המדריך המלא להכנת החנות הוירטואלית לקראת מבצעי הבלאק פריידי 2019

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

על מה נדבר הצג

מה הקשר בין הבלאק פריידי לחנות וירטואלית?

בלאק פריידי מזמן הפסיק להיות חגיגה של יום אחד בלבד. מרבית העסקים שמנהלים חנות וירטואלית מציעים מגוון ענק של הנחות כבר מספר ימים לפני “יום הקניות הענק” וכן פעילות מוגברת ומתוגברת של החנות לאורך השבוע. 

כל העסקים שלוקחים חלק פעיל בימי המכירות הללו לא עושים זאת לחינם, הצפי הוא שהעסקים הישראליים שייקחו חלק פעיל בימים הללו ייהנו מלמעלה מ – 15% גידול במספר המכירות שלהם לעומת 2018.

עם הצמיחה האדירה של החנויות הוירטואליות, הגידול האמיתי במכירות יתבטא בעיקר באונליין. לשם השוואה, בשנת 2018 הבלאק פריידי בלבד הוביל למכירות אונליין של למעלה מ 6.2 מליארד דולר ברמה העולמית.

 

מכירות האינטרנט בזמן הבלאק פריידי במדינת ישראל

ומה הנתח של הישראלים בשוק הזה אתם בוודאי תוהים? על פי הנתונים שנתנה לנו פייפאל, בשנת 2018 ימי הקניות המיוחדים של חודש נובמבר שכללו את בלאק פריידי וסייבר מאנדי הובילו את הישראלים לקנות באתרים בישראל ובעולם בשווי של 460 מליון שקלים.

 

סוחרים ומשווקים אונליין החלו להבין כי הקונים לא מחכים עוד לסייבר מאנדי שמתקיים השנה ביום שני,  2 בדצמבר כדי להנות מהמחירים השווים ביותר ועל כן בעלי חנויות וירטואליות משקייעים רבות גם במשחק של “בלאק פרייד” שמתקיים מספר ימים לפני כן ביום שישי, 29 בנובמבר.

 

אז איך מכינים את החנות הוירטואלית לקראת המבצעים?

הינה מה שאתם חייבים לדעת על מנת להתכונן כמו שצריך לחגי הקניות האדירים הללו

  • מידע וסטטיסטיקות.
  • טרנדים עכשווים בשווקים.
  • איך להתמודד עם הסתערות של קונים על החנות הוירטואלית שלכם.
 

ההיסטוריה של הבלאק פריידי

איפה ומתי החלה סערת הקניות הזו אתם בוודאי תוהים? מדובר בשילוב של חג ההודיה (שנחגג במקומות רבים בעולם כדוגמת ארצות הברית, קנדה, מספר איים קריבים וליבריה), מעט כדורגל וכמובן – אהבת הצרכנים למבצעי החגים.

המיתוס הפופולארי ביותר על בלאק פריידי מספר כיצד מרבית העסקים מבלים את השנה מתחת לקו האדום. כלומר, המאזן בין הרווח וההפסד נוטה דווקא לכיוון ההפסד.

העסקים שמו לב, שרק בזכות החגים שמתקרבים לקראת סוף השנה כדוגמת חג ההודיה בארה”ב, הם מצליחים לסגור את השנה במאזן חיובי ומרווח.

זה אכן מיתוס יפה ועם זאת בו נבחן את הסיבות האמיתיות שעומדות מאחורי הרעיון של בלאק פריידי:

 

 

מכירות האינטרנט של הבלאק פריידי בארצות הברית

על פי דיווחים שונים, בלאק פריידי קיבל את שמו על ידי המשטרה מפילדלפיה. המשטרה אשר התמודדה בקושי רב עם הכאוס שנוצר בעקבות נהרת הקונים בתקופת החגים בנובמבר, כינתה את יום שישי, “יום שישי השחור”.

אך הכאוס לא נוצר רק בשל נהרת הקונים והתיירים אל עבר החנויות השונות, אלא גם בשל משחק הפוטבול המסרותי שמתקיים בין ARMY ל NAVY.

בשנת 2003, בלאק פריידי הפך ליום הקניות העמוס ביותר בשנה בארצות הברית.

זהו חלקה של ארצות הברית בהפיכת בלאק פריידי למה שהוא היום, בואו נראה מה קרה במדינות נוספות.

 

 

מכירות האינטרנט של הבלאק פריידי בממלכה המאוחדת – אנגליה

גם באנגליה המונח “יום שישי השחור” התקבל מהמשטרה המקומית. המשטרה המקומית וכן בתי החולים שמו לב כי ביום שישי שחל לפני הקריסמס, ישנה עלייה בכמות מקרי החירום והתאונות, בעיקר בשל המסיבות הרבות שמתקיימות שבוע לפני החג.

