קידום חנות וירטואלית בגוגל

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

איך מקדמים חנות וירטואלית?

חנות וירטואלית הינה בין הגורמים המשמעותיים ביותר ששינו את פני המאה ה-21. שלא כבר בעבר, כיום כמעט כל פעולה מבוצעת באמצעות האינטרנט, לרבות יצירת קשרים חברתיים, חיפוש אחר מידע, לימודים והעשרה, עבודה ועוד.

במציאות כזו, קידום חנות וירטואלית ויצירת אפיק חיוני ללקוחות ליצירת קשר עם ספק השירות או המוצר  – הינה צעד חיוני ובעל משמעות מרבית. בשל הפופולריות ההולכת וגואה של האינטרנט בקרב יותר ויותר קהילות ואוכלוסיות בישראל, פתיחת חנות הופכת להיות בין הצעדים החיוניים לשמירה על מעגל הכנסות ראוי. אבל בתוך תחרות גבוהה כל כך, איך אפשר לשמור על מקום טוב בדירוגים?

קידום חנות אינטרנטית הינו בין הצעדים הבסיסיים שכל בעל עסק צריך לקיים ולהכיר. קידום האתר בגוגל ויצירת יותר פניות אל בית העסק, כמו גם שיפור המרות באתר עצמו ויכולת להגיע למספר גבוה יותר של לקוחות, כל אלו מצריכים פעולות אקטיביות מצד מנהל האתר בפועל.

כדי שתוכלו ליצור תהליכי קידום אתר מכירות בצורה הטובה ביותר, ריכזנו עבורכם את הטיפים הכי משמעותיים לקידום החנות שלכם. כמובן שתצטרכו לאמץ רק את מה שמתאים לכם ולהתעלם מכל השאר. הטיפים המקצועיים מסייעים במגוון מטרות כך שחשוב לברור מתוכם את אלו שאתם זקוקים להם.

מיתוג

המיתוג הוא בין הגורמים המשמעותיים הראשוניים המוכרים בעידן הפוסט מודרני. בעידן בו החנות היא זו שיוצרת קשר של אמון עם הלקוח ולא המוכר עצמו, ישנה חשיבות בלתי מבוטלת ליצירת ערכים מקובלים של החנות. ערכים אלו יבואו לידי ביטוי בבחירה של סט הצבעים, בבחירה של הקווים והאיפיון של העיצוב ועוד. כל אחד מהם יכול להיות גורם משמעותי ביותר ליצירת קשר עקבי ואחיד עם הלקוח – בהתאם לצרכים הייחודיים לו ובהתאם למאפיינים של קהל היעד שלך.

מיתוג כולל יצירת שפה אחידה. במה זה בא לידי ביטוי? שפה אחידה באה לידי ביטוי בבחירת הצבעים המובילים – כך שגם האתר עצמו ישקף את הצבעים שבחרתם ללוגו של החברה. באותו אופן גם הצורות שייבחרו ללוגו – בין אם מדובר בעיגול, משולש וכיו"ב – כל אחד מאלו יחזרו על עצמם ו"יתכתבו" עם העיצוב של האתר עצמו.

מכירות ואסטרטגיות של מכירה

רוצים למכור יותר באתר? הכינו פינה מיוחדת למבצעים. לקוחות נהנים ממבצעים ונהנים שמפנקים אותם בכאלה ולפיכך פינת מבצעים קבועה תעלה את הפופולאריות של האתר ותתן תחושה שתמיד יש משהו קטן שאפשר לקנות במחירים אטרקטיביים ולא משנה כמה יקרים המוצרים האחרים.

מבחינה פסיכולוגית, פינת המבצעים מגדילה את קהלי היעד שלך: אם האתר מיועד למעמד סוציו אקונומי בינוני גבוה, פינת המבצעים תתן תחושה שהוא מתאים גם למעמדות אחרים. אם האתר איינו בעל פילוח ספציפי – פינת המבצעים תגדיל את הפופולאריות של המבקרים באתר ותזמין עוד אנשים ולו על מנת ליהנות מהמחירים.

