לחיצות ומעט זמן ככל האפשר. תמקמו את עגלת הקניות ואת כפתור ההנעה לפעולה (CTA) במקום מאוד גלוי, לדוגמה בפינה הימנית העליונה או בשורה צדדית היכן שאנשים בדרך כלל מחפשים את זה.
תמיד תציגו את מספר המוצרים בעגלת הקניות ואת סכום הביניים, לעולם אל תסתירו עלויות נוספות.
תציינו את עלות הקנייה בדף המוצר. מספר רב של לקוחות דוחים את הרכישה בשלב האחרון מפני שהם רואים עלויות עבור המשלוח כ"הפתעה לא נעימה" בדף האחרון של תהליך התשלום.

  •  תמיד תריצו מבדקי A/B

הרגע הזה שבו אתם מניחים את הראש ואומרים "סוף סוף סיימתי!" לעולם לא יגיע. אתם צריכים לייעל את חנות המג'נטו שלכם על בסיס קבוע ולנתח התנהגות גולשים וללמוד כיצד לקוחותיך משתמשים בה.
שיעורי ההמרה יכולים להסתמך בעיקר על המיקום של הכפתורים השונים, איזה צבע הם ואיזה סוג של טקסט הם מראים, באמצעות ניחוש אתם לעולם לא תצליחו לגלות איזה מהם מפיקים את התוצאות הכי טובות.
לכן אתם צריכים לפקח על הנתונים בדפים שלכם במובן של שינויים ביעילות, פרופורציה של סוגי המבקרים, כמה זמן הם נמצאים בדף, על מה הם לוחצים ועל מה הם לא (מתעלמים מחלקים בתוך הדפים), המלצה אישית: שימוש במפות חום יכול לגרום לכם פלאים.
כאשר ציינתם את השדות שצריכים שיפור, תכינו שתי (או יותר) גרסאות חדשות של הדף הרלוונטי ותראו את הגרסאות השונות לקהל שלך בצורה אקראית.
תנסו לאסוף כמה שיותר מידע שיציג לכם איזו גרסה מתפקדת טוב יותר ותשתמשו בה כדף המנצח.

  •  תשתמשו בתמונות רבות ואיכותיות

האמינות שלכם גדלה באופן משמעותי אם תעשו מאמץ ותציגו ללקוחות שלכם את הפריטים שהם עומדים לקנות באופן מדויק ככל הניתן. אז הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להשיג תמונות או לצלם תמונות של המוצרים שלכם.
תשכחו מהעתקה או ייבוא של תמונות בעלות רזולוציה נמוכה מאתרים אחרים. אתם זקוקים לתמונות מקצועיות שיראו את המוצרים שלכם מכל זווית כך שהלקוחות יוכלו לחוות את ההרגשה של להחזיק אותם בידיים, לבדוק אותם מקרוב ולהביט בהם לפרטי פרטים.
תדאגו שעיצוב תמונות המוצרים יהיה ברור ויתמקד על המוצרים, תמשכו את תשומת הלב של המשתמשים שלכם באמצעות תמונות איכותיות. כתיבת התוכן והסרטונים שלכם  בצורה מושלמת עבור הכוונת המבקרים שלכם לחנות או לעזור להם במענה על שאלות שונות.
אתם בטח שואלים: למה זה כל כך חשוב?

לפי סקר של Oneupweb, 70% מהמבקרים סביר להניח שיבצעו רכישה אם תמונות המוצר מוצגות בדף הבית של האתר. גישה מאוד יעילה יכולה להיות הצגת מוצרים הכי פופולריים שלכם בדף הבית.
במחשבה ראשונה זה יכול להיראות שנוי במחלוקת: למה אתם צריכים לקדם פריטים שהולך להם בסדר, למה לא לנסות למכור יותר מהמוצרים הפחות פופולריים? מפני שמוצרים פופולריים הוכיחו את הערך שלהם ובאמצעותם תוכלו להרוויח את ההמונים.

