איפה המשרדים שלנו?

המנוף 2, רחובות

ראשון - חמישי 07:00-19:00

לחץ כאן להתחלת שיחה

073-3744110

החופש הגדול והשפעתו על מכירות באונליין

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

ככל שמזג האוויר מתחמם אחרי חורף ארוך, הצרכנים מתנתקים מהמחשבים וממשיכים לחופשות חוף, מנגלים בחצר האחורית וטיולים רגליים, אבל העסק שלך לא יכול להיסגר לקראת הקיץ – אז איך אתה מתמודד עם ההאטה המסורתית בפעילות המכירות מבלי למרוט את שיערך בתסכול? יש לנו כמה רעיונות בשבילכם!

מכירות בחופש הגדול

השפעת החופש הגדול על המכירות

מרבית החברות חשות ירידה מסורתית במכירות במהלך חודשי הקיץ ולא מצליחים להבין מה קורה, אז אל תחששו – ירידה עונתית היא תקינה בענף המסחר האלקטרוני בגלל שאחוז נכבד מהאוכלוסייה יוצא לחופש- בני הנוער וילדים, ובדרך כלל אליהם מתלויים ההורים להרבה זמן ,בכלל כמעט כל האוכלוסייה יוצאת לחופשות לאורך כל הקיץ אנשים פשוט לא נמצאים בבתיהם (וגם במחשבים שלהם) באותה מידה.

מה לעשות במהלך עונת הקיץ

ראשית, חשבו על כמה אנשים לא נמצאים בשולחן העבודה שלהם, חושבים על חופשותיהם או שיש להם הוצאות אחרות במהלך הקיץ (בהשוואה לחורף בו אנשים רבים מקובצים בפנים במשך חודשים), לא רק שהצרכנים פחות זמינים במהלך הקיץ, אלא שהם פחות מוכנים להוציא כסף על פריטים מיותרים, לכן אסטרטגיות השיווק הרגילות שלכם, לא תמיד יהיו הדבר הנכון לעשות. כמו כן, לא מומלץ להמשיך להוריד את המחירים ב”מבצעים “על מנת לייצר מכירות נוספות לשמירה על נפח מכירות מלאכותי. קבלו את העובדה שיש עונתיות, ותכננו בהתאם. 

יש מצבים נוספים המשפיעים על מכירות שבטח נתקלתם בהם, אם אתם לאחר בניית אתר מכירות כבר זמן רב:

  • פרסום מוצר חדש – ירידה בפעילות המכירות לפני יציאת המוצר החדש ועלייה משמעותית לאחר יציאת המוצר החדש
  • שינוי מחירים – עלייה במכירות ככל שהמחיר יורד, אך העלייה יכולה להיות זמנית.
  • שינויי שוק – מתחרים מופיעים עם מוצרים דומים, מה שעלול לגרום למכירות נמוכות יותר

בידיעה שיש הרבה דברים שמשפיעים על המכירות שלכם, בנוסף לעונה, תכננו קדימה כדי לנצל את עונת הקיץ.

הנה כמה רעיונות:

  1. השתמשו בקיץ כדי לעבוד עם בודקי בטא – קחו את הזמן הזה לחפור לעומק ולברר מה הלקוחות שלכם רוצים במוצר שלכם זה הטיפ שלנו לאחר פתיחת חנות אינטרנטית.
  2. תתכוננו למחזורי שחרור מוצרים של סתיו / חורף – פיתוח תכונות נוספות שהיו בהמתנה בזמן שהתמקדתם במכירות.
  3. אל תוזילו את המוצר שלכם כדי לייצר עסקים, אלא אם כן זה סוף מחזור המוצר – הלקוחות שלך צריכים כבר לקבל ממכם דוא”ל שיווקי מספיק. אל תערימו עוד ותנסו לרדוף אחרי כמה שקלים נוספים, זה יכול לגרום ליותר נזק מתועלת.

תתמקדו בניידים

ביום קיץ, אף אחד לא רוצה לשבת ליד המחשב שלהם יותר מהנדרש (או גרוע מכך, לקחת אותו לחופשה איתם) ולכן חשוב מאוד לוודא שהאתר שלכם מותאם לנייד כדי שאנשים עדיין יוכלו לערוך קניות בחנות שלכם. 

אפילו גוגל כבר הפסיקה להציג אתרים שלא מותאמים לנייד בתוצאות חיפוש, בחיפושים שנערכים דרך הנייד.

