6 דרכים להגברת מכירות חנות וירטואלית

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

התחום שעוסק בסחר אלקטרוני הוא אחד מהתחומים הצומחים ביותר ברשת וכיום אין כמעט שום סוג של מוצר שאפשר לארוז ואי אפשר לקנות בקלות ובנוחות ברשת. הצד השני של המשוואה הזו היא תחרות גבוהה מאוד בין החנויות לבין עצמן וביניהן לאתרי המכירות הגדולים כגון אמאזון ו-ebay.

אז איך מצליחים בתחרות הזו ומגדילים את המכירות בחנות הוירטואלית או האתר שלכם? הנה 6 דרכים לעשות זאת אחרי בניית חנות וירטואלית:Web, Web Developer, Full Stack Developer, Www

בונים גם תוכן טקסטואלי

רוב האנשים עדיין מחפשים בגוגל כשהם רוצים לקנות משהו באינטרנט ולכן אסור לזלזל בחשיבות של הקידום האורגני. דווקא בחנויות וירטואליות לפעמיים מה שהכי חשוב הוא המבנה של האתר והתוכן שיש בו ולא בהכרח הקישורים שמובילים אליו. הדבר נכון במיוחד בשוק הישראלי שבו לאתרים המקומיים עדיין יש לא מעט בכוח, במיוחד בקטגוריה של המוצרים היקרים יותר (עליהם יש כבר מיסים במשלוח בחו"ל).

בניגוד לאתר הממוצע בו יש בעיקר דפי טקסט שאולי משולבים בהם גם כמה תמונות וסרטונים, באתרי מכירות התמונות והמוצרים הם לרוב לב העניין והטקסט מהווה לעיתים רק סוג של תוספת אקסטרא. לעומת זאת, עבור גוגל הטקסט הוא הרבה פעמיים אינדיקציה לאיכות ולכן זו יכולה להיות בעיה.

למרבה המזל, יש הרבה דרכים יצירתיות להתגבר על כך, למשל :

  • 1.מחלקים את המסך לשניים בדפי מוצרים ומעבים את הטקסט שבדרך כלל מורכב מהמפרט הישן והמשעמם שהיבואן מוסר ונמצא בעוד עשרות אתרים. אפשר גם להשתמש בטאבים או ריבועי טקסט בקדמת המסך, כל עוד גוגל יכול לראות אותם בקוד ולא מדובר מבחינתו בטקסט מוחבא.
    סקרים רבים מראים שאנשים מעדיפים רשימה של יתרונות ("מה יוצא לי מזה שאני קונה את המוצר") על פני רשימה ארוכה של תכונות שלא ברור האם הן באמת שוות את המחיר (חשבו בכמה תכונות בסמארטפון שלכם אתם באמת משתמשים?).
    אמנם לא מדובר כאן במשימה פשוטה, אבל אם הולכים לפי חוק ה-20/80, רצוי שלפחות 20% מהמוצרים בכל החנות ואלו שהכי חשוב לכם לקדם יהיו עם טקסט ייחודי.
  • 2.משלבים את הטקסטים בתוך הקטגוריות. לפעמיים גם 5-7 שורות של טקסט עדיפות מכלום. אפשר גם לדחוף את הטקסט אל מתחת למוצרים, למרות שמבחינת גוגל זה קצת פחות אפקטיבי.
  • 3.מוסיפים לאתר מאמרים ופוסטים רלוונטים עם טיפים לשימוש במוצרים, חדשות על מוצרים חדשים מבצעים וכו'.
    ככל שמשקיעים יותר בתוכן, כך גם קל יותר ליצור קישורים פנימיים בין דפי האתר לבין עצמם, דבר חשוב למדי בפני עצמו אם רוצים להוכיח לגוגל שיש לאתר תשתית חזקה ולא מדובר רק באוסף של דפים (התפריטים אמנם מתפקדים כקישורים, אך זה לא תמיד מספיק).
 

לשפר את הדרך בה החנות מוצגת בגוגל

הרבה אנשים לא עושים את ההפרדה בין הדירוג של האתר לגוגל לבין הדרך בה הוא מופיע בו :

  • כותרת העמוד
  • תיאור העמוד, באורך של שתי שורות פחות או יותר
  • מידע מובנה – לדוגמה, דירוג שהגולשים נתנו למוצר מסוים
  • פירורי לחם – מיקום העמוד בתוך האתר
  • תמונות שיופיעו בחיפוש הרגיל או בחיפוש התמונות

כל אלו הם חלק ממכלול של דברים תחת מטרייה שנקראת קידום אורגני בגוגל. בעוד לא כל הפרמטרים האלו חשובים לדירוגים באותה המידה, יש להם השפעה עצומה על השאלה האם הגולש ירצה להיכנס לאתר או לא. לכן, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק שהכול מוגדר כפי שצריך בקוד. לדוגמה, מידע מובנה הוא משהו שצריך להגדיר בנפרד על פי חלוקה לסוגים שונים, אבל גם אז מדובר בהמלצה בלבד שגוגל לא חייב להתחשב בה.  הרבה אתרים מדלגים דווקא על התיאור ואז גוגל לוקח פחות או יותר מה שהוא רוצה, וזה לא תמיד נראה טוב.

