מה באמת צריך בשביל לבנות חנות וירטואלית?

קצר בזמן? השאר פרטים ותכף נתקשר!

מה צריך לדעת לפני בניית חנות וירטואלית?

בעודכם יושבים ומנסים לדוג את התשובה הנכונה, עוד מישהו בארץ ובעולם מגלגל את הכסף שהוא עשה מחנות כזו באינטרנט, על כוס יין מול הים.

כן- זוהי המציאות אותה יצר האינטרנט וזוהי ההזדמנות שלכם לחטוף אותה ולהפוך אותה להכנסה חודשית פאסיבית, כזו שתגשים לכם ולמשפחה שלכם את כל החלומות.
אז על מה בעצם אנחנו מדברים? האמת היא שאנחנו מדברים על כסף ואיך עושים אותו בקלות כשיש חנות אינטרנטית.

 

אם יש לכם מה למכור, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הזה ואחר כך להרים לנו טלפון כי אנחנו בונים אתרי מג'נטו – הפלטפורמה הכי טובה בעולם של חנויות ברשת, ואם הייתם מספיק חכמים כדי להגיע אתנו עד לקטע הזה, אז גם תרימו טלפון, מה כבר יש לכם להפסיד – שיחה? ככה התחילו כל העשירים בעולם, עשו שיחה.

 

שלב 1- חנות וירטואלית איך זה עובד?

אם יש לכם מה למכור אתם מקימים חנות אינטרנטית תחת שם טוב, ואנחנו בונים לכם עם הפלטפורמה של מג'נטו את החנות. תצטרכו כמו שכל חנות עושה, לעשות לעצמכם יחסי ציבור ופרסום, אבל לא נתעכב על זה עכשיו אלא על החנות עצמה.

מה שחשוב זה שידעו עליכם ברשת, ושידעו עליכם דברים טובים. כלומר- ממשק הניהול של האתר צריך להיות חלק, ידידותי למשתמש, החנות צריכה לעלות מהר, תכנון הדפים הפנימיים צריך להיות חכם ושיווקי, והדבר שהכי חשוב לנו לספר לכם זה שהפלטפורמה של Magento מבינה בשיווק, כי החנויות על בסיס מג'נטו הן החנויות הכי מוכרות בארץ ובעולם וזה בגלל שכיף לגלוש בחנות כזו, הגלישה חלקה, בלי עיכובים, מהר, קצר ולעניין, רואים, קונים, משלמים והלקוח שלכם עוד לא סיים את הקפה שלו, וכבר יש לכם כסף בקופה.

מומלץ לקרוא את המאמר הבא שמסביר איך לבנות אתר מכירות מצליח באינטרנט.

שלב 2- ניהול הזמנות בטכנולוגיית מג'נטו

מג'נטו הטכנולוגיה של אתר מכירות, זו החוכמה של כל אתר שנבנה על הבסיס שלה. הטכנולוגיה הזו כל כך אינטליגנטית, שהיא יודעת גם כיצד לטפל בלקוח במהירות ובאדיבות, וכל מה שאתם  צריכים זה ללחוץ על כפתורים והמכירות שלכם מנוהלות מושלם. הלקוח קנה, שילם, בחר צורת משלוח ואתם שולחים לו מספר מעקב אחרי החבילה שלו, וזהו- יש לכם לקוח חדש ומרוצה.

 

שלב 3- למה שתבנו חנות וירטואלית? באמת למה?

כל העולם ברשת. כולם קונים ברשת, מוכרים, מדברים, מתחתנים, קונים ספה, לוקחים הלוואה הכול ברשת. אז אם זו המציאות, תתחברו אליה ואם יש לכם חנות במציאות, הקימו לכם גם חנות וירטואלית, ואם יש לכם מה למכור, אסור לכם לחכות כי ישכחו מכם, הקימו כמה שיותר מהר חנות ותתחילו לספור את הלקוחות והכסף.

 

שלב 4- אתר מג'נטו – זה מקצועי!

 עכשיו בואו נדבר על הכסף. באינטרנט ממש כמו במציאות יש יקר ויש זול. זאת אומרת אתם יכולים להקים חנות גם ב-5,000 ₪ השאלה היא מה שמים לכם בפיתה…? הרי אתם לא מבינים באינטרנט ולא יודעים מה זה חנות טובה או גרועה, אז אולי תתייעצו? תבדקו? כמו שעושים לפני כל דבר שלא יודעים.

בשביל להצליח עם חנות אינטרנטית, צריך להשקיע וכמו שבמציאות הייתם משפצים, מרימים פרקט וקרמיקות מצוירות על חנות ומשקיעים המון כדי להצליח, ככה תשלמו גם על חנות איכותית. אם אתם רוצים סתם להקים חנות ולהגיד עשינו את זה- האמת לא עשיתם כלום.