  •  תאפשרו לקונה שלכם להתאים את המוצר

כמובן שהאפשרות הזו תלוי בעיקר על מה שאתם מציעים בחנות הוירטואלית שלכם. אם יש לכם הזדמנות, תיתנו את הסיכוי ללקוח שלכם מתי שתוכלו כדי שיוכל לבחור את המוצר שהכי מספק את צרכיו.
תציעו אפשרויות לבחירת צבע, סגנון, צורה, גודל ועוד. באופן אידיאלי בדף המוצר עם ממשק נחמד למשתמש שבו דרך מספר הקלקות ניתן להציג את המוצר המבוקש. בנוסף, תאפשרו למשתמשים להוסיף כמה תוספות למוצר.
לדוגמא, אם לקוח מבלה חצי שעה כדי להגדיר את הלפטופ האידיאלי שלו בדף העדכני ביותר של האלקטרוניקה בחנות הוירטואלית, הוא ירגיש שזו "היצירה" שלו. עכשיו הרבה יותר סביר שהוא יקנה את המוצר הזה אפילו אם המוצר המותאם אישית הזה יותר יקר מהרגיל (אולי עם איכויות/ביצועים דומות).

  • תהיו אמינים ותראו מי אתם באמת

למרות שאין שום דבר באמת מהפכני בקנייה הוירטואלית כיום מכיוון שלחלק גדול מהלקוחות עדיין יש ספקות בנוגע לכך. הם מפחדים מאמיתות הנתונים, גניבה או מנושא המשלוח. אם אתם רוצים שהספקות הללו ייעלמו, ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות.
בראש ובראשונה תפרסמו בפומבי סקירות זמינות ודירוגים מכיוון שהם יכולים לחזק באופן משמעותי את האמון. זה נותן ביטחון אם הקונים יכולים לדרג את המוכר והמוצרים, לשאול שאלות, לשלוח תלונות (אשר זוכות למענה) בדפים המיועדים לכך בחנות הוירטואלית, לחנות שלנו ישנם תוספים כגון HELPDESK שיכול לעזור במצבים כאלה.
המשתמשים יכולים לתת "כוכבי דירוג", לכתוב דעות, לשלוח שאלות שאחרים יכולים לצפות בהם ועוד.
כאשר מבקרים יכולים לקרוא מידע מועיל הנשלח על ידי מבקרים אחרים, יש לכך יתרון עצום:
דעה הנשלחת בצורה מקוונת על ידי "אדם אמיתי" יכולה להיות בעלת השפעה מאוד גדולה על אחרים כאילו חבר העיר המליץ.
זה במיוחד רלוונטי במקרים שבהם ללקוח יש ספקות בנוגע לקנייה מקוונת מהרגע הראשון. לדוגמה אם התחפושת לא תתאים, הקרם לעור הפנים לא יעבוד כראוי וכו'. במקרה של מוצרים מהסוג הזה, אנחנו בדרך כלל ננסה לבחון אותם בחנות רגילה, אתם צריכים להשאיר את האפשרות פתוחה עבור קונה מקוון לחזור אחורה אם הוא מעוניין בכך לאחר ביצוע הרכישה.
אם יש לכם אמונה ובטחון במוצרים שלכם, אם איכות המוצר היא באמת גבוהה, אם אתם עושים כל מה שניתן כדי לעזור ללקוחותיכם לבחור את הדבר הנכון עבור עצמם, לא צריכות להיות הרבה החזרות. ומצד שני, יהיו לכם יותר ויותר קונים מפני שהם מרגישים בטחון בחנות הוירטואלית שלכם. שימוש במספר אלמנטים ויזואליים גם מומלץ. תראו את האישורים שברשותכם או את אפשרויות התשלום שהלקוחות יוכלו לבחור מתוכם ותציגו את הכתובת העסקית של החנות ומספר הטלפון.
תראו להם שהחנות שלכם היא לא עסק ש"אוכל כסף", אלא חברה הפועלת בצורה אחראית ושביעות הרצון של הלקוח היא בחשיבות עליונה. טיפ נוסף הוא שאתם יכולים להציג את מספר הטלפון במקום מסומן בכל דף כדי שמשתמשים בעלי מכשירים ניידים יוכלו להתקשר אליכם ישירות באמצעות לחיצה על המספר (מומלץ).

