7 טיפים להגברת מכירות ושימור לקוחות שחובה ליישם לאחר בניית אתר מכירות מקצועי

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

השתמש באפסייל, אבל בחכמה

בהמשך למאמר הקודם, בו עסקנו בשיווק דיגיטלי וקידום ממומן עבור בניית חנות וירטואלית בעזרת קמפיינים של ריטרגטינג, בעזרתה אתה יכול לגרום ללקוחות הנוכחיים שלך לרכוש אפילו יותר ובעצם להגביר מכירות בחנות.
בהנחה וכבר בנית את החנות וכיום היא כבר נמצאת באוויר סביר להניח 
ברוב המקרים פרסומות ממומנות צצות מיד אחרי שרוכשים משהו – אבל בשביל מה? בהנחה שהרגע רכשת מוצר מסוים מאותו אתר אינטרנט, אותו אתר בעצם מעלה בך ספק.Online, Website, Hosting, Domain, Support, Call

אם החנות מתחילה לשכנע אותך שתצטרך משהו יותר יקר, אתה לא תשתכנע, מצד שני, סביר להניח שהם יעלו בך ספק לגבי איכות המוצר או השירות שהרגע קנית, והם רק גורעים.

מסקנה- חכה עד שהלקוח ישתמש במוצר שהוא רכש במשך תקופה ורק אז תנסה להציע משהו שונה, משהו טוב יותר, משהו נוסף ואפילו מוצר משלים למוצר הקודם.

  • אתה צריך לנסות לעזור, לא למכור ולדחוף מוצרים דרך החנות שלך!
  • היה סבלני ומקד את הפעילות סביב הלקוחות שלך כאשר סביר להניח שהם צריכים שינוי והם סומכים עליך מספיק (מכיוון שהם השתמשו במוצר האיכותי שלך במשך תקופה כבר) כדי להאמין לכם ולבצע רכישה חוזרת מהחנות האינטרנטית שלך.

כמובן שכדי להשיג מטרה זו עליך לפקח מי קנה, כמה חתיכות קנה ולהציע לאותו הלקוח הצעה רלוונטית ש'תפורה עליו' – זה העיקרון הבסיסי באפסייל, לכן וודא שאתה משתמש בשיטת הריטרגטינג כדי להשיג זאת.

ריטרגטינג דחוי

במידה 'ותצבע' את אלו שביקרו בחנות האינטרנטית  שלך, אחרי זמן מה (שאתה יכול להגדיר ב ADWORDS) יפוג תוקפו של "חיי המדף" של קהל היעד – למרות שזאת לא בעיה. וזאת מפני שהצגת להם פרסומות שונות מעת לעת, אתה יכול לבנות ביעילות קמפיין שלם ללא הצורך בחיזוקים וטריגרים אחרים עבור דפי הנחיתה או פתרונות דומים.

המסרים שלהם יכולים לבנות את הצורך, את ההצעה, ולשכנע לאט לאט את הלקוחות הפוטנציאליים. צור מספר פרסומות והצג אותם באופן רדנומאלי, בשיטה זו כל פרסומת תומכת בפרסומת הקודמת ומגביר את ההצעה בעיני הלקוח הפוטנציאלי שמשוטט באתר המכירות.

כמובן שבאופן הדרגתי אתה יכול להעביר את המסר השיווקי שלך בתצורות שונות, הישען על אותנטיות, מוצרים משלימים ועוד….

עליך לוודא שהפרסומים המוצגים לעיני הלקוחות הפוטנציאליים הינם עקביים ונשענים זה על זה, מחקרים מציגים שאתה תוכל להציג שיעור המרה גבוה מאוד בקרב אותו קהל שלא היה חוזר אליך לחנות פעם נוספת.

הצע משהו אחר

אם מישהו מבקר בדף הנחיתה שלך או בדף המוצר אך הוא לא מבצע רכישה, זה עלול להיות מפני שהוא פשוט לא עדיין משוכנע מהמסר השיווקי אותו ניסית להעביר.

אם זה המקרה, אתה פשוט צריך להציע משהו אחר על מנת ללכוד אותו. אולי הוא עדיין לא מוכן לדבר איתך בשיחה טלפונית, אבל עלון עם תוכן שיווקי בעל ערך יכול להיות מפתה. אולי הוא לא רוצה לרכוש אף אחד מהמוצרים שלך עדיין אבל אתה יכול לשכנע אותו לקרוא את הבלוג שלך שעוסק בתיאור ויתרונות מוצרים שהגולש התעניין בהם קודם.

זה למעשה דאונסייל, אפילו אם לא תמכור דבר: אם הלקוח לא משוכנע באופן מיידי מההצעה שלך, אתה עדיין מגיע אליהם ומציע משהו שהם יקבלו הרבה יותר בקלות. באמצעות השימוש בשיטה זו, תוכל לשמור על מערכת יחסים בטווח הארוך ויהיה לך סיכוי הרבה יותר טוב 'להמיר' אותם, אין שיטה יותר טובה מזו.

השתמש בריטרגטינג ב YOUTUBE

בתקווה שכבר קראת את המאמר שלנו בנוגע לאופן הנפלא שאתה יכול להשתמש בשיווק סרטון תדמית להגברת המכירות בחנויות וירטואליות. אם כן, אז אתה אולי יודע שסרטונים של "איך לעשות" הם פיסות תוכן איכותיות ודברים כאלה הם מאוד פופולריים ויכולים בנוסף גם להופיע בצורה טובה בחיפושים בגוגל ומשפרים את הקידום האורגני של חנות האונליין.