חלון חיפוש בתוך האתר

זכרו שלקוחות חדשים ולקוחות בכלל – אינם מכירים את האתר כפי שאתם מכירים אותו. לפיכך, לעתים רבות הם ירצו לחפש מוצר מסוים. ללא שורת חיפוש מתאימה, לקוחות יכולים להתייאש ולהימנע מהחיפוש באתר עוד לפני שהשלימו בו את השניות הראשונות של השיטוט. על מנת להעניק ללקוחות שלך הזדמנות אמיתית ליהנות ממה שהאתר מציע, צור שורת חיפוש המאפשרת להם ליהנות מהזמינות והנוחות של המוצרים באתר.

קריאה לפעולה

יצירת אינטראקציה פעילה עם הלקוח הינה יותר מחיונית כאשר מדובר במכירות באתר האינטרנט. משום שאין כל אינטראקציה אנושית אחרת, קריאה לפעולה הינה בין הגורמים החשובים המאפשרת תחושת קשר בין אישי. באותה מידה, תוכלו להוסיף חלון צ'ט, לבקש מהלקוחות להשאיר פרטים או חוות דעת על האתר, על מוצר או על כל מה שמתחשק להם.

יצירת אינטראקציה ולקוחות מעורבים מעוררת תחושת שייכות ואחריות, דינמיקה ועניי מצד הלקוחות עצמם. באמצעות הקריאה לפעולה, הוספת לחצנים שונים, יצירת אופציות ומקומות מרובים להשארת פרטים או למבצעים, ניתן יהיה להגדיל את אחוזי המכירות באופן משמעותי.

קישורים לפייסבוק ולרשתות חברתיות אחרות

אחת הדרכים הטובות ביותר ליצירת לקוחות חוזרים היא באמצעות מה שנקרא "רימרקטינג". רימרקטינג הינה דרך להגיע אל לקוחות שבעבר התעניינו במוצר שלך אבל לא סגרו בסוף את העסקה מסיבות שונות ומגוונות. סיבות אלו יכולות להיות צבע לא מתאים, גודל או מידה, מחיר שלא מצא חן בעיני הלקוחות, דגם לא הולם ועוד.

תהיה הסיבה אשר תהיה, מערכת רימרקטינג תאפשר לאתר האינטרנט שלך להמשיך ולהציע ללקוחות מוצרים או מוצרים דומים, ואפילו לבקש מהלקוח חוות דעת על מוצר ספציפי שהתעניין בו, כדי לדעת מה ניתן יהיה לשפר בעתיד.

מערכת רימרקטינג מבוססת מגדילה את אחוזי המכירות בשיעור ניכר. כיצד? זאת, משום שרוב הלקוחות ממילא אינם קונים בפעם הראשונה שבה הם נחשפים למוצר.  לפיכך, מערכת מפותחת ומבוססת של רימרקטינג מאפשרת להגיע ללקוח גם לאחר שעזב את האתר, תוך הצגת המוצרים בפייסבוק, ביוטיוב וברשתות חברתיות אחרות.

שיתוף הפעולה של האתר עם הרשתות החברתיות השונות מאפשר יצירת מחויבות של הלקוחות לאתר האינטרנט. באופן זה, לקוח שראה מוצר באתר ולאחר מכן יראה אותו שוב פעם בגוגל או בפייסבוק, ירגיש שהוא כבר מכיר את המוצרים והוא נינוח יותר במחיצת הלוגו והחברה. באופן זה, מגבירים את הנאמנות של הלקוחות ויוצרים מעגל גדול יותר של לקוחות חוזרים לחנות.

דף אודות

דף אודות הינו בין הדפים החשובים שמציגים ללקוח את החנות עצמה ואת מה שיש לה להציע, אבל לא רק. דף אודות הוא הדף שמציג ללקוח את העסק עצמו, את החזון של בית העסק, את האנשים שעומדים מאחורי בית העסק ונותנים את הטון העיקרי בהפעלתו. דף האודות הוא זה שמספק את האפשרות ללקוח ליהנות מהיכרות עם בית העסק ומנהליו, גם בלי ליצור קשר ישיר ומבלי להתוודע אל מנהל העסק פנים אל פנים.