מלבד זאת, צורת ההצגה חייבת להיות מצד אחת מספיק שיווקית ומצד שני לתת לגולש מושג על מה הוא ימצא בתוך הדף. לדוגמה, אם יש עמוד למכירה של נעלי ספורט, עדיף לרשום כמה יצרנים מובילים ולא להסתפק בתיאור אפור ומשעמם, לציין אפשרות להחזרה או משלוח חינם וכך הלאה.

באותו אופן, התמונות חייבות להיות איכותיות ועדיף לא להשתמש באותה תמונה לעשרה מוצרים מאותה סדרה אם הדבר אפשרי. חשוב גם לא לשכוח את תיאור התמונה אותו ניתן להגדיר תחת תג ה-ALT (לעיתים נקרא גם "טקסט חלופי").

שימוש במודעות מוצרים ורישום מקומי

מודעות הטקסט הקלאסיות של גוגל ואפילו מודעות התמונה של פייסבוק הן לא תמיד מספיק אטרקטיביות כדי למשוך את הגולש פנימה והן גם לא תמיד ספציפיות מספיק (אחרי הכול הוא רואה עשרות מודעות כאלו בשעה).

לא כולם יודעים שלגוגל ולפייסבוק יש גם מודעות מיוחדות שמציגות מוצרים מתוך החנות לאחר שמחברים את האתר עם השרתים שלהם (בגוגל הן נקראות Google Shopping). במודעה הגולש בדרך כלל רואה את המחיר הסופי של המוצר, כך שהוא יכול להשוות אותו בקלות בחנויות שונות.

המודעות האלו יכולות לעבוד מצוין בשילוב עם "שיווק מחדש" (Remarketing). כלומר, אנחנו פונים אל לקוחות שכבר היו אצלנו באתר או ביצעו מכירה ומראים להם מודעות עם מוצרים משלימים או מוצרים אחרים מאותה הקטגוריה (לדוגמה, מגן מסך או נרתיק לסמארטפון שהם קנו).

עוד דבר שרצוי לעשות במידה ולחנות יש מחסן מרכזי שאפשר לבצע ממנו איסוף עצמי הוא להירשם לשירות העסקים המקומיים של גוגל שהוא חינמי לחלוטין על מנת להיות מוצגים על המפות של גוגל.

שירות אנושי בחנות וירטואלית 'ממיר' יותר

מכירים את כל האתרים עם הבוטים החכמולוגים שמנסים למכור לכם מוצרים בשני משפטים וחצי? האתרים הטובים ביותר מוכרים באמצעות נציגים אמיתיים שיכולים להתחבר לגולש דרך צ'ט רגיל (פחות נוח), מסנג'ר או Whatsapp.

ואם כבר דיברנו על מודעות, בפייסבוק יש מודעות שעושות פחות או יותר את אותו הדבר, כשהגולש יכול לפתוח אתכם שיחה במסנג'ר אחרי שהוא לוחץ על כפתור. כאן היתרון הוא שאפשר להוסיף גם כמה שאלות מוכנות מראש באמצעות בוט בלי שהגולש יצטרך לחשוב יותר מדי…

רכישה מהירה בחנות

מדובר "בטריק" שכמעט כל  מי שמתעסק עם חווית משתמש מכיר, אבל הרבה אתרים עדיין עושים בדיוק ההפך : לעולם אל תכריחו את הגולש לפתוח אצלכם חשבון עם עשרות פרטים למילוי רק כי הוא רוצה לקנות אצלכם דיו למדפסת… הגולש גם כך משאיר אצלכם דואר אלקטרוני ולכן לא תהיה לכם בעיה להראות לו את הקניות העתידיות שלו אם הוא יחליט לפתוח משתמש בעתיד.

כמובן שאם אתם יכולים להוסיף אפשרות תשלום ב-PayPal ולא רק דרך חברות הסליקה המקומיות, תהליך הרכישה יהיה אפילו יותר מהיר.

דואר אלקטרוני (לא מת)

שיווק בדואר אלקטרוני הוא אחד מערוצי השיווק שמצליח להוכיח את עצמו במשך שנים, ויש לכך כמה סיבות טובות: המסר אותו אתם מעבירים הוא מחודד מאוד ומפולח. אתם יכולים גם לצרף תוכן ייחודי כמו קולקציות חדשות שצריכות להגיע למלאי.

אבל הסיבה האמיתית שבגללה לא כדאי לכם לפסוח על הערוץ הזה היא כמות המידע שניתן להוציא ממנו : כשאתם משתמשים בשירות כמו MailChimp  או אחד מהמקבילות שלו בארץ, אתם יכולים לדעת בדיוק כמה אנשים פתחו אותו וכמה לחצו על כל קישור. מדובר במידע שבעזרתו אתם יכולים לשפר את אחוזי ההמרה העתידיים שלכם בעשרות אחוזים בלי לנבור שעות בנתוני הכניסה לאתר.

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

טופס יצירת קשר מהיר

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!