שלב 5- החנות האינטרנטית שלכם!

מג'נטו היא מערכת הקמת חנות אינטרנטית הכי טובה בעולם ולכן ההמלצה שלנו היא להקים חנות וירטואלית על מ'גנטו, ותאמינו לנו לקוחות לא מבינים על איזה טכנולוגיה הקמתם את החנות, אבל אתם מבינים מתי זה לא עובד.

הדבר החשוב שצריך להבין בהקשר הזה הוא שאי אפשר לזלזל בחנות רק כי אתם לא רואים את הקונים. היום חנויות טובות ברשת מגלגלות מיליונים כי השקיעו בהן, בדיוק את מה שהיה צריך להשקיע כדי שיהיה כיף לגלוש בהן ולעשות בהן שופינג.

חנות אינטרנטית היא עסק שמציע מוצרים באינטרנט, אתם צריכים להשקיע זמן וכסף, וכמובן חשוב שגם המוצרים שלכם יהיו נדרשים ומבוקשים כדי שתוכלו לשבת עם כוס יין מול הים ולקבל את ההכנסה מהחנות.

שלב 6- תמונות ותוכן זה המוכר הפרטי שלכם!

להבדיל מחנות במציאות, בחנות אינטרנטית לא מריחים, לא ממששים את הבגדים ואין טעימות… אבל יש תצוגה וזה הדבר הכי חשוב. אתם חייבים לבנות חנות על פלטפורמה כמו מג'נטו שמאפשרת לכל עסק לבנות את התצוגה בהתאמה למוצרים שלו. בתוך מערכת מג'נטו בעצמה יש היבט שיווקי, היא מנחה את הקמת החנות על בסיס של שיווק ולכן מה שאתם צריכים לעשות זה להשקיע בתמונות מוצרים ובתוכן איכותי וראוי.

אתם צריכים להבין, אין לכם שם מוכרת שתתחיל לשכנע אנשים לקנות, מה שיש לכם זה אתר, אבל, הוא צריך להתנהג במאה אחוז, כמו מומחה השיווק וקידום המכירות שלכם, כי אתם לא פתחתם חנות וירטואלית בשביל היופי, אלא כדי להרוויח כסף!

הקפדה על צילומי מוצרים ויצירת השראה בחנות, תגרום לגולשים לשהות באתר שלכם הרבה זמן (וגוגל מדרגת אתכם גם לפי זמן השהייה באתר שלכם) ותרגום לקונים הפוטנציאליים לעשות אתכם עסקאות.

 

 

שלב 7- מערכת חנות מבוססת על קוד פתוח!

אם אתם רוצים להקים חנות אינטרנטית, מומלץ שתפנו לחברות המשווקות את הטכנולוגיה והפלטפורמה של מג'נטו משום שזוהי כאמור מערכת בניית חנות אינטרנטית הכי טובה בעולם. מומלץ להקים חנות על מערכת של קוד פתוח, יש שתי גרסאות ובמאמר הבא תוכל לקרוא על ההבדלים בין MAGENTO OPEN SOURCE ל MAGENTO COMMERCE

ואחרי שיש לכם אתר חנות כזו, התחילו לצקת לתוכה מכל טוב:

* תוכן שיווקי שמסביר על המוצרים בצורה ברורה ומשכנעת, מניע לפעולה ומבליט את יתרונות המוצר. כל זה מלווה בתמונות טקסט, וידיאו, המלצות של לקוחות קודמים ועוד.

* תמונות- תמונה בחנות לא שווה אלף מילים אלא מיליון. כי אחרי שקוראים את התוכן של המוצר ואת ההסבר עליו, ורואים את התמונה כל זה צריך למכור. זה כאילו ואתם מעמידים בחנות שלכם ליד כל מוצר "מוכר וירטואלי" שמוכר לגולשים את המוצרים שלכם דרך הויז'ואל והטקסט. זה חייב להיות חכם, אטרקטיבי ושיווקי. אם אתם לא יודעים לצלם פנו לצלם מקצועי, אם אתם לא קופירייטרים פנו לאחד כזה, עשו את הכול הכי טוב, זה שלכם, זו חנות שלכם והיא חייבת להצליח.

שלב 8- מילות מפתח!

כדי שיגיעו אליכם דרך גוגל, אתם חייבים לשתול בתוכן של האתר את מילות המפתח שיובילו את הגולשים מהשאילתות של גוגל לחנות שלכם. זה יכול להיות גופיית ספורט, או נעלי בלט העיקר שזה יופיע מספיק פעמים כדי שגוגל יבין שאם הוא רוצה נעלי בלט, אתם הכתובת…

מילות המפתח צריכות להופיע גם בתיאור וגם בכותרת.

