בניית חנות וירטואלית קוד פתוח

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

המסחר באינטרנט תופס תאוצה הולכת וגוברת בשנים האחרונות, בעלי חנויות רבים רוצים להצטרף לטרנד העולמי ולבנות חנות וירטואלית, הם רוצים חנות אינטרנטית למכירות באינטרנט, ההתלבטות המרכזית שרובם מתמודדים איתה היא האם לבחור בחנות וירטואלית בקוד פתוח או בחנות וירטואלית בקוד סגור, ננסה לעמוד על ההבדלים בין חנות וירטואלית קוד פתוח לחנות וירטואלית קוד סגור.

 

מה המשמעות של חנות וירטואלית בקוד פתוח?

חנות וירטואלית בקוד פתוח היא חנות שנבנית באמצעות פלטפורמות קוד פתוח כמו וורדפרס, או באמצעות חברות בניית אתרים מתמחות, החנויות הללו שייכות לבעלי האתר ואין תלות בפלטפורמה שבאמצעותה האתר פותח. בנוסף לבעל האתר יש אפשרות להוציא את האינפורמציה שקיימת באתר ולעבור לאתר אחר או לפלטפורמה אחרת.

בקוד הפתוח עובדים על המערכת מאות ואלפי מתכנתים שונים והיא לא שייכת לאף אחד, בנוסף בעל האתר יכול לשכור את השירותים של מתכנתים מומחים או חברות שמציעות שירותי תכנות עבור פלטפורמות קוד פתוח ולהציע פיצ'רים נוספים באתר כרצונו.

 

מה המשמעות של חנות וירטואלית בקוד סגור?

לבנייה של חנות בקוד סגור יש כמה יתרונות, המרכזי שבהם הוא שהידע הנדרש מבעל החנות בעת ההקמה הוא כמעט אפסי ושעלות ההקמה נחשבת לנמוכה יחסית. היתרונות האלה מושכים אליהם בעלי חנויות רבים שמגלים את החסרונות שבפלטפורמות קוד סגור רק בהמשך הדרך.

אחד החסרונות הבולטים של הפלטפורמות הללו הוא שבעל החנות לא מחזיק באף קטע קוד ברשותו, המשמעות של העניין היא שאם הוא ירצה לעבור לפלטפורמה אחרת הוא ייאלץ להתחיל מאפס וכל הידע והמוניטין שנצברו לאורך שנות הפעילות של החנות יירדו לטמיון. 

חיסרון נוסף של פלטפורמות קוד סגור כמו קונמיבו, אישופ וישראכארט הן העובדה שצריך לשלם ריטיינר חודשי קבוע לבעלי האתרים, כל שינוי באתר דורש מכם פנייה לחברה שתדרוש מכם את הסכום שמתאים לה עבור ביצוע השינוי, מכיוון שמדובר בפלטפורמת קוד סגור לא תוכלו להוציא את העבודה לגורם חיצוני ותהיו חייבים לשלם את הסכום שידרשו מכם בחברה שמפעילה את הפלטפורמה.

 

ניצול ניצול ניצול – אתה שבוי בידי חברות לבניית חנות וירטואלית בקוד סגור

חברות הקוד הסגור מנצלות את חוסר הידע של חלק גדול מהאנשים שפונים לשיווק באמצעות האינטרנט, הם מחתימים את הלקוחות שלהם על חוזים דרקוניים שפוגע באופן משמעותי ברווחים שלהם מהחנות. בעלי האתר לא קובעים מתי יבוצעו שדרוגים, מה יהיו הפיצ'רים החדשים ומה תהיה המהירות של האתר, הם נתונים לחלוטין לחסדי חברת הקוד הסגור.

בתחום הזה פועלות מגוון רחב של חברות שנהנות מהעובדה שאנשים לא בודקים את האלטרנטיבות לפני שהם מקבלים החלטה, הם מתפתים לשלם סכום התחלתי נמוך שהולך וגדל עם השנים ועם הגדלת הרווחים ומכך שהם לא יודעים לראות את מה שעתיד להתרחש כאשר החנות תתחיל לצמוח ולתפוס תאוצה.

 

עיצוב בקוד סגור לעומת עיצוב בקוד פתוח – ההבדלים

אחד היתרונות הגדולים ביותר של עיצוב בקוד פתוח הוא שאתם מגיעים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אתם תוכלו לגרום לאתר שלכם להראות איך שתרצו, מחקרים מראים שאתרים מושכים וייחודיים מעלים באופן משמעותי – עד ל-50 אחוז את האטרקטיביות של האתר בעיני הגולש. 