דף האודות מאפשר יצירת קשר קרוב, תחושת היכרות וכמו כן מפתח נאמנות מצד הלקוח. לקוחות חוזרים לרוב יעדיפו להשתמש בשירותיהן של חברות שברור מי עומד מאחוריהן. לפיכך, יצירת דף "אודות" הינה משמעותית לקידום חנות וירטואלית וליצירת לקוחות נאמנים שחוזרים לחנות כעבור זמן קצר.

יצירת סל קניות ברור 

סל הקניות של הלקוח שלך הוא הסיכום של הקנייה ולמעשה המטרה העיקרית שלשמה הלקוח הגיע לאתר. חשוב לוודא שסל הקניות נמצא במקום בולט שנוח להגיע אליו. לקוחות אוהבים לקבל את התחושה שהשליטה נמצאת בידיים שלהם ולכן יעדיפו לבדוק מדי פעם מה קורה עם הקניות שלהם – איפה הקניות עומדות, לאיזה סכום הגיעו וכיו"ב.

הצבת סל הקניות במקום בולט לעין הינה חיונית וחשובה בעיקר כי היא מאפשרת ללקוחות שלך לדעת בכל שלב נתון איפה הם נמצאים, האם חצו את המכסה שלהם או לא, לבחון שוב את ההזמנה לפני אישורה הסופי ועוד.

ברוב המקרים, לקוחות מגיעים לחנות אינטרנטית עם צפי מסוים. הצפי הזה מנחה אותם בתהליך הקנייה כך שברוב המקרים, אם הסטטוס קוו של מחירי המוצרים יהיה גבוה מהצפי של הלקוחות בתחילת הקנייה, הם ינטשו את האתר מהר. מעקב אחר הלקוחות והשתלה של גוגל אנליטיקס באתר (על כך בהמשך) יאפשרו לדעת באיזו נקודה בדיוק הלקוחות נוטים לעזוב את האתר.

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הינו בין התוספים המאפשרים מעקב מדויק אחר פעילויותיהם של לקוחות באתר האינטרנט. באופן זה, תוכלו לדעת כמה זמן בממוצע לקוחות מבלים באתר שלכם, האם יש להם נטייה לעזוב את האתר לאחר ביקור בעמוד מסוים, האם יש עמוד פופולארי יותר מעמודים אחרים, ואם כן, איזה מהעמודים? כל אלו יכולים להתגלות כאשר גוגל אנליטיקס מוטמע באתר ומאפשר מעקב אחר דפוסי הקנייה והשיטוט של הלקוחות.

מיפוי חכם של האתר

המיפוי של האתר, קרי ההיררכיה שלו, הוא בין הגורמים המשמעותיים ביותר שמשפיעים על משך הזמן שהלקוח מנווט בתוך אתר האינטרנט. אתר אינטרנט לא נהיר ולא נוח לשיטוט יגרום לאחוזי עזיבה גבוהים כבר בשלבים מוקדמים ביותר של הכניסה לאתר.

באותה מידה, מיפוי חכם של האתר, הצעת מבצעים אטרקטיביים בעמודים הראשונים של האתר, יצירת מערך שיטוט נוח ואפקטיבי בין העמודים השונים, כל אלו יוצרים חנות המאפשרת ללקוח לשוטט בנינוחות, גם אם אין בכוונתו לקנות באופן מידי אלא רק בעתיד או אפילו אינו מתכוון לקנות כלל. תכנון נכון של האתר יאפשר ללקוח לחוש בנוח באתר, להמליץ לחבריו ולקרוא מידע מעשיר.

חלוקה לקטגוריות

מעבר להיררכיה הכללית של האתר חשוב ליצור חלוקה נכונה לקטגוריות. חלוקה לקטגוריות מאפשרת ללקוח לדעת בדיוק איפה הוא נמצא באתר ולהיכן עליו לגשת עם העכבר על מנת למצוא מוצרים משלימים, מקבילים, חלופיים ויוצא באלה.

החלוקה הנכונה לקטגוריות יעילה לא רק עבור הלקוחות עצמם, אלא גם לדירוג האתר בגוגל ולהקלה במציאת האתר עבור לקוחות שמחפשים מוצר מסוים מתוך כלל המוצרים או השירותים המוצעים באתר.