באנגליה, עסקים מדווחים כי הרבעון האחרון של השנה מעניק להם יותר מ 30% מהרווח השנתי שלהם.

 

 

מכירות האינטרנט של הבלאק פריידי באוסטרליה

אוסטרליה וניו זילנד לא הצליחו להשאר חסינות בפני קניות האונליין המטורפות שהתרחשו בארצות הברית.

העסקים הגדולים באוסטרליה בשנת 2015, כדוגמת “The Warehouse” הבינו את הכח העצום שיש להנחות בתקופות החגים, והחלו להציע בעצמם הנחות מיוחדות.

אפילו אפל נכנסה למשחק של בלאק פריידי באוסטרליה כבר ב- 2013 בכך שהיא הציעה מגוון הנחות ומבצעים מיוחדים לכבוד יום הקניות הזה.

 

 

למה בלאק פריידי וסייבר מאנדי הם ימים כה חשובים בישראל ובעולם

  • בשנת 2018 בבלאק פריידי בלבד, מבלי להתייחס לשאר המכירות של תקופות החגים וסייבר מאנדי, התבצעו 14.8 מליון עסקאות אונליין ברחבי העולם.
  • בשנת 2018 חלה עלייה של 40% בכמות האנשים שרכשה אונליין ואופליין ברחבי העולם בהשוואה ל – 2017. בשנת 2018 למעלה מ-89 מליון אנשים השתתפו בחגיגות הקניות שנמשכו לאורך השבוע
  • ישנו גרף מרשים אשר סוקר את 10 השנים האחרונות ומצביע על עלייה משמעותית בגידול המכירות מדי שנה בתקופות של בלאק פריידי וסייבר מאנדי. כך למשל בשנת 2008 היקף המכירות בתקופות הללו עמד על 800 מליון דולר, בשנת 2016 הוא כבר עמד על 1.97 מליארד דולר ובשנת 2018 ללמעלה מ 6.2 מליארד דולר.
  • למעלה מ-65% מהישראלים מודים בפה מלא כי הנחות על מוצרים מעודדים אותם לבצע קנייה גם אם לא תכננו לבצע אותה מראש.
 

והינה הסיבה העיקרית לכך שלכל חנות וירטואלית בישראל יש פוטנציאל מדהים בתקופות אלו של השנה:

  • על פי הנתונים שפייפאל מציגה למעלה מ- 85% מהישראלים מבצעים רכישות דרך האינטרנט. מדובר בנתון אדיר שמשמעו דבר אחד – דרך האינטרנט יש לחנויות הוירטואליות גישה חסרת תקדים לכלל הקהל הישראלי, וכמובן גם לקהל הבינלאומי.
 

מה המוצרים הנמכרים ביותר בחנויות וירטואליות בבלאק פריידי וסייבר מאנדי?

על פי הנתונים משנה שעברה מרבית הקניות מתרכזות בתחומים הבאים:

  • ביגוד והלבשה.
  • טכנולוגיה, גאדג’טים, תכנות ומשחקים.
  • צעצועים.
  • גאדג’טים לבית חכם.
  • גיפט קארד.
  • טיולים.

האתר הרשמי של Black friday צופה כי השנה הגאדג’טים לבית החכם יפתיעו עם מחירים נמוכים במיוחד וכן גם חברות נוספות כדוגמת ניטנדו ומערכות מציאות מדומה.

 

 

איך מכינים את החנות שלכם לקראת בלאק פריידי וסייבר מאנדי?

בזכות בלאק פריידי וסייבר מאנדי החנות האינטרנטית שלכם צפויה לחוות עלייה יפה בכמות התנועה לאתר. על מנת שהעלייה הזו תתבטא גם במכירות יפות ולא בקריסה של החנות, הנה מספר דגשים שכדאי לדעת:

 

 

על פי חברת Catchpoint, מרבית הקריסות והבעיות בחנויות הוירטואליות מתרחשות בשל:

  • מרכיבי צד-שלישי באתר שלא מתפקדים כדוגמת סליקה.
  • שרת שלא יודע להתמודד עם גידול בתנועה.
  • דפי אתר כבדים שמכילים יותר מדי מידע גרפי.
 