  •  תשתמשו בחלוקה שמבוססת על מזג האוויר

רוב החנויות הוירטואליות מקפחות בין אם המבקרים המגיעים לאתר הם חדשים או חוזרים, מהיכן הם מגיעים, מה ההיסטוריה הקודמת שלהם וכך הלאה.  בנוסף, כמובן שאתם יכולים לדעת מאיפה המבקר מגיע מבחינה גיאוגרפית לפי עיר ומדינה. עדיין יש טריק שמעט חנויות וירטואליות משתמשות בו:
חלוקה שמבוססת על מזג אוויר, כן כן מזג אוויר…
מכיוון שאתם יודעים את המיקום הגיאוגרפי, עם מאמץ מינימלי אתם יכולים לבדוק את מזג האוויר במקום שבו המבקרים שלכם מתגוררים. אתם יכולים להשתמש בהרבה מאוד אפשרויות מגוונות על מנת להפוך את הקנייה להרבה יותר אישית, ומותאמת לצרכי הלקוח,  
אם אתם מוכרים מכוניות אז אתם צריכים להדגיש את היתרונות שלהן במזג אוויר קר עבור אנשים שמתגוררים במקום שיש בו חורף. אתם יכולים לתת הנחות לסוגים שונים של בגדים אם יש תקופת גשם כלשהי במיקום של לקוחותיכם, אתם יכולים להציע להם מעילי גשם, מטריות בנוסף לסל הקניות הרגיל שלהם.
אם אתם מוכרים יין, אתם יכולים למשוך את תשומת הלב של המבקרים שלכם במקרה ומזג האוויר בחוץ לא יפה ויש סבירות נמוכה שהם יצאו מהבית, אלא יעדיפו לשתות משהו בבית.
זו רק הפנטזיה שלכם שיכולה להגביל את האפשרויות: אתם יכולים להשתמש בחלוקה המבוססת על מזג האוויר במקרה של מוצרים רפואיים, פריטים של "עשה זאת בעצמך", מוצרי גינה, קוסמטיקה ועוד.

  • צלמו סרטונים אשר גורמים להמרה

תוכן וידאו יכול להוות שימוש טוב עבורכם לא רק כדי להשיג מבקרים חדשים, אלא גם יכול לעזור לכם להגדיל את שיעור ההמרה.
משתלם למדוד מה מסקרן את הלקוחות הכי הרבה במקרה של כל אחד מהמוצרים שלכם. שווה לפקח על השאלות שהם שואלים או מילות מפתח שהם מכניסים בשדות החיפוש. תערכו רשימה של השאלות הנפוצות ביותר ותיצרו סרטונים קצרים המראים כיצד להשתמש במוצר על בסיס השאלות הללו.
זה מצריך מאמץ מסוים כדי להפיק אותם, אתם יכולים לצלם אפילו תריסר סרטונים ביום וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לתת מידע למשתמשים בצורה תמציתית ומובנת לגבי הדברים שהם מתעניינים בהם ולהציג את תכונות המוצר, כיצד להשתמש בו, טיפים לגביו ועוד. זה מחליף את החוויה כאשר אדם מבקש עזרה בחנות בנוגע לשימוש של מוצר מסוים, בין אם יש לו פונקציה כזאת או אחרת.

  •  תשיקו בלוג, תכתבו המון!

אנחנו נכתוב על כך בצורה יותר מפורטת בהמשך המאמר אבל תנו לנו לכתוב מספר מילים כאן לגבי החשיבות של בלוג החברה. איזה יתרון נותן לכם תוכן כתוב כאשר אתם מריצים חנות שיווק תוכן יכול לעזור לכם לענות על שאלות המשתמשים אפילו לפני שהם שואלים אותן. כמו כן, אתם יכולים להסיר את הספקות שלכם בקשר למוצר: בצורה פשוטה עם טקסט המפרט כיצד להשתמש במוצר, למי זה חשוב, מדוע כדאי לקנות אותו (כנות, לא בצורה של מכירה אגרסיבית) ומיד תזכו בהרבה משתמשים אשר לא היו שואלים שאלות והם פשוט היו דוחים את הרכישה.
אתם יכולים להוסיף קישורים לתוכן הרלוונטי בדפי המוצר גם סוג של דף שאלות ותשובות. ואם מדברים כבר על מוצרים – אל תצמצמו את המאפיינים שלהם גם כן. תשתדלו לכלול את כל הפרטים המשמעותיים בתיאור מובנה כראוי של המוצר הכולל את המאפיינים, האפשרויות הזמינות והשימושים הפוטנציאליים שלו.
אבל אל תכתבו את הטקסט כרשימה, אלא כמאמר מעניין עם כותרות משנה, דינמיקה ומסר. בדרך כלל הפרסומות הכי פופולריות בדפי הפרסום הן אלו בעלות הטקסט שכתוב לצידן.

