האם חנות וירטואלית מהווה תחליף לחנות אופליין ברחוב או בקניון

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

מסחר אלקטרוני, קניות באינטרנט,הקמת חנות אינטרנטית לא עובר יום בלי שנשמע את מילות המפתח האלה לפחות פעם אחת, חנויות פיזיות רבות גם נכנסות לרשת או מסמנות את נוכחותן ברשת דרך פייסבוק ואינסטגרם.

תופעה זו חוללה מהפכה בכל תחום הקמעונות והמסחר, הרחיבה את טווח הגאוגרפיה של המותג ופתחה עולם לקוחות חדש לחלוטין.

שאלה אחת שעולה לעיתים קרובות במוחם של קמעונאים ולקוחות כאחד היא האם סחר אלקטרוני ישתלט על הקמעונאות הפיזית לחלוטין. 

קניות מקוונות לעומת קניות לא מקוונות – האם קמעונאים צריכים לשנות את כללי המשחק?

במילים פשוטות, קמעונאות מקוונת היא כאשר לקוח אינו צריך לעזוב את ביתו כדי לבצע רכישה, זו נראית כמו אפשרות נוחה, במיוחד מכיוון שכולנו עסוקים כל כך בימינו.

עם זאת, גם לקמעונאות לא מקוונת היתרונות שלה. ראשית, שום דבר לא יכול להחליף את המגע, התחושה והחוויה בהליכה לחנות בפועל, אנשים רבים מעדיפים כיום לראות את המוצר לפני שהם רוכשים.

במאמר זה נראה כי גם למסחר לא מקוון וגם לקמעונאות מקוונת יש יתרונות ברורים, ונראה לכם כיצד תוכלו לגרום להם לעבוד יחד.

קניה באונליין

קמעונאות מקוונת 

ישנן מספר סיבות עיקריות לצמיחה הפנומנלית של הקמעונאות המקוונת-

  • בעבר הסחר המקוון נתקל בהרבה מחסומים בניסיון לקדם את עצמו על פני הסחר הלא מקוון, כך שהסחר המקוון התפתח בצורה דרסטית ומהווה תחרות רצינית למסחר הלא מקוון.
  • בניית אתר מכירות הוא עסק היום  הרבה יותר משוכלל משהיה בעבר, הכלים והפיתוחים הטכנולוגיים אפשרו למסחר המקוון להציע ללקוח חוויה שלא נופלת רחוק מחוויית הקנייה הפיזית ואף כוללת יתרונות נוספים.
  • המפתח להפוך את החוויה המקוונת לאטרקטיבית עבור הלקוח ורווחית עבורכם נשענת על מתן חוויה שקרובה למגע ולתחושה של חוויית החנות הפיזית.
  • הטכנולוגיה הניידת והשימוש באפליקציות משפרים את הגישה לחנויות מקוונות ויכולים אפילו לבנות נאמנות למותג – סיבה נוספת לכך שחנויות מקוונות רבות מבקשות מהצרכנים להתקין את האפליקציות שלהם.
  • התפתחות הטכנולוגיה הפכה את המסחר המקוון לנגיש הרבה יותר מבעבר. היום כמעט בכל מקום שתלכו תהיה לכם גישה לאינטרנט. 
  • התפשטות הטכנולוגיה בכל רחבי העולם פתחה בפני העסקים המקוונים יתרון נוסף על פני העסקים הלא מקוונים,המדיה חברתית שינתה את כללי המשחק בכל מה שקשור לפרסום. עם פלטפורמות מגוונות, כעת תוכלו להשתמש בטקסט, חזותי, אודיו, ופשוט בתמונות מעולות לקידום המוצרים שלכם.
  • דפוסי המכירה המקוונת משתנים בין קבוצות הגיל. קבוצת הגילאים 18-24 מעדיפה לקנות יותר באינטרנט בהשוואה לאוכלוסיות מבוגרות יותר. אפשר לייחס זאת לכך שזהו הדור הראשון שגדל לצד האינטרנט.

היתרונות של הקמעונאות המקוונת

אבל כאינסטינקט, מדוע אנשים מעדיפים לקנות באינטרנט? האם חווית חנות פיזית לא הייתה מספקת יותר? יתר על כן, האם לא יהיה בידינו הסחורה מיד לאחר הרכישה?

הסיבות העיקריות להגדלת המכירות המקוונות הן ללא ספק ההנחות הגבוהות והנוחות הרבה בקנייה מקוונת.

  • המגוון הרחב של אפשרויות הנראות לעין כל, האפשרות לשלם באמצעות ארנקים דיגיטליים ושירותי הלוגיסטיקה הטובים – כל אלה מהווים סיבות לפופולריות הגוברת של קניות ובגלל הסיבה הזאת יותר ויותר עסקים עוברים לאונליין ומנסים את מזלם בפלטפורמות השונות , עסקים גדולים פונים לבניית אתר מג’נטו בגלל התכנים המרובים.
  • מדינות מתפתחות מוסיפות משתמשי אינטרנט בכל דקה שחולפת. משמעות הדבר היא שלאנשים רבים יותר יש גישה לחנויות מקוונות עם כל יום שעובר.
  • למרות זאת, העובדה היא שחנויות פיזיות לא הולכות לשום מקום. הם ממשיכים לשגשג בקניונים ובמרכזי קניות ותמיד תראו המונים המשתרעים למקומות אלה במהלך מכירות. מדוע עם התפתחות כה מהירה של קמעונאות מקוונת, חנויות לא מקוונות לא לגמרי נעלמות? 