תמונות איכותיות באתר האינטרנט

תמונות איכות הן בין הרכיבים החיוניים ליצירת אתר אינטרנט יעיל ואפקטיבי. תמונות מקדמות את האתר יותר מתיאורים ארוכים ואף מביאות למספר גדול יותר של הקלקות. ככל שתבחרו בתמונות איכותיות יותר לתיאור המוצרים או השירותים שלכם, תמונות מקוריות ואפילו תמונות מהחיים האמיתיים, כך תמשכו אליכם יותר לקוחות.

אייקונים רלוונטיים

הצבת אייקונים רלוונטיים הקוראים לפעולה ישירות מהאייקון עצמו יכולים להיות גורם משמעותי ביותר בקידום האתר ובמשיכת לקוחות מעוניינים אל האתר. כך למשל אייקונים המעודדים לפעולה יכולים להיות אייקון של סל קניות, אייקונים של קישורים לרשתות חברתיות, שיתופים בווטסאפ, ועוד. חשוב להיות זהירים עם מיקום האייקונים שכן מיקום של אייקונים במקומות לא נכונים באתר יכולים להוביל את הלקוח לעזוב אותו דווקא. איך יודעים?

חשוב לבחור מקומות אטרקטיביים ונכונים מבחינת הלך החשיבה של הלקוח. להימנע מהצבה של אייקונים רלוונטיים אלו בכניסה לאתר או בנקודות אחרות העלולות להבריח את הלקוחות שלכם.

אייקונים רלוונטיים נוספים לאתר האינטרנט שלכם יכולים להיות בבחירת המוצרים עצמם: עם הוספת צבעים רלוונטיים לדגם, מספרי מידות, פנייה לנציג צ'ט רלוונטי ועוד. יחד עם זאת, רצוי להציב אייקונים אלו דווקא במוצרים נבחרים ולא באחרים.

תיאורים מדויקים למוצרים

בחירה של תיאורים מדויקים למוצרים מבטיחה כי הלקוחות שלכם יקבלו רושם רציני יותר של בית העסק. באופן זה, מתן תיאורים כלליים של צבעים או מידות בלבד – יכולים להעניק רושם של חברה חובבנית ולא מקצועית. גם אם מדובר במוצרים מיובאים ולא כאלה שיוצרו ספציפית אצלכם, ישנה חשיבות מרבית להשקעה בבחירת המילים הנכונות המתארות את המוצרים שלכם בצורה הטובה ביותר.

תיאור המוצר צריך לכלול תכונות פונקציונליות ממשיות, מידות וגדלים המסייעים להבנה של מאפייני המוצר הייחודיים. תיאורי מוצר מדויקים יותר מבטיחים אופטימיזציה טובה יותר של האתר וקידום איכותי יותר בגוגל המביא לתוצאות מרשימות יותר בתוך זמן קצר יותר.

הצגת המחיר הסופי

רישום המחיר הסופי מסייע ליצירת אמון אצל הלקוח. לקוחות לא רוצים להיות מופתעים רגע אחד לפני הקנייה ולקבל מחיר שלא דמיינו שהם יכולים לקבל. לפיכך חשוב לעדכן את הלקוח עוד לפני ההגעה לשלב הקופה על המחירים של המוצרים השונים ובכך להבטיח את האמון שלו בתהליך הקנייה.

מהירות

מהירות של עליית האתר, המעבר בין עמודים, התגובתיות של האתר לצרכים של הלקוח – כל אלו משפיעים על משך זמן בו הלקוח יישאר באתר ויבצע פעולות נוספות. בעידן עתיר מידע ומחויבויות, גולשים הנתקלים באתר שאינו מגיב במהרה נוטים לנטוש אותו.

כל אלו יכולים לקדם משמעותית את אתר האינטרנט שלך בתוך זמן קצר ולהפוך אותו לבין האתרים המצליחים. חשוב לפקח כל הזמן על מידת האפקטיביות של התוכן באתר, מידת האפקטיביות של התמונות והמוצרים – לבחון אפשרויות ואסטרטגיות יעילות יותר לפעילותו של האתר.

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!