  • תעקבו אחר הלקוח שלכם!

זוכרים את הפרסומות בסרט Minority Report? אילו הלקוחות לפי השם שאלו כיצד הסתדרו עם המוצר שנרכש בשבוע לפני כן. אם אתם חכמים, אתם תצטרכו לשאוף ולהשיג חוויה דומה והקשר ללא דחיפה.
תפקחו על הלקוחות שלכם, ההרגלים שלהם ותפסו אותם בדיסקרטיות! אתם יכולים להוביל מישהו הרבה יותר בקלות אל עבר המרה אם הוא כבר רכש בחנות הוירטואלית שלכם ובמיוחד אם הוא יצא משם עם חוויה חיובית. תשלחו לו דואר אלקטרוני עם מוצרים שונים מאותה קטגוריה שהוא בחר בה בעבר.
תקדמו להם מוצרים דומים בפלטפורמות אחרות באמצעות שיווק מחדש. אם הם יבקרו אתכם, תברכו אותם בהודעת פופ-אפ, תציעו להם סוג של הנחה אם הם ירכשו שנית. זה גם חשוב לעקוב אחרי מי שרכש ומה רכש בחנות שלכם. אם אתם מוכרים לדוגמה מזרנים עם אחריות בת 10 שנים, אין שום טעם בקידום אותו סוג מזרן ללקוח בפעם הבאה – זה פשוט חסר תועלת. מה אתם יכולים לעשות במקום?
אתם יכולים להציע להם דברים רלוונטיים אפילו בדף המוצר, כגון מצעים שהם אידאליים עבור סוג המזרן שלהם. אתם יכולים להציג להם דרך דואר אלקטרוני מוצרים אחרים של היצרן שהם אולי יצטרכו.
יתר על כן, אתם יכולים לפקח על מי שרכש מהחנות שלהם ומתי הוא ביצע את הרכישה.
אם מכרתם מוצר והלקוח כנראה משתמש בו, בואו נגיד במשך שנתיים, תשלחו לו דואר אלקטרוני אישי (אוטומטי) לאחר שנתיים ותשאלו אם רכישת המוצר השתלמה ותציעו לו הצעה אישית שהוא יקבל פריט חדש של אותו המוצר עם הנחה מסוימת.

  •  תשכחו מ"דפוס החשיבה" של חנות השלכם – סיכום דברי 

אתם תמיד צריכים להתמקד בדברים שטובים עבור הלקוחות שלכם. תחשוב כמו הלקוח. תחשוב מה גורם לכם להרגיש טוב במהלך רכישה ומה מתסכל אתכם. כיצד אתם מחפשים מידע? כיצד אתם מחליטים מה לבחור? מה יגרום להם להיות מאושרים בטווח הארוך?

תתמקדו ביעילות:
תבחרו פלטפורמת סחר אלקטרוני שהכי תתאים לחנות הוירטואלית שלכם, בדגש על חווית משתמש ייחודית וממשק ניהול עצמתי, מערכת שהיא גמישה וחסכונית שבה תוכלו לבצע את השינויים השונים כדי לבצע אופטימיזציה לחנות תוך שילוב כלי שיווק שונים ואפשרויות תוכן אשר יוכיחו את עצמם כיעילים להשגת תוצאות טובות יותר.
אל תפחדו מהשינוי, מפני שתמיד יש דבר נוסף קטן שיכול להגדיל את שיעור ההמרה במספר אחוזים ובכך יביא לכם הכנסה נוספת.

אני מקווה שמאמר זה עזר לכם, עשו שימוש מושכל, בהצלחה!

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!