יש מספר הודעות שהמבקרים שלכם ממש לא רוצים לראות כשהם נכנסים לחנות שלכם:

  • “אנחנו מצטערים אבל..”
  • “אנחנו עמוסים מאוד ולכן..”
  • “אנחנו ממש מצטערים”
  • “האתר חווה קשיים כרגע”
  • “אנא חזרו בעוד מספר דקות”
  • “אנו עושים את מירב המאמצים על מנת להתמודד עם העומס”

בשל הצפי בגידול התנועה באתר, הכנת האתר לתקופה זו הינה בגדר חובה אם אתם רוצים להנות גם ממכירות בחנות הוירטואלית.

 

טיפים קריטיים שיבטיחו שהחנות שלך מוכנה לעליית התנועה ביום שישי השחור

  1. תכננו מוקדם – אל תחכו לבלאק פריידי כדי להכין את האתר לקראת המכירות. גולשים רבים מבצעים רכישות כבר בחודש אוקטובר. וודאו כי האתר מעניק חווית משתמש מיטבית, כי אין בעיות בתהליך הצ’ק אאוט וכי האתר פועל במובייל בצורה מעולה (כי משם תקבלו את מרבית התנועה).
  2. בדקו מהירות – האתר צפוי לעבוד בצורה איטית יותר בתקופה זו, ועל כן וודאו שכרגע המהירות טובה מספיק. השתמשו בכלים שונים כדוגמת GTMATRIX כדי לבדוק את מהירות האתר. על מנת לשפר את המהירות בחנות הוירטואלית השתמשו בתוספים לכיווץ תמונות, לשמירת קאש ועוד.
  3. הכינו את השרת – וודאו כי יש מקום בשרת וכי הוא מוכן לעלייה בכמות הגולשים. מומלץ לפנות לחברת האחסון שלכם במידת הצורך.
 

שיווק החנות הוירטואלית במבצעי סוף השנה

  1. התחילו לשווק מוקדם – 45% מהרוכשים לא מחכים לבלאק פריידי וסייבר מאנדי. ולכן, צאו במבצעים לפני שכולם עושים זאת.
  2. השתמשו בריטארגטינג – ימי הקניות הללו הם זמן מושלם לפנות מחדש ללקוחות שקנו ממכם בעבר ולגולשים שפגשו את החנות שלכם במהלך הדרך ולא ביצעו רכישה. עם הנחות ומבצעים חדשים, לצרכנים שכבר פגשו את האתר שלכם לפני, יש סיכוי גבוה יותר לבצע רכישה.
  3. שתפו פעולה עם מובילי דעה – בדקו מה המוצרים הנמכרים שלכם ביותר ופנו לחברות, אנשים ובלוגרים שרלוונטיים לתחום אשר מפרסמים המלצות על מוצרים ומדריכים לקראת הבלאק פריידי. הסבירו להם מה הערך של המוצר שלכם ולמה כדאי שהוא יופיע במדריך שלהם.
  4. צרו מדריכי מתנות בעצמכם – הוסיפו באתר, בפייסבוק ובשלל כלי הפרסום, מדריכי קנייה לקראת ימי הקניות הללו. תוכלו להציע לחברות אחרות להכלל ברשימה, ובתמורה הם יכתבו אתכם במדריכים שלהם.
  5. טיפ נוסף ברמה האסטרטגית הוא לקדם את החנות הוירטואלית בגוגל בצורה אורגנית (נקראת בעגה המקצועית SEO) כך שבימי הבלאק הפריידי תוכלו לקבל תנועה רבה מתוצאות החיפוש ויהיה לכם בידול על-פני המתחרים שלא מקדמים את החנות שלהם בגוגל.
  6. השתמשו בהגבלת זמן ו ב FOMO – צרכנים אוהבים לקחת את הזמן ולמצוא את המוצר הזול ביותר. על ידי מבצע מוגבל בזמן ושימוש ב FOMO ׁ(קיצור של Fear of missing out ובעברית: פחד מפספוס) תוכלו להביא ליותר רכישות.
  7. עקבו אחר הביצועים – זה הזמן לחבר את גוגל אנליטיקס וכלי מעקב נוספים לאתר המכירות. המעקב יסייע לכם לוודא כי אתם יודעים בדיוק מהיכן הקונים מגיעים, במה הם מתעניינים והאם יש בעיות שיש לטפל בהן.
 

סיכום הכנת חנות וירטואלית לימי החגים ומבצעי הבלאק פריידי וסייבר מאנדי

במידה ולעסק שלך אין חנות וירטואלית תוכל ליצור איתנו קשר ונספק לך את הפתרון המושלם להגברת מכירות העסק – בהצלחה!

 

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

60 שניות על בניית חנות וירטואלית

טופס יצירת קשר מהיר

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!