האם הקמעונאי הלא מקוון הולך לשגשג?

למרות צמיחה כה מרשימה בענף הקמעונאות המקוונת, עדיין כ-40% מכלל הקונים שרואים מוצר מקוון מעדיפים לקנות אותו מחנות פיזית, זה יהיה רלוונטי עוד יותר למוצרים בעלי ערך גבוה, כמו תכשיטים.

בנוסף, יש סקטור שלם של חנויות לא מקוונת כמו מכולות, סופרמרקטים וכו’ שלא הולכות להיעלם בקרוב. 

היתרונות של קמעונאות לא מקוונת

מה עוזר לחנויות הפיזיות הללו עדיין להישאר הבחירה העיקרית של אנשים לקניות?

  1. לצרכנים, במיוחד אלה שבגילאים המבוגרים יותר, עשויות להיות בעיות אמון כשהם קונים ברשת. יתכן שהם עדיין ירצו לקנות מוצרים לאחר שהתנסו בהם ממקור ראשון.
  2. בנוסף, ללכת לחנות פיזית זו הזדמנות לקיים אינטראקציה עם החברה. יתרה מזאת, אנשים אוהבים לקנות בקבוצות עם חברים, והאפשרות לעשות זאת למעשה אינה קיימת בחנויות מקוונות.
  3. הקמת מותג באופן בלעדי ברשת יכולה להיות מרתיעה, בהתחשב שהחלון הגדול ביותר לגילוי מוצרים אלה הוא גוגל. אפילו ענקיות קמעונאיות מקוונות כמו אמזון ראו יתרון בפתיחת כמה חנויות ספרים פיזיות.                     

“בעזרת קמפיינים של ריטרגטינג, בעזרתה אתה יכול לגרום ללקוחות הנוכחיים שלך לרכוש אפילו יותר ובעצם להגביר מכירות בחנות.
בהנחה וכבר בנית את החנות וכיום היא כבר נמצאת באוויר סביר להניח 
ברוב המקרים פרסומות ממומנות צצות מיד אחרי שרוכשים משהו – אבל בשביל מה? בהנחה שהרגע רכשת מוצר מסוים מאותו אתר אינטרנט, אותו אתר בעצם מעלה בך ספק.” להמשך קריאת המאמר לחץ כאן.

קניות מקוונות לעומת קניות לא מקוונות – איזו מהן לבחור

בסופו של דבר הכל תלוי במוצר ובהעדפה של בעל העסק. 

  1. יש כאלו שיגידו לך שאין תחליף לחנות פיזית. לעומת זאת יש כאלה שיגידו שהעתיד הולך רק למסחר מקוון.
  2. המציאות אומרת שנכון להיום, שני הסוגים לא הולכים להיעלם בקרוב.
  3. האנליסטים אומרים שהעתיד כנראה יהיה סוג של מודל היברידי. ואכן הרבה פעמים אנחנו רואים שבעלי חנויות פיזיות מחליטות לפתוח במקביל גם חנות וירטואלית ולהפך.
  4. לכל חנות היתרונות שלה. השאלה היא כיצד אתה מנהל את החנות שלך,אתה יכול הלקים עסק מצליח גם אם אתה בוחר להקים רק חנות וירטואלית. אך אתה צריך לדעת לנהל את החנות נכון. המסחר המקוון מצריך מהקמעונאים לשנות את דרכי החשיבה המסורתיים שלהם בכל הקשור לשיווק וחווית מכירה ללקוח. 

לסיכום המסחר האלקטרוני-

הוא בעל הרבה מאוד יתרונות ועם התפתחות הטכנולוגיה הוא מצליח לספק חווית קנייה מספקת שיכולה להתחרות עם חווית הקנייה הפיזית. אך החנויות הפיזיות לא צפויות להיעלם בקרוב. לכן, אם אתה בעל חנות פיזית זה לא אומר שכדאי לך לסגור את החנות ולעבור לחנות אונליין אך חבל שתפספס את נתח השוק במסחר האונליין.

רוצים לעבור לאונליין ? פנו אלינו שיחת יעוץ בחינם!

קובי אגאי
קובי אגאי
מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.
60 שניות על חנות וירטואלית
טופס יצירת קשר מהיר
מאמרים לבניית חנות
עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!
אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)
פתאום כולם רוצים למכור באינטרנט!

בניית חנות וירטואלית בתוך 5 ימי עסקים – הנחה של 40% עקב המצב.

רוצה לשמוע עוד? הזן פרטיך ותכף נתקשר
או התקשר אלינו
קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!