הנה מספר צעדים שתוכלו לעשות על מנת לוודא שהחנות הווירטואלית שלכם מותאמת לשימוש בנייד:

  1. ודאו שתהליך התשלום מותאם לנייד, הסרת צעדים נוספים ומאפשר ללקוחות לבדוק זאת על ידי מתן המינימום היחסי של מידע.
  2. שפרו את מהירות האתר הנייד שלכם – רוחב פס נמוך יכול להיות סיבה מרכזית לנטישת רכישה, וזו בעיה מסוימת עבור רבים כאשר הם יוצאים לחופשה.
  3. הוסיפו אפשרות לתשלום ארנק דיגיטלי, בנוסף לכרטיסי אשראי. מחקרים מראים שאחוז ההמרות בתקופה זאת דרך שימוש בארנקים דיגיטליים כמו paypal וניתן לעשות זאת רק בעזרת בניית אתר מגנטו .

רוצים לדעת יותר ? לחץ כאן ישנו מספר טיפים לבניית חנות וירטואלית.

הפכו את החיפוש באתר לקל יותר

  • בטוח להניח שכאשר המנגל עובד והבירה צוננת, לאנשים יש פחות זמן לבלות בצלילה עמוקה לאתר שלכם כדי למצוא את המוצר המושלם שלהם. הקלו עליהם למצוא את מה שהם צריכים, על ידי התאמה אישית של האתר למבקר או יצירת רשימות או הצעות נושא כלליות יותר, כגון ‘חזרה לבית הספר’ או ‘פריטים לחופשת הקיץ’.
  • השתמשו בנתוני האתר הכלליים שלכם על מנת להעביר ללקוח אילו פריטים הם הכי נמכרים ולכן סביר להניח שהם יעניינו אותם. על ידי הכללת קטגוריית רבי מכר תוכלו לשחק בנטייה של כל אדם להאמין בחוכמת ההמונים. אם אתם יכולים, הפכו את העמוד לרשימה דינמית של מוצרים, כך שהיא תתעדכן כל העת ותוכל לשקף כל שינוי בטרנדים לפי העונה באופן מיידי.
  • אם מישהו ביקר באתר שלכם בעבר, התאימו אישית את הביקור הבא שלו. הראו להם פריטים שהם עשויים להתעניין בהם על סמך מה שקנו בעבר, או הזכירו להם את הפריטים שהשאירו בעגלה שלהם. רמה זו של התאמה אישית יכולה לזכות בתגמולים גדולים – מחקרים הראו כי ההתאמה האישית מסוגלת להגדיל את המכירות בצורה דרסטית ,בנוסף השתמשו בנתונים שיש לכם על לקוחות שקנו פריטים דומים, כדי להציע רכישות נוספות.

תאמינו בעצמכם

דרוש אדם בעל ביטחון להודות שיש עונתיות ולהאמין שהמכירות יחזרו ללא מאמץ נוסף. עיינו בנתוני המכירות שלכם בעצמכם על בסיס חודשי עבור כל אחת מהשנים האחרונות כדי לאשר זאת ואז השתמשו בעונה האיטית הזאת כדי להכין את העסק שלכם לקראת חזרתם של הלקוחות שלכם בסתיו.

לסיכום,

עונת הקיץ ותקופת החופש הגדול בפרט, ידועים בתחום המסחר האלקטרוני כתקופות יובש. כמות המכירות יורדת וזה תופעה טבעית. אנשים נמצאים בחופש ולא מבלים את אותה כמות זמן מול המחשב.

במקום לנסות ולכפות על העסק שלכם להתנהל כרגיל, אתם יכולים לנסות להתאים את החנות לעונה או לכל הפחות לנצל את העונה הזאת כדי להתכונן לעונות הבאות ולהגדיל את המכירות בהן.

לסיום, צאו לחופשה – אם כולם עושים זאת, מדוע שלא תטענו גם אתם את המצברים.

רוצים לדעת יותר ? צרו איתנו קשר שיחת יעוץ חינם.!

קובי אגאי
קובי אגאי
מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.
60 שניות על חנות וירטואלית
טופס יצירת קשר מהיר
מאמרים לבניית חנות
עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!
אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)
פתאום כולם רוצים למכור באינטרנט!

בניית חנות וירטואלית בתוך 5 ימי עסקים – הנחה של 40% עקב המצב.

רוצה לשמוע עוד? הזן פרטיך ותכף נתקשר
או התקשר אלינו
קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!