בעלי האתר מכירים את הלקוחות שלהם הכי טוב ולכן יש סבירות גדולה שהם יידעו איזה פיצ'רים ואיזה אפשרויות להציע. במערכות קוד פתוח ניתן לעצב את האתר בכל אופן שרק תרצו, להציע כל פיצ'ר שתוכלו לחשוב עליו כך שתוכלו לפתח את האתר הכי טוב והכי מקצועי בתקציב שתוכלו להעמיד.

לעומת זאת במערכות קוד סגור אפשרויות העיצוב מוגבלות למדי, אתם כבולים למה שהחברה המייצרת החליטה להציע ללקוחותיה, השדרוגים של האתר ושל השרתים של החברה מוגבלים, אתם עלולים לסבול ממהירויות נמוכות ומביצועים גרועים מבלי שתוכלו לעשות עם זה דבר.

בנוסף ברוב פלטפורמות הקוד הסגור העיצובים די גנריים, העיצוב של האתר שלכם ייראה דומה לעיצוב של אתרים אחרים ברשת, אתם תאבדו את הייחודיות הכה חשובה לאתר שלכם ולכן תאבדו לקוחות וגולשים רבים.

 

אז האם חנות וירטואלית בקוד פתוח היא האופציה הכי טובה?

לאחר שתבדקו את האופציות הקיימות באינטרנט ולאחר שתקראו את האותיות הקטנה לבטח תחרדו לגלות שפלטפורמות הקוד הסגור מחזיקות את כל הנכסים אצלן, למעשה בעל האתר, כן כן, זה שחושב שהאתר שייך לו, לא מחזיק בשום נכס ממשי. הוא למעשה דומה יותר לשוכר שמשלם בכל חודש שכירות לבעל הנכס ומקווה לטוב.

כל הכוח קיים אצל חברת הקוד הסגור וברצותה היא גם יכולה לסגור את החנות. תחשבו על מצב שבו פלטפורמת הקוד הסגור תפשוט את הרגל. פלטפורמות אלה מוכוונות רווח ולכן אם החברה לא מייצרת מספיק רווח החברה נסגרת. במצב כזה אתם תאבדו את האתר שלכם ולא תוכלו לעשות שום דבר בנדון, זאת סכנה ממשית שבעלי חנויות רבים בוחרים להתעלם ממנה.

לעומת זאת פלטפורמות הקוד הפתוח מוכוונות ידע ולא מוכוונות רווח. המשמעות היא שאתם לא תלויים באיתנות הפיננסית של גורם זה או אחר ואתם לא תוכלו למצוא את עצמכם לאחר מספר שנים עומדים בפני שוקת שבורה ומתחילים את המסע שלכם ברשת מההתחלה.

לקוחות רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים מול הכוח הדרקוני של פלטפורמות הקוד הסגור, ככל שהחנות מצליחה יותר – הפלטפורמות מחזיקות אותם צמוד יותר לחזה שכן הן מחזיקות בכתובת ה-URL לאתר ( WWW).

 

סיכום – בניית חנות וירטואלית בקוד פתוח

בעקבות החוויות השליליות של בעלי חנויות באינטרנט רבים אנחנו ממליצים בצורה חד משמעית ושאינה משתמעת לשני פנים לבחור בפלטפורמות קוד פתוח לבניית אתר המכירות שלכם. אתם תהיו האחראים הבלעדיים לחנות שלכם תוכלו להכווין את הפיתוח שלו ותיהנו ממחירים זולים יותר בטווח הרחוק. מי שיעמוד בפיתוי המיידי שמציעות החברות הללו שבא לידי ביטוי בדמות מחירי כניסה זולים יותר ייהנה מרווחים גדולים יותר בצורה משמעותית בטווח הרחוק.

מעוניין בבניית חנות וירטואלית מבוססת קוד פתוח? צור קשר עם AGHAI ונשמח לעזור לך – שיחת יעוץ חינם!

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

טופס יצירת קשר מהיר

עדיין מתלבט? דבר איתנו - יעוץ חינם!

אהבת את המאמר? נשמח לשיתוף :)

קצר בזמן?

הזן פרטיך ותכף נתקשר​!