 

שלב 9- תקנון, מידע לקונים, מדיניות ועוד

בחנות ברשת ממש כמו בחנות במציאות, חייבים להיות נהלים, הקשורים להתנהלות מול הקונים. מדובר על החזרים, החלפות, צורות תשלום, חברות אשראי, הנחות, מבצעים ועוד.

כל זה חייב להיות מסודר, כדי שהגולש ייתן אמון באתר שלכם ובמקצועיות שלכם. כמו כן חייבים תמיד להוסיף טבלת המרת מידות, פירוט של כל מוצר מבחינת חומרי גלם, רכיבים, משקל ועוד, וגם אזהרות לרוכשים אם צריך כמו למשל "תחפושת לא חסינה לאש" ועוד.

בנוסף, צריך לפרט על מדיניות המשלוח וההחזרות, כמה עולים המשלוחים, איזה אפשרויות יש? וגם תיאום מדויק עם הלקוחות. הם בבית, לא בבית מתי, באיזה שעות. זה הופך את כל הקנייה ברשת לאישית.

במסגרת התקנון והמידע לקונים חייבת להיות באתר קטגוריה של שאלות ותשובות. כאשר אתם נכנסים לחנות במציאות, אתם יכולים לשאול את המוכר מה שאתם רוצים, אבל ברשת אין לכם עם מי לדבר אתם לבד מול האתר, ולכן קטגוריה כזו שמכילה שאלות ותשובות שכבר דובר בהם עם קונים אחרים, ודנה בכל מיני סוגיות שמעניינות קונים כמו התאמת המוצר לתמונה, מידות נכונות ועוד, עשויה להפחית את רמת החרדה של הקונים ולגרום להם לקנות וגם להגיע לקופה כי הם קיבלו את כל המידע שהם רצו, והם בוטחים בחנות הזו.

שלב 10- ממי אני קונה והאם הוא קיים בכלל?

תתפלאו, יש לא מעט מתחזים ברשת, ולכן אנשים אוהבים לקנות במקום בטוח, מקום שנותן להם הרגשה של ביטחון שאם הם יזדקקו למשהו, שירות הלקוחות יפעל מיד למענם. כך גם בחנות ברשת. חייב להיות איזה שהוא מידע על בעלי החנות, כולל תמונה, מדוע הם פתחו אותה (מאז ומעולם אהבתי לצייר על טישרטים- וכדומה), כתובת החנות, המיקום שלה וגם תמונות שלה מכל מיני זוויות, כדי לתת לגולש הרגשה שהוא ממש נמצא בחנות עצמה. הרבה יותר קל לקנות בחנות שאתה מרגיש שאתה נכנס לתוכה… גם חנות ברשת יכולה לתת הרגשה כזו בתמונות הנכונות או בסרטון.

חייבים לציין כתובת ומספרי טלפון, אימייל ליצירת קשר עם שירות הלקוחות, זה כמו מוקד שירות של כל חברה, רק שזה ברשת.

 

שלב 11- לוגו, באנרים ושפה עיצובית

כדי לייחד את החנות שלכם מעוד חנויות (ובעיקר אם יש לכם מתחרים רבים), כדאי מאוד שבאתר חנות וירטואלית שלכם, תהיה לכם שפה עיצובית מיוחדת, שתבדל אתכם מחנויות אחרות. זה קשור לעיצוב הגרפי של האתר עצמו וממשיך דרך הויז'ואל הכללי של האתר והתמונות, שימוש בצבעים מסוימים, בפונטים מיוחדים לכם, כל מה שתרצו שיהיה השפה העיצובית של החנות שלכם.

מומלץ כמובן לשכור את שירותיו של מעצב גרפי מוכשר שיש לו שפת עיצוב מקורית שמתאימה לפעילות העסקית ולמוצרים של החנות הוירטואלית שלכם.

 

סיכום

אתה צריך להגיע למצב, שכאשר גולש נכנס לאתר החנות שלך על פלטפורמת מג'נטו, הוא מיד ירגיש שהוא נכנס לחנות שמכבדת את הקונים שלה, שנותנת הרגשה איך לומר, כמו החנות הכי טובה בקניון הכי יוקרתי.
אפשר לעשות את זה, אם תשקיע-תוכל.
ואז יהיה לך איביי קטן משלך…

 

קובי אגאי

קובי אגאי

מייסד חברת AGHAI, בוגר יחידה 8200, יזם אינטרנט, סטארטאפיסט, בעל נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בעולם הקומרס. שותף למיזמי אינטרנט גדולים, בעל ניסיון בעבודה מול תאגידים וחברות ענק - מומחה קידום אורגני ו SEO טכני לאתרי סחר גדולים.

חושב שמאמר זה עזר לך? חכה עד שתדבר איתנו!