אם מישהו צופה באחד הסרטונים שלך, אם הוא מצא מידע שימושי בסרטונים שלך (ולמה שלא ימצא? מטרת הסרטון היא להציג מידע שימושי), אתה יכול למקד אותם עם פרסומות אשר יפנו את תשומת הלב שלהם אל עבר פיסות תוכן דומות. אם הם צפו בסקירת המוצר, אתה יכול לפרסם להם את המוצר, רק תוודא שתפנה לתוכן הקודם כדי לקשר בין השניים.

האם באמת משתלם להתמקד בכל לקוח?

כאשר אתה עושה חלוקה, אתה צריך לקחת בחשבון שלא שווה לבזבז הרבה כסף על כל אחד. תפקח על התנהגות המבקרים וה FLOAT שרובם הולכים לפיו. אתה יכול לעבוד עם אלו שביקרו במספר דפים, אלו שצפו במוצרים רבים בתוך קטגוריה מסוימת או אלו שבדרך כלל צורכים פיסות תוכן בבלוג.

מצד שני, אלו אשר ביקרו בדף הראשי פעם ויצאו, הם כנראה לא לידים בעלי ערך עבורך. סביר להניח שהם מצאו אותך באופן מקרי או פשוט לחצו על פרסומת (בתנאי שפרסמת בעמוד הראשי, דבר שלעולם לא כדאי שתעשה), הם צפו בהצעות הראשיות שהצגת בדף הבית והחליטו כמעט באופן מידי שהם לא רוצים לרכוש ממך דבר.

לא שווה לבזבז עליהם את הכסף שלך, סביר להניח שפרסומות הריטרגטינג רק יפריעו להם ולא יציעו להם משהו שעלול לעניין אותם, מכיוון שכמו שכבר הסקנו יכול להיות שהם נכנסו לאתר שלך בטעות ואין להם עניין בתחום בו אתר המכירות שלך עוסק.

התמקד בלקוחות שצפו במוצרים לא עדכניים

ייתכן מאוד כי מוצרים רבים שחופפים זה את זה יכולים להימצא בחנות המקוונת שלך. גם אפשרי שמישהו מצא מוצר לא עדכני שעדיין מוצע למכירה בחנות האינטרנטית שלך בעוד מוצר עדכני יותר גם כן מוצע אך אינו מוצג לעיני הלקוח הפוטנציאלי שכרגע סוקר את המוצר הלא עדכני, כמובן שאינו יודע שקיים מוצר טוב יותר ומוצע למכירה בחנות. אם לקוחות אלו לא 'מומרים', זאת יכולה להיות הנחה הגיונית וזה מפני שהם לא ראו את ההצעה שלך.

  • פתרון- עליך לקשר בין מוצרים דומים שמאותו התחום/ הנישה כך שלקוחות  שהגיעו למוצר ישן יראו שישנה הצעה נוספת שאליה עדיין לא נחשפו. אתה יכול למשוך את תשומת לבם בעזרת פרסומות המציגות שמוצר זהה לזה שהם סוקרים כעת מוצע למכירה והוא אכן נחמד יותר/טוב יותר/ גדול יותר ונמצא במלאי.
  • כיוון ומיקוד-הצג פרסומות ריטרגטינג רק עבור אלו שצפו בדף המוצר הלא מעודכן אבל לא צפו במוצר החדש – אם הם ראו את המוצר החדש גם, אתם צריכים לבדוק מה הסיבה שההמרה נכשלה.

ניטור דף השאלות והתשובות

אלו ששהו בדף השאלות והתשובות (ובאופן אידיאלי לא יצאו מהדף), כנראה יש להם שאלה שהם לא מצאו לה תשובה בדף השאלות שלך או בדף התמיכה.

במקרה זה, אתה יכול להמליץ להם ליצור קשר עם שירות הלקוחות שלך, מדריכים, אפשרות להיוועץ עם סוכן או כל דבר אחר שיכול לספק את התשובות לשאלות שלהם.

מומלץ- להגדיר סינונים שינטרו את סוג המוצרים שאולי הלקוח צפה בהם קודם לכן.

לדוגמה- אם לקוח גלש בקטגורית מוצרים מסוימת וכמו כן בדף השאלות והתשובות, יש סיכוי טוב שיש לו שאלות בקשר למוצר הנבחר מתוך אותה הקטגוריה, ולהגדיר דף שאלות ותשובות עבור קטגורית המוצרים המדוברת.

אציע לך להגדיר קטגוריות ראשיות והתאמה אישית של טקסט ההנעה לפעולה של דף השאלות ותשובות: "יש לך שאלות בנוגע למוצר X?".

כל אתר מסחר אלקטרוני חייב להציג לגולש אזור 'עזרה' באופן נגיש, בולט וידידותי.

סיכום

לפני בניית אתר מכירות אמליץ בחום להיפגש עם חברה לאפיון חווית משתמש (הנקראת בעגה המקצועית 'User Experience') כדי לתכנן בדרך הנכונה את הFlow של החנות הוירטואלית, ישנם לא מעט תוספים המציעים פונקציונליות מורחבת לשימוש הגולש כדי לספק Help-Desk   שיענה לשאלות וצרכי הלקוח, וכך להפחית את השימוש במשאבים של שירות לקוחות אנושי.

צריך עזרה? צור איתנו קשר! יעוץ חינם כבר אמרנו?

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!